Autor Wątek: Engineering Test Mode  (Przeczytany 3001 razy)

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Engineering Test Mode
« dnia: Lipiec 27, 2012, 09:33:33 am »
 :-bry

Jak w temacie. Czy ktoś z Was obczajał oznaczenia w tzw. ETM tj. Engineering Test Mode?

Niewtajemniczonym wyjaśniam, że jest to (chyba) coś w rodzaju wewnętrznego autotestu samochodu. Uruchamia się to tak:
1. Wkładamy kluczyk do stacyjki i przełączamy na I pozycję
2. Wciskamy i przytrzymujemy przycisk na lewej manetce (tej od kierunkowskazów, chodzi o przycisk, którym zwykle zmieniasz parametry komputera pokładowego)
3. Nadal przytrzymując jak w pkt 2 przekręcamy kluczyk na pozycję II
4. Na LCD pod prędkościomierzem powinien pojawić się na chwilę napis Engineering Test Mode i po chwili pojawia się pierwszy parametr
5. Przyciskami Ml/km i A/B po lewej przemieszczamy się po kolejnych parametrach w przód/tył
6. W tym trybie można też uruchomić silnik i obserwować testy w czasie jazdy
7. Aby wyjść z tego trybu wystarczy wyjąć klucz ze stacyjki.

Podobno nie we wszystkich wersjach Jaga jest taka sama sekwencja w pkt.2. U mnie działa na Jagu z 2004 r. polift.

Wszystko fajnie, tylko nie wiem co znaczą poszczególne wskazania tego testu  :-wstyd W necie udało mi się coś takiego odkopać na ten temat, ale niewiele z tego kapuję: http://jaguar.bttlxe.com/xtype/Additional%20Diagnostics%20for%20Instrument%20Cluster.pdf  :- pojecia


Jest: XF 2015 2.0t Luxury
By³: S-Type 2.7d Sport

delson

  • Gość
Odp: Engineering Test Mode
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 22, 2016, 16:29:26 pm »
Warto to podwiesić i rozwinąć.
Trochę się tego naszukałem.

 :-thank