Dział Techniczny > XK8/R (1996 - 2006, jako x100), XK (2007 - 2015 jako x150)

Jaguar XK8 Cabrio z 97r. co ogarnąć po zakupie

(1/3) > >>

nyos79:
W związku z tym że dopiero co nabyłem samochód mam kilka pytań na co zwrócić uwagę podczas serwisu. To co sam zauważyłem to kilka niansów elektrycznych, np. nie działa elektryczne sterowanie lusterkami, część regulacji fotela kierowcy itp. z tym poradzi sobie "mój elektryk". Oczywista jest wymiana płynów oraz filtrów, klocków - tutaj mam kilka pytań:

0. Rozrząd - co ile powinien być wymieniany (jeśli ma być)? Czy jest kolizyjny?
1. Jaki olej do silnika?
2. Czy wymieniać filtr paliwa?
3. Jaki olej do szkrzyni?
4. Jaki olej do mostu?
5. Jaki płyn do wspomagania?
6. Jaki płyn do układu hamulcowego?
7. Klocki i tarcze - czy kupować oryginał czy są odpowiednie jakościowo zamieniki?
8. Opony to chyba 245/50/17 ale są dużo droższe od 235/55/17 jakie są wasze doświadczenia?
9. Co jeszcze sprawdzić, wymienić, na co zwrócić uwagę?
    Kupiłem Go z udokumentowanym przebiegiem 80k mil, teraz jest 86k mil.


Wiem że pytań jest dużo, ale wystarczą mi krótkie odpowiedzi. 

Aha i jeszcze jakie świece?
Czy moglibyście mi polecić jakiś sklep gdzie mogę to kupić?

Na pewno potrzebuję też uszczelek pokrywy zaworów, trochę się poci.

jazabek wacław:
Proponuję zainwestować trochę czasu i umówić się na przegląd w tym miejscu :

http://www.altamira.com.pl/

Ja sprawdziłem tam auto, i teraz mogę spokojnie odstawić je do Białegostoku.

Jak byłem tam ostatnio to stały 2 szt.  XK8, zrobisz sobie wycieczkę, zrobisz przegląd i dostaniesz rzetelną ocenę auta, a drobne rzeczy naprawią Ci od ręki.

nyos79:

--- Cytat: jazabek wacław w Październik 16, 2012, 20:23:01 pm ---Proponuję zainwestować trochę czasu i umówić się na przegląd w tym miejscu :

http://www.altamira.com.pl/

Ja sprawdziłem tam auto, i teraz mogę spokojnie odstawić je do Białegostoku.

Jak byłem tam ostatnio to stały 2 szt.  XK8, zrobisz sobie wycieczkę, zrobisz przegląd i dostaniesz rzetelną ocenę auta, a drobne rzeczy naprawią Ci od ręki.

--- Koniec cytatu ---

Dzięki za odpowiedź, ale jestem w stanie to zrobić sam lub jesli zabraknie czasu to zlecić jednemu ze swoim 2 mechaników do których mam zaufanie.
Wolałbym też nie jeździć samochodem bez wstępnego ogarnięcia.

kogutki:
nyos79 gratulujemy zakupu.

na wszystkich pytan znajdziesz na forum odpowiedzi, wszystko co dotyczy silnik AJ-V8 4.0 w dziale XJ takze
dotyczy twojego. X100 (XK 1996-2005) to wspaniala maszyna, bierz pod uwage wszystko co pisali koledzy
i bedziesz mial niebo na zime.

0. Rozrząd - co ile powinien być wymieniany (jeśli ma być)? Czy jest kolizyjny?

Rozrzad w AJ-V8 nie trzeba wymienic, jest na lancuch(ach). Wymiana sie dokonuje tylko w razie potrzeb,
stan rozrzadu mozna zbadac po zdejmowania pokrywe wentylow. Tylko: Na poczatek produkcji uzywany
plastikowych napinaczy rozrzadu, ktory sa dosc niebezpieczny. Jezeli nadal ich posiadasz to najwyszy
czas na wymiany. Na forum jest informcje o tym.

1. Jaki olej do silnika?

5W-30
5W-40
0W-40

7.5 l.

2. Czy wymieniać filtr paliwa?

Tak - niby w harmonogram serwisu jest podany ze po 96 tys km ale, you never know...

3. Jaki olej do szkrzyni?

Skrzynia ZF5HP24 - Olej odpowiedni do ZF Lifeguardfluid 5, to jest np. Esso LT71141
Numer Jaguara JLM20238. Szukaj na forum pod haslem esso.

10 l.

4. Jaki olej do mostu?

75W-140 (1.8 l)

5. Jaki płyn do wspomagania?

DIII

6. Jaki płyn do układu hamulcowego?

DOT4

7. Klocki i tarcze - czy kupować oryginał czy są odpowiednie jakościowo zamieniki?

Wdlg preferencji od mintexa do ATE

8. Opony to chyba 245/50/17 ale są dużo droższe od 235/55/17 jakie są wasze doświadczenia?

Nie znam sie.

9. Co jeszcze sprawdzić, wymienić, na co zwrócić uwagę?
    Kupiłem Go z udokumentowanym przebiegiem 80k mil, teraz jest 86k mil.

Twoj silnik ma nikasil. Sprawdz to haslo na forum i sie nie wystrasz. Jezeli silnik jest w dobrym stanie
i bedziesz i niego dbal to nie ma problemu. Podam jeszcze harmonogram serwisowy:

nyos79:
Wielkie dzięki za wyczerpującą odpowiedź!

Tak naprawdę teraz chcę Go "ogarnąć" technicznie, elektrycznie, lakierniczo i poprawić kilka defektów w tapicerce (o dokładnym myciu nie wpominając).
A na końcu zarejestrować i schować na zimę pod pokrowiec do garażu, dopiero na wiosę będę nim jeździł. Będzie stał w miłym towarzystwie między Corvette C5 a Camaro z 75  :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej