Autor Wątek: Gearbox Fault + błędy P0138, P0158  (Przeczytany 6952 razy)

Gwidon

  • Gość
Gearbox Fault + błędy P0138, P0158
« dnia: Luty 01, 2013, 13:49:43 pm »
Witam. Od dwóch tygodni jestem posiadaczem X-type 2003 3,0 z automatem. Ogólnie jeździ się bardzo fajnie ale wychodzą coraz to nowe usterki. Zaczęło się od wymiany pompy ABS a teraz dochodzą jeszcze błędy P0138 i P0158. Oczywiście skorzystałem z opcji "szukaj" i wiem, że dotyczą one sondy lambda jednak razem z błędami pojawia się pomarańczowa kontrolka z napisem "GEARBOX FAULT" i dalej coś że jazda jest niemożliwa. Nie znalazłem takiego przypadku na forum więc pytam: Czy błąd skrzyni może być wynikiem wadliwego działania sondy lambda? Dodam że skrzynia jak narazie chodzi idealnie.
Pozdrawiam.

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Gearbox Fault + błędy P0138, P0158
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 01, 2013, 14:00:07 pm »
Szczerze mówiąc to mając dzisiejsza wiedze na temat Jaguara bałbym się kupić samochód tej marki na polskim rynku (nie z polskiego salonu tylko sprowadzonego przez polskich handlarzy). Nie wiem w jaki sposób nabyłeś tego Jaguara, ale z pewnością sprzedający miał z nim problemy i przed sprzedażą pokasował błędy tak aby na krótka chwile wszystko wyglądało OK i teraz powoli zaczyna wszystko wychodzić. Nie znam się za bardzo na tym, ale to że teraz ze skrzynia nic się nie dzieje nie oznacza, że za jakiś czas się nie zacznie. W tym samochodzie wiele podzespołów się autoadaptuje do nieprawidłowych parametrów i potem samoczynnie zaczyna głupieć bo nie potrafi tego ogarnąć. Ja miałem tak samo z kontrolką silnika, która zaczeła mi się świecić po instalacji LPG. Na początku nic sie nie działo, ale po jakimś czasie to praktycznie nie dało sie jeździć. Stąd moja rada, aby tego nie lekceważyć i jeżeli to mozliwe to dojść co jest przyczyna tych błędów i je wyeliminować. Szkoda, że czasami przyczyną może byc zupełnie coś innego niż podzespół, który sugeruje numer błędu. powodzenia w tej sprawie Ci życzę i oby jak najmniej niemiłych ukrytych niespodzianek w przyszłości
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Gwidon

  • Gość
Odp: Gearbox Fault + błędy P0138, P0158
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 01, 2013, 14:47:13 pm »
No wiem. Ale jak go zobaczyłem to mi się strasznie spodobał - w środku żadnych śladów zużycia, wszystko jak nowe. Ogólnie kupiłem jaki kupiłem z kilku powodów a najważniejszym był jak zwykle brak kasy. Samochód był użytkowany w RP przez co najmniej dwa lata przez jednego właściciela ale wiem też że był walnięty przodem o czym mnie powiadomił sprzedawca (lakierowana maska i błotnik prawy przód - nie szpachlowane, sprawdziłem). Jak narazie usterki które występują można nazwać drobnymi - pompa ABS kosztowała mnie 150 zł.
Jeśli chodzi o skrzynię biegów to błędy występują od kilku dni ale dopiero po opisaniu ich na forum zaczęło się coś dziać. Dosłownie kilka minut po wysłaniu postu musiałem wyjechać i pojawił się nowy błąd: P1745. Tego też nie znalazłem na forum i mimo że widzę opis (po angielsku) to niewiele z tego rozumiem. Po pojawieniu się błędu skrzynia zaczęła działać jakby opornie - jakbym ruszał z "trójki". Po skasowaniu błędu problem ustąpił.

