Autor Wątek: x300 3.2 Jak sprawdzic kompresor od klimy ?  (Przeczytany 12709 razy)

felga

  • Gość
Odp: x300 3.2 Jak sprawdzic kompresor od klimy ?
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 02, 2012, 22:46:38 pm »
JAby czujnik cisnienia padl to powinno pokazac przy diagnostyce co nie ?

Czy musze podpiac pod OBD ?

Z kablem to gorzej , skad to idzie to pewno nikt nie wie, widze ze idzie do wiazki potem pod listwe wtryskowa i dalej do auta . Musialbym na schematach popatrzec.

lysyyy

  • Gość
Odp: x300 3.2 Jak sprawdzic kompresor od klimy ?
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 02, 2012, 23:32:07 pm »
Na schematach nie znalazłem nic... Zobacz po pierwsze, czy włączając klimę to niskie napięcie na sterowaniu sprzęgła kompresora coś się zmienia. Jeśli tak, to pewnie gdzieś przewód albo styk zaśniedział.

felga

  • Gość
Odp: x300 3.2 Jak sprawdzic kompresor od klimy ?
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 03, 2012, 00:16:58 am »
Jest tak : AC wylaczone - 0V , wlaczone - 0.46V.


Sprawdzalem ominac wtyczke ale nic, jutro obetne wtyczke i zaloze inna . Jak nie to to nie wiem :/

booschmen

  • Gość
Odp: x300 3.2 Jak sprawdzic kompresor od klimy ?
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 03, 2012, 00:46:56 am »
Nic nie obcinaj, najpierw przekop wszystkie bezpieczniki bo w x300 to nigdy nie wiadomo gdzie szukac wlasciwego (dlatego zawsze sprawdzam wszystkie) jesli beda dobre popatrz czy po wlaczeniu klimy przewod ktory powinien byc podpiety pod kompresor ma jakies napiecie jesli tak a nie jest to 12V to szarpnij za wiazke przy podpietym voltomierzu jesli cos sie zmieni albo nagle pojawi sie znaczaca zmiana tzn ze masz gdzies uszkodzony kabel a jesli nie ma napiecia ani sie ono nie pojawia tzn ze tez masz uszkodzony najprawdopodobniej kabel i nie ma przejscia w razie czego popatrze jutro ktory to bezpiecznik powinien byc od klimy i jesli tam jest napiecie tzn ze gdzies go gubi po drodze a jesli nie to trzeba tam napiecie podprowadzic i sprawdzic gdzie jest ostatnie miejsce gdzie nie gubi napiecia i przekazuje go dalej.

lysyyy

  • Gość
Odp: x300 3.2 Jak sprawdzic kompresor od klimy ?
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 03, 2012, 10:43:34 am »
No przecież kolega pisał przed Twoim postem właśnie o tym przewodzie na kompresorze, jest albo 0 przy wyłączonej klimie albo 0,46V po włączeniu klimy. Czyli samo załączanie działa, pozostaje sprawdzać przewód i jego połączenia.

Bezpiecznik od sprzęgła klimy to F10 w prawym fuseboxie w komorze silnika. Sprawdź go, parę razy powyjmuj i powtykaj. Może tam nie łączy...
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 03, 2012, 14:27:29 pm wysłana przez Choina »

felga

  • Gość
Odp: x300 3.2 Jak sprawdzic kompresor od klimy ?
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 03, 2012, 11:49:54 am »
F10 i F8 z tego co widze w manualu. Zaraz zobacze.

OBa bezpieczniki sprawne i na obu podaje okolo 13V. Na wtyczce dalej 0.46V :/
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 03, 2012, 14:27:57 pm wysłana przez Choina »

booschmen

  • Gość
Odp: x300 3.2 Jak sprawdzic kompresor od klimy ?
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 03, 2012, 21:08:09 pm »
To ostatecznym wyjsciem jak juz nie znajdziesz albo nie masz dojscia do kabla skrzynka bezpiecznikow-zlacze przy kompresorze to od skrzynki bezpiecznikow podciagnac nowy kabel do kompresora ale to juz w ostatecznosci:)

lysyyy

  • Gość
Odp: x300 3.2 Jak sprawdzic kompresor od klimy ?
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 03, 2012, 21:27:39 pm »
To nie tak łatwo... Przewód z bezpiecznika nie idzie prosto do ostatecznego odbiornika (w tym przypadku sprzęgła kompresora). Najpierw prąd trafia do sterowania... Albo sterownik klimatyzacji albo czujnik ciśnienia... Sam nie wiem jak to rozwiązane tam jest.

booschmen

  • Gość
Odp: x300 3.2 Jak sprawdzic kompresor od klimy ?
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 03, 2012, 22:04:41 pm »
Od bezpiecznika na sprzeglo kompresora przzzypominam na sprzeglo kompresora a nie na sterownik to prad powinien isc juz tylko do sprzegla kompresora po podaniu mu sygnalu ze sterownika wiec jedyne co moze napotkac na swej drodze to moze byc przekaznik gdyz plus na kompresor ma zbyt duzy pobor i powinno byc to zrobione przez przekaznik przynjminej tak mialem w saabie

felga

  • Gość
Odp: x300 3.2 Jak sprawdzic kompresor od klimy ?
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 03, 2012, 22:24:23 pm »
Jutro podmienie przekazniki, moze magnes w przekazniku jest slaby i nie styka albo styki wsrodku zasnidzialy.

felga

  • Gość
Odp: x300 3.2 Jak sprawdzic kompresor od klimy ?
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 11, 2012, 11:51:18 am »
Odswiezam , nic nie moge zrobic  :/ Przekazniki ok, bezpieczniki ok, dalej nie ma bledow po diagnostyce. Na + wchodzi 0.5v (i wedlug manuala tyle ma byc bo to tylko sygnal zeby zalaczyc sprzeglo)

Nie wiem co dalej , ma ktos jakis inne pomysly.

Na bezpiecznikach f8 i f10 jest po 12v z kazdej strony.

Offline XKR-Lover

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 137
  • znalazlem Jaguara - XKR-S, naturalnie...
    • moje ¿ycie samochodowe.....
Odp: x300 3.2 Jak sprawdzic kompresor od klimy ?
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 11, 2012, 15:33:44 pm »
Może nie rozumiem dobrze, ale jak u ciebie przy sprzęgle od kompresora jest tylko .5 v to nie dosyć aby włączyć.... tam jest zwykły elektromagnes który wymaga 12v do operowania i dosyć dużo Amperów, dlatego ma przekaźnika......

Musisz dojść gdzie jest przerwany 12v... albo po prostu złe połączenie przez korozje - przeważnie powodem w Jagach (tak i w Beemkach :-hehe)



zaglądnij tutaj na mój website (czyli bezpieczny) - http://jagxkr.pl/Shared/x300/x300ACcircuitONLY.pdf - wskazałem tam górną część - jest do sprawdzenia u ciebie, a tak jak widać w małym kółeczku, kompresor dostaje 12v przez ten jeden drut przy sprzęgle aby go uruchomić.... i podłączając tam drut bezpośrednio +12V powinien kompresor od razu zacząć działać, czyli działa sprzęgło albo nie.

Wzięty z - http://jagxkr.pl/Shared/x300/x300 Electrical Guide s9595sede.pdf - w którym znajdziesz wszystko do elektrycznej diagnozy AC od str.84 do przodu...
--------
Tadek

"Drive it like you stole it"
-----------------------------------------------------------------

felga

  • Gość
Odp: x300 3.2 Jak sprawdzic kompresor od klimy ?
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 11, 2012, 15:46:56 pm »
Ok ,dzieki za potwierdzenie, mam dvd do x300 i patrzylem na ten schemat ale jakos nie jaze co sie dzieje :)

No nic to lece do przekaznika (5 stopka) i tam powinno byc 12 przy wlaczanym AC jak jest to sie biore za otwieranie wiazki i wymiane kable RLG (czili czerwony z z jasno szarm paskiem)


Dzieki

Andrzej

Offline XKR-Lover

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 137
  • znalazlem Jaguara - XKR-S, naturalnie...
    • moje ¿ycie samochodowe.....
Odp: x300 3.2 Jak sprawdzic kompresor od klimy ?
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 11, 2012, 16:02:01 pm »
Zgoda, ale bym druty nie wymieniał chyba że ma 12v z jednej strony a .5 v z drugiej przy przekaźniku.... więcej jak pewne jest gdzieś korozja co to wszystko powoduje. Voltmeter trzeba tylko i mapę aby zorientować się gdzie mierzyć....

czyli
na RLG powinno być 12v z oby dwóch stron drutu...
na NLG powinno być 0v, jak tam jest .5 albo 12v to znaczy że ziemi tam nie ma.... problem rozwiązany

między NLG a RLG powino być 0V czy włączony czy nie chyba że kontakty w przekaźniku spalone.

i tak samo między WU a RY powinno być 12V (a 0v jak włączony)

Daj znać jak wygląda....
--------
Tadek

"Drive it like you stole it"
-----------------------------------------------------------------

felga

  • Gość
Odp: x300 3.2 Jak sprawdzic kompresor od klimy ?
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 13, 2012, 21:54:31 pm »
ok dziwne rzeczy ale to sa wyniki :

RLG do masy -
0v wl i wyl

NLG do masy -
0v wl
6v wyl (dziwnie spadajace po 0.01v :/)

RLG- NLG
0v wl
5.3v wyl (znowy spadajace po 0.01v )

WU-RY
14v wl
0.04v wyl

Miedzy RLG przy przekazniku a koncowka przy samym sprzegle jest continuity bez wiekszych oporow.

Dlaej nie ma bledow na HAVC i zmienilem przekaznik juz na inny i tak samo.

Andrzej