Autor Wątek: Jaguar XK8 Cabrio z 97r. co ogarnąć po zakupie  (Przeczytany 6575 razy)

nyos79

  • Gość
Jaguar XK8 Cabrio z 97r. co ogarnąć po zakupie
« dnia: Październik 16, 2012, 19:45:49 pm »
W związku z tym że dopiero co nabyłem samochód mam kilka pytań na co zwrócić uwagę podczas serwisu. To co sam zauważyłem to kilka niansów elektrycznych, np. nie działa elektryczne sterowanie lusterkami, część regulacji fotela kierowcy itp. z tym poradzi sobie "mój elektryk". Oczywista jest wymiana płynów oraz filtrów, klocków - tutaj mam kilka pytań:

0. Rozrząd - co ile powinien być wymieniany (jeśli ma być)? Czy jest kolizyjny?
1. Jaki olej do silnika?
2. Czy wymieniać filtr paliwa?
3. Jaki olej do szkrzyni?
4. Jaki olej do mostu?
5. Jaki płyn do wspomagania?
6. Jaki płyn do układu hamulcowego?
7. Klocki i tarcze - czy kupować oryginał czy są odpowiednie jakościowo zamieniki?
8. Opony to chyba 245/50/17 ale są dużo droższe od 235/55/17 jakie są wasze doświadczenia?
9. Co jeszcze sprawdzić, wymienić, na co zwrócić uwagę?
    Kupiłem Go z udokumentowanym przebiegiem 80k mil, teraz jest 86k mil.


Wiem że pytań jest dużo, ale wystarczą mi krótkie odpowiedzi. 

Aha i jeszcze jakie świece?
Czy moglibyście mi polecić jakiś sklep gdzie mogę to kupić?

Na pewno potrzebuję też uszczelek pokrywy zaworów, trochę się poci.
« Ostatnia zmiana: Październik 17, 2012, 03:41:17 am wysłana przez Choina »

Offline jazabek wacław

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
Odp: Jaguar XK8 Cabrio z 97r. co ogarnąć po zakupie
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 16, 2012, 20:23:01 pm »
Proponuję zainwestować trochę czasu i umówić się na przegląd w tym miejscu :

http://www.altamira.com.pl/

Ja sprawdziłem tam auto, i teraz mogę spokojnie odstawić je do Białegostoku.

Jak byłem tam ostatnio to stały 2 szt.  XK8, zrobisz sobie wycieczkę, zrobisz przegląd i dostaniesz rzetelną ocenę auta, a drobne rzeczy naprawią Ci od ręki.

Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.

nyos79

  • Gość
Odp: Jaguar XK8 Cabrio z 97r. co ogarnąć po zakupie
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 16, 2012, 21:12:42 pm »
Proponuję zainwestować trochę czasu i umówić się na przegląd w tym miejscu :

http://www.altamira.com.pl/

Ja sprawdziłem tam auto, i teraz mogę spokojnie odstawić je do Białegostoku.

Jak byłem tam ostatnio to stały 2 szt.  XK8, zrobisz sobie wycieczkę, zrobisz przegląd i dostaniesz rzetelną ocenę auta, a drobne rzeczy naprawią Ci od ręki.

Dzięki za odpowiedź, ale jestem w stanie to zrobić sam lub jesli zabraknie czasu to zlecić jednemu ze swoim 2 mechaników do których mam zaufanie.
Wolałbym też nie jeździć samochodem bez wstępnego ogarnięcia.

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Jaguar XK8 Cabrio z 97r. co ogarnąć po zakupie
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 17, 2012, 00:09:05 am »
nyos79 gratulujemy zakupu.

na wszystkich pytan znajdziesz na forum odpowiedzi, wszystko co dotyczy silnik AJ-V8 4.0 w dziale XJ takze
dotyczy twojego. X100 (XK 1996-2005) to wspaniala maszyna, bierz pod uwage wszystko co pisali koledzy
i bedziesz mial niebo na zime.