Ps. Jak będę miał więcej kasy to też kupię x-type tylko z polski i nie bity  :)

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.281
Odp: Gearbox Fault + błędy P0138, P0158
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 01, 2013, 15:42:27 pm »
P1745 jest to błąd skrzyni, a oznacza niski moment sprzęgła elektromagnetycznego awaria obwodu, a takie mogą być przyczyny
Transmission to TCM low clutch timing solenoid circuit: open circuit, short circuit
Transmission internal low clutch timing solenoid circuit: open circuit, short circuit
TCM ground circuit: open circuit, high resistance
Low clutch timing solenoid failure
« Ostatnia zmiana: Luty 01, 2013, 15:49:22 pm wysłana przez Choina »
Jest XE MY20, XJ6 BRG MY95
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Gwidon

  • Gość
Odp: Gearbox Fault + błędy P0138, P0158
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 01, 2013, 16:46:43 pm »
Bardzo dziękuję za odpowiedź. Mechanik radzi mi zacząć od sprawdzenia przewodòw i wtyczek i jak się uda to od jutra zaczniemy.

Offline huberts1977

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 267
  • X type 3.0 awd ŁÓDŹ
Odp: Gearbox Fault + błędy P0138, P0158
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 01, 2013, 17:48:37 pm »
Gwidon, masz dobrego mechanika, inny kazał by połowę części wymienić. Od razu Cię uspokoję, komunikaty "GEARBOX FAULT" i  "cruise control not available" to jeszcze nie koniec świata. Skrzynia jest na 99% sprawna, poprostu jeżeli silnik kuleje to i skrzynia nie pracuje jak należy. Mam też x type kilka miesięcy i trochę to trwało bym mógł nie oglądać wiecznie świecącej się kontrolki silnika. Sondy lambda też prawdopodobnie działają u Ciebie ok. U mnie te same błędy były spowodowane uszkodzonym czujnikiem wałka rozrządu. Można to odczuć podczas zapalania, samochód dłużej kręci niż powinien. Bez dolnego czujnika położenia wału silnik nie zapali ale wyżej są dwa czujniki położenia wałków i bez nich samochód zapali. Ja dla świętego spokoju wymieniłem trzy czujniki i wszystkie błędy zniknęły. Nie wiem czy założyłeś już gaz, może z nim są problemy. Ja założyłem, konieczny jest powrót paliwa i wtedy gaz nie sprawia najmniejszych problemów.
Były X-typy, XJ-ty, był XF 2,7d jest XF 3.0 b

Offline Kocur666

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.670
  • Zdrowie szybkich pań i pięknych Jaguarów...
Odp: Gearbox Fault + błędy P0138, P0158
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 01, 2013, 19:31:52 pm »
huberts1977, z tym dłuższym kręcenie silnika przy odpaleniu, możesz trochę głębiej to streścić?? Bo jak go zgaszę i jeszcze nie ostygnie to też muszę go dłużej kręcić, żeby odpalił ale jak stoi dłużej to nie ma żadnego problemu...
Jaguar X-type 2,5 V6 AWD 02r

Yamaha YZF-R1 RN19

Offline huberts1977

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 267
  • X type 3.0 awd ŁÓDŹ
Odp: Gearbox Fault + błędy P0138, P0158
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 01, 2013, 19:51:18 pm »
już streszczam...normalnie auto pali na tak zwany dotyk jak to mówią handlarze ;) a jak miałem uszkodzony czujnik wałka rozrządu to trzeba go było kręcić może dwie sekundy, czuć wtedy że nie pali tak jak powinien
Były X-typy, XJ-ty, był XF 2,7d jest XF 3.0 b

Offline Kocur666

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.670
  • Zdrowie szybkich pań i pięknych Jaguarów...
Odp: Gearbox Fault + błędy P0138, P0158
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 01, 2013, 20:31:17 pm »
Jaki jest koszt czujnika i który to dokładnie?? Masz 2,5 litra??
Jaguar X-type 2,5 V6 AWD 02r

Yamaha YZF-R1 RN19

Offline huberts1977

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 267
  • X type 3.0 awd ŁÓDŹ
Odp: Gearbox Fault + błędy P0138, P0158
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 01, 2013, 23:05:28 pm »
Nie wiem czy pojawi się zdjęcie ale czujniki wałków rozrządu są jak można się domyślić z boku silnika po stronie rozrządu, są na wysokości głowic. Ile kosztują nowe nie wiem, za trzy czujniki dałem stówkę, mam takie szczęście że niedaleko mnie na ul.Pomorskiej w Łodzi chłopaki patroszą bardzo ładne Jagi i mają dobre ceny.





