Wracając do tematu hamowania silnikiem jest ono faktycznie realizowane jedynie w trybach ograniczonych (2, 3) które m.in. właśnie do tego służą (poruszanie się w cięższym terenie, jazda w górach itp.). W normalnym trybie D bardziej chyba hamują samochód opory toczenia i powietrza niż silnik
.
Oczywiście w trybie D samochód "bez gazu" przy ruszaniu sam się toczy co jest jednym z objawów prawidłowego działania skrzyni.
Co do wskazań chwilowego spalania na postoju to TTTP (czyt. ten typ tak ma). 199 to standard, chociaż czasem pojawia się i 0. W moim przekonaniu wynika to z "softu" obsługującego i "przerabiającego" odczyty paliwa. Generalnie najgorzej jest odczytać i wyliczyć niskie przepływy (podobnie jest w przypadku domowych wodomierzy, sic!, ale mi porównanie wyszło
i te właśnie obarczone są zwykle największym błędem.
Wystarczy zerknąć jak sprytnie działają na "postoju" (a właściwie nie działają) wskaźniki chwilowego zużycia w samochodach innych marek. Dla przykładu Citroen wyświetla piękne "---" dopóki nie przekroczy się 30 km/h, wtedy pojawiają się wskazania.
Swoją drogą już paru osobom "opadła kopara" jak im pokazałem ile JAŚ pali na postoju
Heh
Pozdrawiam