0. Rozrząd - co ile powinien być wymieniany (jeśli ma być)? Czy jest kolizyjny?

Rozrzad w AJ-V8 nie trzeba wymienic, jest na lancuch(ach). Wymiana sie dokonuje tylko w razie potrzeb,
stan rozrzadu mozna zbadac po zdejmowania pokrywe wentylow. Tylko: Na poczatek produkcji uzywany
plastikowych napinaczy rozrzadu, ktory sa dosc niebezpieczny. Jezeli nadal ich posiadasz to najwyszy
czas na wymiany.
Na forum jest informcje o tym.

1. Jaki olej do silnika?

5W-30
5W-40
0W-40

7.5 l.

2. Czy wymieniać filtr paliwa?

Tak - niby w harmonogram serwisu jest podany ze po 96 tys km ale, you never know...

3. Jaki olej do szkrzyni?

Skrzynia ZF5HP24 - Olej odpowiedni do ZF Lifeguardfluid 5, to jest np. Esso LT71141
Numer Jaguara JLM20238. Szukaj na forum pod haslem esso.

10 l.

4. Jaki olej do mostu?

75W-140 (1.8 l)

5. Jaki płyn do wspomagania?

DIII

6. Jaki płyn do układu hamulcowego?

DOT4

7. Klocki i tarcze - czy kupować oryginał czy są odpowiednie jakościowo zamieniki?

Wdlg preferencji od mintexa do ATE

8. Opony to chyba 245/50/17 ale są dużo droższe od 235/55/17 jakie są wasze doświadczenia?

Nie znam sie.

9. Co jeszcze sprawdzić, wymienić, na co zwrócić uwagę?
    Kupiłem Go z udokumentowanym przebiegiem 80k mil, teraz jest 86k mil.

Twoj silnik ma nikasil. Sprawdz to haslo na forum i sie nie wystrasz. Jezeli silnik jest w dobrym stanie
i bedziesz i niego dbal to nie ma problemu. Podam jeszcze harmonogram serwisowy:


nyos79

  • Gość
Odp: Jaguar XK8 Cabrio z 97r. co ogarnąć po zakupie
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 17, 2012, 07:39:08 am »
Wielkie dzięki za wyczerpującą odpowiedź!

Tak naprawdę teraz chcę Go "ogarnąć" technicznie, elektrycznie, lakierniczo i poprawić kilka defektów w tapicerce (o dokładnym myciu nie wpominając).
A na końcu zarejestrować i schować na zimę pod pokrowiec do garażu, dopiero na wiosę będę nim jeździł. Będzie stał w miłym towarzystwie między Corvette C5 a Camaro z 75  :)

Offline jazabek wacław

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
Odp: Jaguar XK8 Cabrio z 97r. co ogarnąć po zakupie
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 17, 2012, 08:47:19 am »
Jeśli chodzi o opony to masz tu kalkulator :

http://rozmiar-opon.bmw-tech.pl/

Masz sporą moc i opony dlatego są szerokie, muszą być aby auto przyśpieszało i hamowało.

Jeśli masz zamiar jeździć spokojnie to śmiało możesz zmienić na węższe, tym bardziej że na naszych drogach ( koleiny ) na szerokich i niskich oponach 245/50 jeździ się mało komfortowo.
Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.

nyos79

  • Gość
Odp: Jaguar XK8 Cabrio z 97r. co ogarnąć po zakupie
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 17, 2012, 10:37:06 am »
Dzięki za podpowiedź z oponami. Zgadam się, że najlepiej mieć oryginalny rozmiar i jakosć - w końcu ktoś to policzył i przetestował przed wyprodukowaniem samochodu. Już wczesniej liczyłem na kalkulatorze opon i wychodzi moim zdaniem niewielka różnica. Jeśli chodzi o szybką jazdę to nie uważam się absolutnie za mistrza kierownicy, ale jestem obyty z  2x większymi mocami na sztywnym moście bez kontoli trakcji więc zdecyduję się na węższe opony bo zamierzam sobie kruzować a nie zapier...ć. Samochód jest przewidziany na lato, słoneczną pogodę i przyjemność z jazdy po za miastem. Bez lansu po mieście, a jak nie po mieście to wiadomo drogi mamy różne i tutaj zdecydowanie delikatnie węższa opona pomoże.