Były X-typy, XJ-ty, był XF 2,7d jest XF 3.0 b

Offline Kocur666

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.670
  • Zdrowie szybkich pań i pięknych Jaguarów...
Odp: Gearbox Fault + błędy P0138, P0158
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 02, 2013, 01:04:44 am »
Dzięki wielkie...  :-thank
Jaguar X-type 2,5 V6 AWD 02r

Yamaha YZF-R1 RN19

Gwidon

  • Gość
Odp: Gearbox Fault + błędy P0138, P0158
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 02, 2013, 12:41:11 pm »
I dzięki dla Choiny. Niestety nic mi to nie mówi, ale może powie mechanikowi :).
Dziś przejechałem się moim Jagiem i niestety odpala od razu na zimno i na gorąco więc to chyba nie czujniki wałków. Piszę "niestety" bo przynajmniej byłoby wiadomo o co chodzi. Jak się uda to dziś wieczorem odwiedzimy warsztat.\

Zauważyłem za to, że czasami ale bardzo rzadko tuż po zapaleniu silnik pracuje trochę nierówno. Trwa to chwilkę a później się uspokaja. W czasie jazdy pracuje idealnie.

Dodam jeszcze, że według wskazania licznika samochód ma przejechane 53000 km a według mechanika jest to realne biorąc pod uwagę stan podwozia itp. Jak już pisałem wcześniej samochód był naprawiany blacharsko. Czy możliwe że pojawiające się błędy są wynikiem niefachowego podłączenia przewodów po naprawie blacharskiej?
« Ostatnia zmiana: Luty 02, 2013, 12:46:12 pm wysłana przez Gwidon »

Bedek

  • Gość
Odp: Gearbox Fault + błędy P0138, P0158
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 02, 2013, 15:26:50 pm »
Przewodów to raczej nie da się źle podłączyc bo kostki nie będą pasowały można co najwyżej nie podłączyc wcale.
Błąd który wyskakuje wskazuje na kłopot za sprzęgłem elektromagnetycznym a więc schemat w dłoń sprawdzic należy który to pin we wtyczce i spokojnie pomierzyc przejścia i opory. Jak z tego nic nie wyjdzie bo błąd np wyskakuje tylko na rozgrzanej skrzyni i przy pewnych obrotach to pozostaje tylko poszukac mechanika z IDS-em i szczegółowo wytestowac wadliwy układ. Jak wyskakują błędy sond możesz tak samo zmierzyc ich pracę multimetrem lub podłączając się pod OBDII i będzie wiadomo jak one pracują i czy są dobre

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.281
Odp: Gearbox Fault + błędy P0138, P0158
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 02, 2013, 17:16:09 pm »
Gwindon, a jak u ciebie wygląda spalanie? Błędy P0138 i P0158 są odpowiedzialne za dolne sondy lambda w obu katach. Mogą być uszkodzone, nastąpiło zwarcie lub uszkodzona masa.
Jest XE MY20, XJ6 BRG MY95
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Gwidon

  • Gość
Odp: Gearbox Fault + błędy P0138, P0158
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 02, 2013, 18:11:46 pm »
Nie wiem jak spalanie bo dopiero drugi raz go tankowałem. Właśnie jestem w trakcie sprawdzania.

Po wstępnym sprawdzeniu samochodu przez mechanika okazało się... że jeszcze trzeba dalej sprawdzać. Samochód spędzi Niedzielę w warsztacie gdzie będzie się suszył.

Przy okazji pojawił się kolejny objaw: złącze diagnostyczne OBD przestało reagować tzn. czasem łączy a czasem nie. Stąd właśnie pomysł z suszeniem ponieważ możliwe że występuje jakiś błąd w instalacji elektrycznej. Jeśli nie to chyba będzie skrzynia do naprawy.
« Ostatnia zmiana: Luty 02, 2013, 20:21:25 pm wysłana przez Gwidon »