Autor Wątek: Zmiany na rok modelowy 2013  (Przeczytany 9471 razy)

micky

  • Gość
Zmiany na rok modelowy 2013
« dnia: Czerwiec 29, 2012, 15:00:56 pm »
Jaguar na rok modelowy 2013 wprowadza udoskonalenia do swoich wozów. Obejmują one modele XJ, XF oraz XK.

Producent rozszerzył gamę układów napędowych. Od teraz wszystkie silniki, V6, V8, nowa czterocylindrowa jednostka oraz wersja dieslowska współpracują z ośmiobiegową skrzynią ZF. Auta będą wyposażone w system Start/Stop.

Zmiany mają na celu udoskonalenie oferty i podniesienie wydajności przy jednoczesnej poprawie ekonomiczności. Wprowadzone modyfikacje zmniejszą zużycia paliwa oraz emisji CO2 – nawet o 11% w zależności od modelu. System Start/Stop wyłącza silnik w jedyne 300 milisekund po zatrzymaniu samochodu, obniżając spalanie nawet o 5%.

Wprowadzona w bieżącym roku modelowym jednostka 2,2 l Turbodiesel będzie dostępna w dwóch wariantach mocy: 153 KM/400 Nm oraz nowej 200 KM/450 Nm, której spalanie wynosi ok. 5,1 l/100 km. Nowy silnik 2,0 Ti 240 zostanie po raz pierwszy zastosowany w modelach XJ i XF. Motor o mocy 240 KM i momentem obrotowym 340 Nm waży tylko 138 kg i jest najlżejszą jednostką w historii Jaguara.

Zmiany dotkną nie tylko napędy aut ale również wyposażenie wnętrza. Dostępny będzie system nagłośnienia firmy Meridian o mocy 380 lub 825 W. Usprawniono również ekran dotykowy w modelach XJ i XF, który otrzyma aktualizacje systemu oraz nowe funkcje nawigacji.


Offline Skiciu

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 574
Odp: Zmiany na rok modelowy 2013
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 29, 2012, 15:09:02 pm »
zmiany też odbiją się na cenach i to niestety mam na mysli wzrost cen  :(
XE Portfolio 25d AWD 18'
X308 4.0 Sovereign 00'
X-Type 2.0d 07'
-----------------------
Why drive any other car when you can drive a Jaguar?

maras

  • Gość
Odp: Zmiany na rok modelowy 2013
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 29, 2012, 20:44:02 pm »
system start/stop... Totalnie nieprzydatna bzdura.. zmniejsza zużycie paliwa nawet o 5%... przy spalaniu 5,1l/100km... Smiech..

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Zmiany na rok modelowy 2013
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 29, 2012, 21:00:38 pm »
I dobrze, niech będą drogie! To Jaguar, ma być drogi i nie dla każdego. Ostatnio Jagi bardzo potaniały i kupują je ludzie, którzy nie mają potem na ich utrzymanie. Kupują części po giełdach, robią na sztukę i sprzedają po taniości...i tak w kółko. Dlatego potem jeden S type kosztuje 50tyś a NIBY identyczny 30tyś. XF jeden za 140tyś a inny NIBY taki sam za 80tyś. Jaka cena taka jakość.

Offline Skiciu

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 574
Odp: Zmiany na rok modelowy 2013
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 30, 2012, 00:05:36 am »
"I dobrze, niech będą drogie! To Jaguar, ma być drogi i nie dla każdego. Ostatnio Jagi bardzo potaniały i kupują je ludzie, którzy nie mają potem na ich utrzymanie. Kupują części po giełdach, robią na sztukę i sprzedają po taniości...i tak w kółko. Dlatego potem jeden S type kosztuje 50tyś a NIBY identyczny 30tyś. XF jeden za 140tyś a inny NIBY taki sam za 80tyś. Jaka cena taka jakość."

to ciekawe co napisałeś- szczególnie jestem ciekaw jak się ma Twoja stopka pod wypowiedzią do tego co napisałeś powyżej

"Sprzedaż części nowych i używanych do Jaguarów. Ceny negocjowane!
tel 790 492 186 oraz 519 852 503"
XE Portfolio 25d AWD 18'
X308 4.0 Sovereign 00'
X-Type 2.0d 07'
-----------------------
Why drive any other car when you can drive a Jaguar?

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Zmiany na rok modelowy 2013
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 30, 2012, 00:08:13 am »
No i?? Nie bardzo rozumiem.

Bazyli

  • Gość
Odp: Zmiany na rok modelowy 2013
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 30, 2012, 00:48:56 am »
System Start/Stop to porażka. Ekolodzy wymyślają bzdury, a firmy motoryzacyjne za tym idą, żeby choć opłaty fiskalne za takie gadżety były niższe. Jak można w samochodzie o aspiracjach sportowych wciskać ten gniot start/stop. Ciekawe czy wprowadzą ten szajs w XK

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Zmiany na rok modelowy 2013
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 30, 2012, 00:51:45 am »
Wprowadzą na pewno. Unia to wymusi, tak jak ABS w standardzie, potem ESP, euro 3,4 potem 5.

