Silnik ma łańcuch (i znany problemy z napinaczami).
problem z napinaczem i ślizgami dotyczy chyba silników 4.0 V8, a nie 3.0 V6 ???
Ja do swojego 3.0 V6 wlewam 5w40... olej 10W30, ani 10W40 nie są zalecane przez producenta... są one gęstsze od 5w30 czy 5w40...
Po za tym w naszym klimacie polecał bym raczej używanie oleju o szerszym indeksie temperatur niż 10w30, bo w zimie zdarzają się nieraz temp po -25 st., a w lecie czasem przekraczają 35 st....
tylko jeżeli wlewany do twojego silnika był olej 10W40 zamiast 5w40 czy 5w30 to należało by przed wlaniem oleju o mniejszej lepkości wypukać silnik (są do tego specjalne preparaty).
Tylko teraz pytanie dla czego był lany gęstszy olej (10w40)... według starej szkoły mech.
coraz gęstszy olej wlewa się aby niwelować spalanie oleju przez silnik oraz zmniejszanie wycieków...
jeżeli ktoś wlał taki olej bo mu się tak uwidziało to nie ma problemu (pukamy silnik i wlewamy prawidłowy), ale jeżeli był wlany aby zmniejszyć jego zużycie przez silnik to czy wlanie rzadszego oleju nie spowoduje zużywania przez silnik większych ilości oleju... ewentualnie czy nie zacznie znaczyć terenu olejem...