Autor Wątek: Żegnaj 5.0 V8  (Przeczytany 3883 razy)

Offline Artek123

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 820
  • ....był S-Type 3.0 V6... ....jest XJ6 seria III...
Żegnaj 5.0 V8
« dnia: Lipiec 14, 2012, 09:39:55 am »
W Jaguarach XF i XJ zaprzestano montowania wolnossącego silnika 5.0 V8 (385 KM)  :-thumpdown . Jego miejsce zajęła jednostka 3.0 V6 z kompresorem (w XF tylko w wersji sedan). Uzyskuje ona 340 KM i 450 Nm (V8 - 515 Nm). Przy minimalnie gorszych osiągach Jaguary mają zużywać zdecydowanie mniej paliwa. Na 100 km XJ V8 zużywał 11,3 l paliwa, a teraz tylko 9,4 l. XF analogicznie na 100 km potrzebował 11,1, a z nową jednostką 9,3 l. We wszystkich wersjach zostanie zastosowana ośmiobiegowa skrzynia automatyczna. Ponadto w XF zostaną zastosowane już w wątku wcześniej wspomniane silniki, benzynowy 2.0 turbo 240 KM i turbodiesel 2.2 200 KM (słabsza wersja 163 KM nie będzie w Polsce dostępna).
Nowe Jaguary w zależności od wersji trafią do sprzedaży jesienią 2012 r. i początkiem 2013 r.
 

                         
« Ostatnia zmiana: Lipiec 14, 2012, 09:46:02 am wysłana przez Artek123 »
Jeep Cherokee
BMW 3 GT
Jaguar XJ6 seria III

Offline Skiciu

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 574
Odp: Żegnaj 5.0 V8
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 14, 2012, 10:20:29 am »
a czyjej produkcji beda te silniki "benzynowy 2.0 turbo 240 KM i turbodiesel 2.2 200 KM " ?? Bo mi pojemnością i mocą pasują do silników Forda  :-\
XE Portfolio 25d AWD 18'
X308 4.0 Sovereign 00'
X-Type 2.0d 07'
-----------------------
Why drive any other car when you can drive a Jaguar?

Skubi

  • Gość
Odp: Żegnaj 5.0 V8
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 14, 2012, 13:53:30 pm »
Tak, Ford

Oprocz jednostke V6 Jaguar takze prezontowal... jednostka benzynowa 4-cylyndrowa. Ten silnik obecnie juz jest zamontowany
do Range-Rover-a Evoque (ale zostal zmodyfikowany) i wychodzi z rodziny Ford EcoBoost.

4-cylyndrowy benzynowy silnik bedzie mial pojemnosc 2.0 litrow z turbodoladowaniem.

Tutaj oficjalne dane:

240hp Turbocharged 2.0-liter I4
Engine type: four-cylinder, in-line, turbocharged
Capacity (cc): 1999
Bore/stroke (mm): 87.5/83.1
Peak power (HP@rpm): 240@5500

jarkrzy1

  • Gość
Odp: Żegnaj 5.0 V8
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 14, 2012, 21:53:22 pm »
Hmm czyżby jednak Ford nie odpuścił? Czy może TATA chce kupić teraz Forda?
No ale 163KM to chyba mocno za mało jak na 1800 kg pojazd.
A tak z ciekawości-czyjego pomysłu były 5.0?

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.078
    • www.jaguar.org.pl
Odp: Żegnaj 5.0 V8
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 18, 2012, 22:46:51 pm »
Czy tylko Ferrari, może sobie pozwolić na piękne nowe V12?  ::)
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

jarkrzy1

  • Gość
Odp: Żegnaj 5.0 V8
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 19, 2012, 09:18:49 am »
E tam, niech jest i V2- byleby pięknie grał ;D

lysyyy

  • Gość
Odp: Żegnaj 5.0 V8
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 19, 2012, 10:35:14 am »
Rozumiem, że doładowanej piątki nie wycofają?