Offline Skiciu

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 574
Odp: Zmiany na rok modelowy 2013
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 30, 2012, 06:17:39 am »
@Jaguar Parts

chodzi mi  o to, że jak podniosą ceny samochodów, to mniej ich się sprzeda, a jak ludzie kupią mniej samochodów, to Ty mniej sprzedaż części :) niestety, to jest ze sobą powiązane...   :(
XE Portfolio 25d AWD 18'
X308 4.0 Sovereign 00'
X-Type 2.0d 07'
-----------------------
Why drive any other car when you can drive a Jaguar?

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Zmiany na rok modelowy 2013
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 30, 2012, 07:52:53 am »
Skiciu - ciężko w to uwierzyć, ale kilka lat temu, gdy Jagi były jeszcze w cenie (najtańszy XF z salonu chyba 240tyś - teraz, po lifcie i dużo lepszym wyposażeniem jak się nie mylę 214tyś) części sprzedawały się niebo lepiej! Ludzie pytali w 90% o nowe i na 10 telefonów w 9 przypadkach był deal. Teraz o nowe nie pyta nawet 10% klientów a na 10 telefonów kupuje max 1 klient:/
Niestety, wg mnie marka ta trochę spadła na psy. Starsze Jagi, często kupują ludzie, którzy uciułali w skarpecie 12-15tyś i myślą, że już ich stać na to auto. Potem płacz, że w ich S type 2.7d kupionym za 30tyś koszt wymiany wahaczy, piast i kilku części z osprzętu to prawie 20tyś na nowych częściach.
   Dlatego też uważam, że bardzo szkoda, że ceny nowych aut spadły a ceny używanych lecą na łeb i niezły Jag kosztuje mniej niż z tego samego rocznika wymęczony beżowy Merc z taxi.
PS. oczywiście jest jeszcze trochę osób, które mimo, że mają te tańsze Jagi kupują tylko nowe części! Tak więc proszę mnie nie atakować :-X

Bazyli

  • Gość
Odp: Zmiany na rok modelowy 2013
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 30, 2012, 11:20:16 am »
Zgadzam się z tobą. Ford zepsuł marę. Niedawno ktoś kupował Jaguara z silnikiem o mocy 122KM, to porażka jakaś. Jaguar w kombi kiedyś był ciekawostką, dziś jest w standardzie, diesel wyparł benzynę, żeby kupić XF z benzyną trzeba szukać poza Europą - świat się kończy. Jaguar kiedyś był sportową limuzyną, duże silniki i moc. Samochody były drogie i wszyscy o nim marzyli. Teraz można z Niemiec przywieźć trupa poniżej 10k albo kupić x-typa za grosze.

m10

  • Gość
Odp: Zmiany na rok modelowy 2013
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 30, 2012, 15:10:30 pm »
Bazyli masz rację, że Jaguar powinien być Jaguarem ale cóż, dziś realia są takie, że nawet Jaguar jak każda firma szuka klienta i to gdzie tylko się da - świat jest inny niż kilkadziesiąt lat temu....niestety. A system start/stop to całkowita porażka ale jeszcze jeśli da się to wyłączyć to ok.

Bazyli

  • Gość
Odp: Zmiany na rok modelowy 2013
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 30, 2012, 16:25:08 pm »
Ja zdaję sobie sprawę, że rynek dyktuje sposób rozwoju marki, ale niech się chociaż ekolodzy odczepią od legend

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.078
    • www.jaguar.org.pl
Odp: Zmiany na rok modelowy 2013
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 30, 2012, 18:10:08 pm »
Cofając się w czasie, to E-type, najseksowniejszy samochód XX stulecia, w opinii wielu, najlepszy Jaguar w historii był 2-3 razy tańszy od konkurencji, więc dlaczego mają być drogie? Ja się nie czuje lepiej, że mam Jaguara, bo innych na to nie stać. Podoba mi się z miliona powodów, dlatego go mam.
Na samochód z silnikiem 2.0 będą nałożone mniejsze opłaty, więc jego, cena powinna się zmniejszyć. Jaguar nie kombi,a Sportbrake  :-V zaprojektowany przez naszego rodaka Tadeusza Jelca, jest świetną konkurencją dla Audi, E kasy itp.,ma mnóstwo fajnych, ładnych detali, choć mi osobiście się nie podoba. Rynek wymusza zmiany. Niestety, bo 2.0 w XJ nawet z 2 turbinami, nie będzie, ani brzmiał, ani jechał, a spalanie, może się okazać, nie tak niskie. Ale to dopiero początek, bo pewnie nas czeka Jaguar na prąd i to dopiero może się okazać rewolucja.
Jakbym sprzedawał swoją 308-emke i chciał za nią 40 tys.zł  to 90% z was powiedziałoby, że mnie pogięło, bo przecież za 20 można kupić. Co z tego, że wymieniłem w nim chyba wszystko co może się zepsuć lub zużyć przez najbliższe 5 lat. Dla wszystkich liczy się, żeby tanio kupić, a dalej jakoś to będzie, podobnie jest z używanymi częściami. Inną parą kaloszy jest zubożenie społeczeństwa, co prowadzi do wyborów typu: "tarcze przetaczać, czy kupić używki?"
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

red jaguar

  • Gość
Odp: Zmiany na rok modelowy 2013
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 30, 2012, 18:49:35 pm »
Cofając się w czasie ...

Cofając się w czasie to wtedy mieliśmy PRL, nie było komórek i internetu, do tego chcecie wrócić? Ja bym nie chciał.