Autor Wątek: 1999 XK8 4.0 284 KM  (Przeczytany 5320 razy)

WawaXK8

  • Gość
1999 XK8 4.0 284 KM
« dnia: Kwiecień 15, 2012, 20:16:17 pm »
Witam serdecznie. Kupiłem XK8 rocznik 1999 sprowadzony z USA. Mam pytanie odnośnie płynów. Co powinienem w nim wymienić tzn jaki stosować olej i jaka jest pojemność w silniku? Czy wiecie może jak się reguluje wysokość świateł mijania? Proszę również na podpowiedzi na co jeszcze powienienem zwrócić uwagę i co ewentualnei powinienem wymienić jak samochód był bardzo mało użytkowany, jedynie w lato bo to cabrio. Z góry dziekuje za odpowiedzi :)

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.078
    • www.jaguar.org.pl
Odp: 1999 XK8 4.0 284 KM
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 15, 2012, 20:25:05 pm »
Witaj! Twój silnik jest taki sam jak te montowane w Xj x308. Olej to firma według uznania, a lepkość to 5w30 specyfikacja to API SJ/EC and ACEA A1-98 or A3-98 i wszystko co ją przewyższa, a pojemność to 6,5 litra.
Powinieneś co 2 lata zmieniać płyn hamulcowy i co 5 lat płyn chłodniczy. Ja wymieniam co roku oprócz oleju w silniku, także ten w dyferencjale(1,9l o specyfikacji 75w90). Oprócz tego filtr oleju i filtr paliwa.
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

Offline aru

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 659
Odp: 1999 XK8 4.0 284 KM
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 16, 2012, 14:13:50 pm »
Odnośnie regulacji świateł: jeżeli masz ksenony to powinny się samopoziomować, ale oprócz tego jest mechaniczna regulacja położenia całej lampy. Jak otworzysz maskę to na górze lampy powinieneś mieć śrubę do regulacji w pionie. U mnie jest na imbus, ale jej kształt to umożliwia też regulację ręczną.
XK8 (X100) 4.2 V8

WawaXK8

  • Gość
Odp: 1999 XK8 4.0 284 KM
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 16, 2012, 21:15:14 pm »
Dziekuję wam bardzo za odpowiedzi

WawaXK8

  • Gość
Odp: 1999 XK8 4.0 284 KM
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 17, 2012, 21:31:54 pm »
Widze po opisie wyzej, ze Twoj Jag spala 15 l/100 km .  Moj XK8 ze slabszym 4 l silnikiem pali mi w miescie 18,2 litra. Czy to normalne, nie za duzo? I jeszcze 1 pytanie, bo wyskoczyl mi blad dotyczacy za bagatej mieszanki paliwowo-powietrznej zasilającej blok cylindrow 1 i 2. Czy to sonda lambda zepsuta? czy moze miec to wplyw na wyzsze spalanie? Natomiast pryz pryzspiesyaniu na opcji sport nie zawsze przyspiesza mi od razu... czasami tak jakby sie dlawil albo stal w bezczynnosci i dopiero po jakims czasie wchodza wyzsze obroty i zaczyna normalnie przyspieszac.

Offline aru

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 659
Odp: 1999 XK8 4.0 284 KM
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 18, 2012, 00:22:23 am »
W podpisie to jest średnie całkowite spalanie. W mieście (dojazdy do pracy w warszawskich korkach) pali średnio 17.5, ale zdarzało się i ponad 20...

Co do błędu i problemów z przyspieszaniem - radzę udać się do fachowców. Polecam Altamirę w Zakroczymiu. Opiekują się moją parką i jestem bardzo zadowolony. Wydaje mi się, że zbyt bogata mieszanka rzeczywiście może powodować podwyższone spalanie.

Ja też mam wrażenie, że XK8 nie przyspiesza od razu. Jest tak jakby pedał gazu nie reagował na samej górze. Oprócz tego ma też znaczenie jak bardzo dynamicznie wciskam gaz. Jeżeli wciskam powoli to dużo później redukuje, a czasem nawet nie redukuje tylko powoli wkręca na obroty i przyspiesza na aktualnym biegu. Jak wdepnę redukcja jest dużo szybsza, ale i tak mam subiektywne odczucie jakby komputer się ułamki sekund namyślał co zrobić. Jeśli chodzi o tryb sport to raczej sprawia, że silnik wyżej się kręci przed zmianą biegu na wyższy.
Dużo zmienia kompresor bo w XJR nie mam tego "problemu". Porównanie XK8 z XJR wypada tak, że XJR to samochód sportowy, a XK8 to limuzyna. :)
XK8 (X100) 4.2 V8

WawaXK8

  • Gość
Odp: 1999 XK8 4.0 284 KM
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 03, 2012, 19:30:43 pm »
A co to może być - podczas odpalania silnika i zmiany biegów z P na R lub D i odwrotnie jest zgrzyt oraz szarpnięcie. Czy to objawy zepsutej skrzyni biegów czy może wystarczy dolać olej do skrzyni? Podczas jazdy wszystkie biegi przekłada prawidłowo bez żadnego szarpania ani zgrzytu.

konrib

  • Gość
Odp: 1999 XK8 4.0 284 KM
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 03, 2012, 19:47:43 pm »
Ile masz przejechanych kilometrów? Wymieniałeś kiedyś olej w skrzyni?

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.078
    • www.jaguar.org.pl
Odp: 1999 XK8 4.0 284 KM
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 03, 2012, 22:25:29 pm »
Juz pare watkow na temat skrzyni bylo... za takie szarpanie odpowiadac moze tez elektrozawor plyty sterujacej skrzyni, poduszka skrzyni..
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

WawaXK8

  • Gość
Odp: 1999 XK8 4.0 284 KM
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 03, 2012, 22:53:51 pm »
Przejechane jest 90 tys. km. Olej nie był nigdy wymieniany. Znacie może jakiś warsztat godny polecenia w celu diagnozy tego problemu w warszawie lub Okolicach?

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: 1999 XK8 4.0 284 KM
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 03, 2012, 23:10:56 pm »
witam. znamy.


(alfabetycznie):

Altamira Pan Kretkowski  (Zakroczym, kolo nowego dwora)  tel 22 7858139 albo 501749561
Bagłaj Ryszard (Waw-Praga) tel 602343073
Best1 (w Piastowie) tel 602399470, 602222212
Jag-Car (bylych brygadzystow, teraz w Stare Babice tel 22 499-22-11 (rzadko ktos odbiera)
albo 791990911 firma jag-car nie lubi starszych aut


to sa warsztaty specjalizowany na jagach.

zaczynaj od wymiany oleju w skrzyni.

WawaXK8

  • Gość
Odp: 1999 XK8 4.0 284 KM
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 04, 2012, 00:17:14 am »
Dziękuję bardzo za podanie warsztatów.