Autor Wątek: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r  (Przeczytany 11295 razy)

tomek1212

  • Gość
Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 13, 2012, 11:53:33 am »
Nagrzewnica jest dobra. Jakby rzeczywiście przeciekała, to w kabinie byłoby czuć glikolem, a to jest bardzo charakterystyczny zapach.
Antena jest nieoryginalna, więc może tamtędy podciekać.
Ta woda w bagażniku raczej nie wlewa się z zewnątrz, tylko pojawia na skutek parowania, gdyż dywanik jest suchy, a mokra jest cała klapa od wewnątrz.

Dzięki wszystkim za rady, będę z tym walczył zapewne w najbliższym czasie.

tomek1212

  • Gość
Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 14, 2012, 11:06:47 am »
Wczoraj grzebałem trochę przy tych nawiewach i stwierdziłem kilka dziwnych faktów. Zdjąłem plastikowe podszybie, są tam upchane dwa filtry (mają one na celu zatrzymywać liście przed dostaniem się do układu nawiewu), ale one są tak skonstruowane, że raczej nie mogą się zatkać żadnymi pyłkami. Co ciekawe zauważyłem, że po włączeniu nadmuchu czuć, że dmuchawa dmucha w drugą stronę, tzn właśnie w kierunku podszybia.
Po wyjęciu bezpiecznika od lewej dmuchawy nic się nie dzieje, natomiast po wyjęciu tego od prawej nawiew zanika całkowicie.

Zna ktoś może zasadę działania tych wentylatorów ? Tzn chodzi mi o to jak one dmuchają, czy jeden służy na jedną stronę a drugi na drugą, czy może jeden dmucha do drugiego i dopiero razem mogą zapewnić prawidłowy przepływ powietrza ?

Trzeba będzie wyjąć oba wiatraki, i wymienić tranzystory darlingtona, jednak mam problemy z kupnem takowych w moim mieście.

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.279
Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 14, 2012, 11:22:47 am »
Wylutuj tranzystory i pokaż w pierwszym lepszym sklepie elektronicznym.

Kupowałem tutaj:

http://www.tme.eu/pl/katalog/#index

ponad rok temu więc nie wiem czy będą.

PS. Z tą nagrzewnicą to nie do końca jest tak. Nie zawsze czuć glikolem. Bardziej czuć jak Ci poleci na kolektor ten glikol. Ale jak już rozebrałeś bebechy to pewnie wszystko widzisz.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

tomek1212

  • Gość
Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 15, 2012, 20:09:09 pm »
No i miałeś rację, nieszczelna jest nagrzewnica. Najprawdopodobniej spróbuję ją polutować, gdyż nowa jest nie do kupienia, a używana może być jeszcze gorsza od mojej.

Żeby się dostać do nagrzewnicy nie trzeba nawet ściągać górnej deski, jednak ja to zrobiłem, bo dość ułatwia to całą sytuację, ponadto chciałem z bliska przyjrzeć się kompletnemu zespołowi wentylacji.
Teraz pozostaje uzdrowić oba wentylatory no i mam nadzieję, ze w aucie wreszcie będzie ciepło (zwłaszcza na nogi).

Aha, ta moja szyba chyba jednak jest oryginalna (mimo że nie jest napisane triplex tak jak na pozostałych). Po zdjęciu deski widać, ze nikt jej wcześniej nie wyciągał.

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.279
Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 16, 2012, 08:33:28 am »
Spróbuj popytać w różnych sklepach o Valeo 812072.

Na pewno dobry serwis klimy powinien mieć możliwość ściągnięcia tej nagrzewnicy.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

tomek1212

  • Gość
Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 16, 2012, 19:34:43 pm »
Nagrzewnicę już polutowałem. Jest w całkiem dobrym stanie, więc powinno to działać.
Naprawiłem jeden wentylator, działa już na wszystkich biegach. Ponadto wymieniłem przekaźniki w środku, bo jeden miał dość mocno przypalone styki. Możliwe, że właśnie przez to nie zawsze pracował wiatrak.
Zamiast tranzystora 2n6284 założyłem zamiennik BDX67C. Jest trochę słabszy od oryginału, ale zobaczymy jak będzie się sprawował.
Tranzystor 2n6284 wytrzymuje do 20A podczas gdy BDX67C do 16A. Wg moich pomiarów wentylator ciągnie niecałe 4A podczas pracy przy zasilaniu 14V, a podczas startu chwilowy pobór prądu wynosi 10A. W teorii powinno wytrzymać, a jak będzie w praktyce to się okaże.
Pozostała jeszcze kwestia nawiewu na nogi. Jak poskładam nagrzewnice i wentylatory to z pewnością się tym zajmę.

pasja club

  • Gość
Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 23, 2012, 09:27:01 am »
Mam swojego kota pół roku i dopiero po przeczytaniu twojego wątku dowiedziałem się że mam domykanie szyb i szyberdachu z kluczyka. :-wstyd
Trzeba przekręcając kluczyk przytrzymać w jednej pozycji aż do całkowitego zamknięcia wszystkich szyb. :-thank

tomek1212

  • Gość
Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 06, 2012, 23:06:08 pm »
No więc po niespełna trzech tygodniach testowania stwierdzam, że zamienniki tranzystorów jakie opisałem powyżej działają bez zarzutów.
Ogólnie system wentylacji w xj40 jest nieco zagmatwany i niepotrzebnie skomplikowany, to jednak gdy jest sprawny potrafi skutecznie zagrzać kabinę i to ze wszystkich możliwych otworów wentylacyjnych (w tym również na nogi). Ogólnie jestem zadowolony, zobaczymy jak będzie chłodzić w upalne dni.

Mam kilka nowych pytań, jak sprawa ma sie w Waszych XJ40:
1. Czy jest możliwość regulowania interwału czasu pracy wycieraczki w trybie przerywanym ?
2. Czy to normalne, że po włączeniu spryskiwacza szyby nie włącza się automatycznie wycieraczka ? Dodam, że świeci mi się kontrolka informująca o małej ilości płynu do spryskiwacza (prawdopodobnie z powodu uszkodzenia czujnika).
3. Sygnalizacja spalonej żarówki. U mnie ta kontrolka zaświeca się już po włączeniu zapłonu (bez konieczności włączania jakichkolwiek świateł). Czy to oznacza uszkodzenie któregoś z modułu świateł ?
4. Za każdym razem po dłuższym postoju (minimum 10godzin) zapala się kontrolka ABS, jednak gaśnie po przejechaniu kilku metrów. Co to może oznaczać ?  


Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 06, 2012, 23:12:24 pm »
Czasem pracy wycieraczki w trybie przerywanym steruje moduł w zależności od prędkości pojazdu.
Po włączeniu spryskiwacza wycieraczki powinny sie włączyć
Po włączeniu zapłonu nastyępuje test kontrolek i wtedy wszystkie sie zapalają.
Ściągnij koła o sprawdź czujniki czy nie ma tam jakiegoś syfu oraz czy kabelki nie są przetarte, lub kostki zaśniedziałe.
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

tomek1212

  • Gość
Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 07, 2012, 12:07:11 pm »
Dzięki.
Jesteś pewien, że w starym XJ40 z 92r częstotliwość pracy wycieraczek w trybie przerywanym jest zależna od prędkości pojazdu ? Z tego co wiem, jest to nieco inaczej rozwiązane niż w x300.

Możliwe, ze spryskiwacz się nie włącza automatycznie, bo jest zbyt mało płynu w zbiorniczku (wg uszkodzonego czujnika) ?

Czujniki i pierścienie ABS na pewno są sprawne, ponieważ układ działa, w każdych warunkach pogodowych.
Bardziej podejrzewałbym spadek ciśnienia w układzie spowodowany dłuższym postojem. Nie rozgryzałem jeszcze dokładnie układu hamulcowego w XJ40, ale z tego co widzę, to jest to "trochę" inaczej rozwiązane niż w normalnych samochodach.

Co do tej kontrolki spalonej żarówki to oczywiście chodzi mi o fakt, ze zapala się razem ze wszystkimi, ale już nie gaśnie, niezależnie od włączonych jakichkolwiek świateł.

Offline Michal_C

  • JCP Art - Master
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.357
  • Moja obecna
Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 07, 2012, 12:28:27 pm »
W moim x300 wycieraczki sie nie wlaczaly (przy spryskiwaniu) gdy swiecila sie kontrolka niskiego stanu plynu. Musialem automatycznie je wlaczac. Natomiast po uzupelnieniu - wszystko bylo w normie. Jesli Tobie sie swieci kontrolka caly czas, mimo pelnego stanu zbiornika, to wtedy czujnik. Ale co gdzie i za ile - tego nie wiem :-super
IF IGNORANCE IS BLISS, WHY AREN'T THERE MORE HAPPY PEOPLE?

tomek1212

  • Gość
Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 07, 2012, 18:50:17 pm »
Dzięki za info.
Może ktoś potwierdzi jak to wygląda w XJ40 ? Jutro wyciągnę zbiorniczek i popatrzę na ten czujnik.