Na razie szukam sklepu w Polsce w którym mógłbym dokonać zakupów do Niego. No i jestem przerażony nikasilem :)

Czy ten sklep jest OK?
http://www.jagcar.pl/czesci.html

Muszę zrobić wstępne zakupy i nie wiem, gdzie szukać.
Może jest coś w angli (wiem retoryczne stwierdzenie), jakieś tanie i szybkie źródło, które może wysłać do Polski.

W USA korzystam zawsze z ebay.com, summit-racing i rockauto ale do Jaga nic nie mają, a jeśłi mają to ceny kosmos.

Offline Artek123

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 820
  • ....był S-Type 3.0 V6... ....jest XJ6 seria III...
Odp: Jaguar XK8 Cabrio z 97r. co ogarnąć po zakupie
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 17, 2012, 10:48:20 am »

Na razie szukam sklepu w Polsce w którym mógłbym dokonać zakupów do Niego.


Zagadaj do kolegi z forum Jaguar Parts (Arek) on handluje częściami nowymi i używanymi do Jaguarów...
Ewentualnie przeglądnij dział na forum ,,Ksiązka warsztatów oraz sklepów"...

Parę razy zdarzyło mi się jeszcze zamawiać części z tej strony:

http://britishparts.co.uk/
« Ostatnia zmiana: Październik 17, 2012, 11:31:24 am wysłana przez Choina »
Jeep Cherokee
BMW 3 GT
Jaguar XJ6 seria III

cziff

  • Gość

nyos79

  • Gość
Odp: Jaguar XK8 Cabrio z 97r. co ogarnąć po zakupie
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 17, 2012, 14:38:46 pm »
Już tam zamówiłem uszczelki pokrywy zaworów 2 szt. i jakieś uszczelki do świec 4 szt. :)
O cenach do Jaga się nie wypowiadam bo nie znam, 360 zł zapłaciłem za komplet.
Klocki w porównaniu z Allegro były droższe, ale też inni producenci więc tego też nie mogę porównać.

Przy okazji chciałbym podpytać jak jest z Jagiem jeśli chodzi o producentów podzespoołów?
Wiadomo że opon, klocków, płynów nie produkują itp. Chodzi mi o takiego widącego, jak np. w Dodge jest Mopar, w Fordzie Motocraft.

nyos79

  • Gość
Odp: Jaguar XK8 Cabrio z 97r. co ogarnąć po zakupie
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 21, 2012, 09:59:41 am »
Po zrobieniu zakupów typu płyny, filtry, uszczelki, klocki itp. przetestowałem go i mam następujące problemy:

0. Najpierw wymieniłem uszczelki pokrywy zaworów i uszczelki świec bo się pociło z podjednej, ktoś wcześniej heniował już bo pokrywy
    były uszczelnione jakimś silikonem budowlanym lub czymś takim. Teraz nie poci się.
1. Nie ma mocy, wogóle nie czuć tam 280 koni, raczej 140
2. Skrzynia zgłasza błąd gearbox fail, po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu komunikat znika.
    Po przełączeniu na "manulane" wybieranie zbiera się nie co lepiej, ale napweno nie z pełną mocą tak jak powinien.
    Biegi wchodzą wszystkie. Na razie sprawdzę wymienię olej, ale to chyba małe prawdopodobieństwo :)
3. Kurde najlepsze było to że 2 osoby które mają pojęcie o samochodach przejechały się nim i wtedy nic się nie świeciło w komunikatach,
    przy jeździe po zatłoczonych ulicach nie było gdzie sprawdzić czy zmiera się prawidłowo. Dopiero po za miastem miałem okazję zapoznać
    się z tym problemem. Najpierw sprawdzę czy silnik ma prawidłowe sprężąnie i co się dzieje z olejem w skrzyni.