Dział Techniczny > S-TYPE (1999-2007)

Wszystko o S-Type

<< < (2/13) > >>

Dejna:
2003 r model S-Type R.

Jest to najmocniejsza wersja, która ma pokrzyżować szyki BMW M5, Mercedesowi E AMG, czy też Audi RS6. Z przodu "siatkowy grill", tylny spoiler, dwie rury wydechowe, 18-calowe felgi, a za nimi kryją się mocne hamulce tarczowe wentylowane firmy Brembo. Zmodyfikowano oczywiście zawieszenie. Topowa wersja otrzymała silnik V8 32V o pojemności 4,2 litra, wzmocniony dodatkowo turbosprężarką osiągający moc - uwaga, tu nie ma żartów - 400 KM. Nigdy do tej pory żaden Jaguar nie oferował takiej mocy. Moment napędowy wynosi 553 Nm przy 3500 obr./min. Prędkość została ograniczona do 250 km/h, zaś "setka" pojawia się na liczniku po 5,3 s. Napęd jest przenoszony za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej, którą przygotowała firma ZF.

Dejna:
2004 rok to już konkretne zmiany w wygladzie S-ki

W historii tego modelu jest to już druga kuracja odmładzająca. Przed dwoma laty wzbogacono przede wszystkim gamę jednostek napędowych, teraz postanowiono dokonać kilku zmian w wyglądzie auta. Nowy kształt otrzymała charakterystyczna atrapa wlotu powietrza. Pokrywę silnika wykonano z aluminium, dzięki czemu jest lżejsza i to o 11 kg. Z tyłu natomiast zmieniono pokrywę bagażnika, która znajduje się teraz o 2,5 cm wyżej, ponadto nowe światła i zderzak.

   

Niewielkich retuszy dokonano również we wnętrzu. Nowością jest wykończenie aluminium w wersjach Sport i S-Type R.

 

Entuzjaści sportowej jazdy docenią poprawioną charakterystykę zawieszenia. Dla osób bardziej wymagających jest w ofercie zawieszenie typowo sportowe.

   

Trudno narzekać na gamę jednostek napędowych. Obejmuje ona silniki o pojemności od 2.5 i mocy 200 KM do 4.2 l dysponujący 395 KM. Jednostki 2.5 (200 KM) i 3.0 (238 KM) oferowane są w połączeniu z 5-biegowymi przekładniami manualnymi a pozostałe – 2.5, 3.0 i 4.2 (w dwóch wariantach) z 6-stopniowymi przekładniami automatycznymi. Nowością jest silnik wysokoprężny V6 o pojemności 2.7 i mocy 207 KM, skonstruowany wspólnie przez koncerny Forda i PSA. Najsłabsza wersja – 2.5 (200 km) na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h potrzebuje 8,6 s. a jej prędkość maksymalna wynosi 228 km/h.

Najwięksi konkurenci Jaguara, przede wszystkim marki Audi, BMW i Mercedes mają swoje kontrpropozycje. Ale czy posiadają one jednak taki styl ?



Dejna:
2004 Jaguar Diesel - wszyscy myslą  :-nuts

 
Nie tylko dzięki silnikowi Diesla Jaguar S-Type 2.7 V6 biturbo mógłby być produkowany do końca świata.



Przyszedł na świat w 1999 r. Trzy lata później poddano go lekkiemu liftingowi. Podobnie stało się teraz, ale najważniejszą nowością w S-Type'ie jest wysokoprężny silnik V6 o pojemności 2,7 l. Konstrukcję bazową tego silnika Ford Motor Company opracował wspólnie z PSA Peugeot Citroën. Później każdy miał zadanie domowe do odrobienia - dopasować ją do potrzeb konkretnych modeli, w których będzie stosowany. Jako pierwszy lekcję odrobił Jaguar.

Jednostka napędowa stosowana w S-Type'ie, wyposażona w dwie turbosprężarki, osiąga moc 207 KM i dysponuje momentem obrotowym o wartości 435 Nm już przy 1900 obr/min - większym niż uzyskiwany przez benzynowe silniki V8. Nie ma się zatem czemu dziwić, że pod względem osiągów S-Type diesel to najprawdziwszy Jaguar.


Do „setki" auto przyspiesza w 8,5 s i bez problemu osiąga deklarowaną przez producenta prędkość maksymalną - 230 km/h. Kultura pracy silnika z trudem pozwala przy tym odczuć, że ma się do czynienia z dieslem. Już w czasie jazdy z niewielką prędkością przyjemny dla ucha basowy pomruk układu wydechowego i niewielki szum powietrza opływającego karoserię skutecznie zagłuszają odgłos pracy silnika, którego brzmienie charakteryzuje się wyjątkową miękkością.


Również w czasie postoju tylko malkontenci zauważą, że to diesel. Także dlatego, że silnik pracuje bardzo równo, niemal bez wibracji.

W porównaniu z wersją benzynową, która zapewnia S-Type'owi podobne osiągi, diesel zużywa o prawie 4 l/100 km mniej paliwa w czasie jazdy miejskiej, a średnio - o 2,4 l/100 km. Na trasie S-Type diesel może na zbiorniku paliwa przejechać nawet ponad 1200 km.


Dejna:
S-type to średnia półka w gamie jaguarów, z cenami w rejonie 200 tys. zł. W ciągu trzech lat produkcji Jaguar sprzedał 135 tys. sztuk tego modelu.

Szukam ile wyprodukowali przez te 10 lat.

Choina:
Brochury S-Type
Model przed liftingiem

Cliknij tu aby przejść do katalogu

Model po liftingu

Cliknij tu aby przejść do katalogu

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej