Autor Wątek: XJS 3,6 newralgiczne punkty  (Przeczytany 5794 razy)

Offline gajoma

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
XJS 3,6 newralgiczne punkty
« dnia: Październik 25, 2012, 14:11:31 pm »
Witam serdecznie,

rozstałem się po kilku latach z moim DD6 i mam na oku XJS'a z mniejszym motorem 3,6.
Nie chcąc popełniać wcześniejszych błędów, zwracam się więc z prośbą o informację dotyczącą "newralgicznych punktów" tego auta. Zakładam, że tak jak w serii III zabezpieczenie antykorozyjne pozostawia wiele do życzenia - na co zwracać szczególną uwagę? Na co zwrócić uwagę jeśli chodzi o mechanikę - jakieś inne typowe bolączki tego modelu?
I tak na marginesie po doświadczeniach ze spalaniem V12 zapytam jak wygląda ekonomika w 3,6?

Z góry dziękuję za informacje i serdecznie pozdrawiam

Jag Daniels

  • Gość
Odp: XJS 3,6 newralgiczne punkty
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 25, 2012, 14:18:06 pm »

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: XJS 3,6 newralgiczne punkty
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 27, 2012, 01:15:29 am »
Pozny XJS z 3.6 jest prawdopodbnie najlepszym wyborem do jazdy, ze tak powiem codziennej. 25mpg jesli chodzi o spalanie czyli jakies 12l na 100km spokojnie uzyskasz, w trasie mozna zejsc do 9l nawet. Wynik jak na taki silnik i auto bardzo dobry, osiagi tez, szczegolnie jesli jest to opcja bez katalizatora.

Na co zwrocic uwage? Generalnie jesli chodzi o mechanike to wystarczy zrobic pare kilometrow, sprawdzic czy silnik pracuje normalnie, skrzynia dziala ok, nic nie stuka, etc - same normalne rzeczy jesli chodzi o sprawdzanie auta. AJ6 jest nie do zdarcia nawet przy astronomicznych przebiegach, skrzynia to samo. Jedna warta uwagi rzecz do tylne hamulce wlaczajac w to hamulec reczny. Sa cholernie ciezkie do naprawy i renowacji jesli sa zaniedbane. Mnostwo przy nich jest wtedy pracy.

Wiec na co zwrocic uwage? Oczywiscie rdza. XJS rdzewieje praktycznie wszedzie. Jesli doly przednich skrzydel zaraz za kolami sa pordzewiale to znaczy ze jest juz jak ser szwajcarski.

Od przodu poczynajac:
Pod lampami, czesto rdzewieje na laczeniu skrzydla i dodatkowego przedluzenia ktore idzie pod lampami. Czesci nowych brak wiec i ciezko o naprawe.
Panel pod chlodnica. Praktycznie zawsze rudy - nowy mozna dostac za okolo 600PLN. Trzyma caly przod w kupie wiec musi byc ok.
Zwroc uwage na przod auta gdzie przednia rama mocuje sie do nadwozia, mocuje sie w do takiego kwadratowego boxa gdzie dol lubi rdzewiec a naprawa jest ciezka.
Dalej masz przednie skrzydla. Oprocz rdzy pod lampami, rdzewieja na gorze, mniejwiecej po srodku maski i obok drzwi, tam gdzie mocuje sie je do progow - jesli tu sa pordzewiale - tak jak mowilem auto wymagac bedzie kupy pracy.
Pod skrzydlami wzdluz komory silnika masz cale skrzydlo wewnetrzne ktore rdzewieje az milo na gorze(niestety nie zobaczysz, ale jesli reszta jest pordzewiala - tu tez pewnie sa dziury).
Bardzo popularne sa dziury i rdza w miejscu gdzie przednie amortyzatory mocuje sie do nadwozia. Przy silniku 3.6 jest dosc latwo o naprawe, nowe panele sa tanie i dostepne.
Dalej masz progi ktore rdzewieja jak malo co tak do 30cm od przodu. Wszystko tam rdzewieje z uwagi na wode ktora dostaje sie z gory(w rogach maski, gdzie splywa z dachu). Mini dziura tam - rok, dwa - i duze dziury w progach i podlodze. Naprawy sa trudne i czasochlonne. Nowe panele drogie w tysiacach PLN juz. Najlatwiej sprawdzic to miejsce podnoszac auto na oryginalnym podnosniku. Jesli wlasciciel sie wacha lub nie chce - wiadomo. Jesli slychac jakies trzaski, nie daj boze sie calosc zapada do srodka albo oryginalnych punktow w ogole nie ma - nalezy podziekowac i odejsc.
Troche do gory - nastepna pulapka. Pod chromami wzdluz przedniej szyby xjs takze lubi bardzo rdzewiec. Szybe koniecznie trzeba dokladnie obejrzec czy dobrze jest zamocowana i przyklejona. Generalnie jest z tym bardzo ciezko i zdarzaja sie przypadki ze trzeba kilku podejsc by w koncu dobrze ja zrobic i nie miec wody w srodku auta. Oczywiscie jesli sa slady rdzy naokolo przedniej szyby, szczegolnie na dole po bokach naokolo takich duzych prostokatow - naprawa bedzie w tysiacach PLN.
Idac dalej - masz drzwi. Te takze rdzewieja w najlepsze jak sie im na to pozwoli - szczegolnie cala krawedz dolna, chociaz to nie jest strasznie trudne w naprawie. Jesli sa inne dzury to cale auto najpewniej ma juz duzo gorsze problemy z rdza gdzie indziej.
Zaraz za drzwiami w srodku auta jest nastepne miejsce ktore jest pordzewiale lub dziurawe nawet w bardzo ladnych XJSach. Od srodka bedzie to slupek na ktorym lezy i przykrecone jest siedzenie, blisko progu wewnetrznego po obu stronach auta. Ten oto slupek jest przyspawany do podlogi ktora w tym miejscu szczegolnie rdzewieje. Czemu? A no dlatego ze od spodu auta jest tam plyta wzmacniajaca ktora trzyma mocowanie pasa. Bedzie ja widac od razu od spodu i zazwyczaj wyglada ok. Dopiero w srodku lub po zdarciu masy bitumicznej widac dziury. Naprawa nie jest trudna, conajwyzej zajmuje caly dzien lub dwa.
Podloga generalnie lubi rdzewiec w dwoch miejscach.
Z przodu samego, obowiazkowo trzeba wyciagnac dywaniki i sprawdzic. Jesli tam sa dziury - progi sa dziurawe tez - patrz punkt o podnoszeniu auta.
Drugie miejsce to rdza wzdluz tunelu skrzyni. Z tym akurat nie jest strasznie.
Czasem moze tez rdzewiec naokolo fabrycznych dziur z tylu jak jakas zatyczka wypadnie.
W srodku auta, rdza pojawia sie tez czesto pod siedzeniem tylnim z uwagi na wode splywajaca tam z dziurawej tylniej szyby. Uszczelka z sylikonem puszcza z wiekiem, woda leje sie az milo i problem gotowy.
Polka pod tylnia szyba musi byc sucha jak auto zalejesz woda od tylu. Warto zawsze wyvrac sie na myjnie autem przed jego kupnem. Od razu bedzie widac czy i gdzie cieknie.
Tyl auta to kolejne potencjalne problemy.
Tylnie nadkola bez szpachli to pewnie rzadkosc w tanszych egzemplarzach  :(
Panele nowe nie sa drogie ale to juz jest konkretna naprawa i znowu w tysiacach PLN.
Dalej jest rdza pod tylnia szyba i na jej bokach. Szczegolnia ta na bokach ktora widac od razu - zwiastuje spore problemy w reszcie auta.
Tylnia klapa rdzewieje strasznie na dolnym kacie, nawet w lepszych modelach. Poki mozna to oczyscic nie jest to wielkim problemem. Panel nad rejestracja to inna sprawa. Ciezko o jego naprawe ale mozna dostac uzywany w dobrym stanie.
Dolne tylne rogi auta, tez rdzewieja ale te panele sa tanie, dostepne i latwo sie je wymienia. Rdzewieja bo sa tam odplywy ktore czesto po latach sie zatykaja a woda stoi sobie w najlepsze.
Od spodu jest jedna rzecz ktora zdyskwalifikuje kazdego XJSa.
Przy tylnich punktach gdzie zakladasz podnosnik jest mocowanie 'radius arm point'(nie mam pojecia jak po polsku to sie nazywa ale jest to mocowanie ramy po czesci) Jesli tam sa dziury - auto jest do kapitalnego remontu i zazwyczaj w takim stanie nadaje sie tylko na szrot. Naprawa tego miejsca jest ciezka, paneli w ogolnie nie ma, caly tyl musi byc zdemontowany, mnostwo paneli sie tam laczy wiec jest to tylko zabawa dla najwytrwalszych.
To mniejwiecej tyle jesli chodzi o to na co zwrocic uwage w przypadku XJSa 3.6
Jak chcesz poczytac wiecej, zapraszam do obejrzenia http://www.xj40.com/viewtopic.php?f=9&t=4011 wraz z multum zdjec.