Autor Wątek: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r  (Przeczytany 11296 razy)

tomek1212

  • Gość
Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
« dnia: Luty 12, 2012, 10:11:53 am »
Witam
Niedawno stałem się szczęśliwym (jak na razie) posiadaczem Jaguara XJ 3,2 automat rocznik 1992r.
Oczywiście jak to w starych Jaguarach bywa również i mój cierpi na pewne przypadłości, oto najbardziej denerwujące jakie udało mi się zaobserwować:

1. Ogrzewanie. Nie działa nawiew na nogi, ponadto nie ma żadnej reakcji (poza zaświeceniem kontrolki) po wciśnięciu przycisku z symbolem przedniej szyby. Poza tym silnik nie osiąga pełnej temperatury, ale tutaj wina leży zapewne w termostacie, który zamierzam jutro wymienić. Kwestia nawiewu na nogi to zapewne jak czytałem na forum problem z serwomotorami. Tym się zajmę również w najbliższym czasie, ale pytanie mam do posiadaczy XJ40 czy jest chociaż jedna osoba zadowolona z ogrzewania w tym modelu (zwłaszcza na nogi) ? Autem zamierzam jeździć na co dzień, no ale w taką pogode jak teraz na dłuższe trasy jest to po prostu niekomfortowe, a chyba nie o to chodzi w takim samochodzie.

2. Spalanie rzędu 13-14l benzyny w trasie i ponad 20 w mieście uważam za normalne w takim aucie, chociaż spodziewałem się że będzie palić nieco mniej. Oczywiście jazda bardzo spokojna. Spalanie wg komputera.

3. Ktoś prawdopodobnie wyjął z licznika kontrolkę spalonej żarówki. Zanim ją założę z powrotem chce się upewnić, że wszystkie żarówki mają odpowiednią wartość. Mój Jag posiada z przodu podwójne okrągłe lampy. Problem w tym, że ktoś założył reflektory od fiata 125p (co ciekawe pasują idealnie). Pytanie brzmi, jakiego typu i jakiej mocy montowane są żarówki w oryginalnych okrągłych reflektorach i jaka jest ich logika działania (co się świeci na krótkich a co na długich) ?

4. Symbol pioruna na desce i komunikat "fuse 1" jak wyczytałem na forum oznacza przepalenie bezpiecznika w skrzynce po prawej stronie, jednak mam przeczucie, że wszystkie będą dobre (jutro sprawdzę). Ponadto zaświeca się również komunikat "PAD", ale tylko po wciśnięciu przycisku "VSM". Dodatkowo, za każdym naciśnięciem hamulca zaświeca sie czerwona lampka z wykrzyknikiem. Ma ona związek z czujnikami klocków ? ABS działa poprawnie i ta lampka gaśnie po uruchomieniu silnika razem z innymi.  Dodam, ze mam zwykłe liczniki analogowe.

5. Czy w tym modelu jest funkcja domykania szyb ? Próbowałem kluczykiem, ale nie idą (może trzeba je zaprogramować tak jak w innych bardziej popularnych samochodach ?). Czy szyby posiadają funkcje "auto" ? U mnie żadna nie działa w ten sposób, podnosi sie lub opuszcza tylko podczas wciskania przycisku.

6. Czy wie ktoś jakie powinno być prawidłowe wyprzedzenie zapłonu ?

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.279
Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 12, 2012, 11:26:14 am »
1. U mnie ogrzewanie jest glanc pomada. To stary silnik więc daje dużo ciepła. Poza tym ostatnio jak wyturlałem go z garażu na przewietrzenie to mi się ciepło zrobiło bez ogrzewania :) -20 stopni, letnie opony i czysty lód na moich dróżkach lokalnych :) Może być tak, że jak wymienisz termostat będzie ok, bo stary może być zacięty na dużym obiegu i samochód jeździ niedogrzany. Jak masz ogrzewanie przedniej szyby to powinieneś widzieć takie cieniutkie pionowe druciki zatopione w szkle. Jak masz i nie działa to wymień sobie szybę na nową (ok. 900 zł). Jak nie masz to ogrzewania nie zadziała :)

2. Spalanie ewidentnie za duże. Wprawdzie 3.2 palą minimalnie więcej niż 4.0 ale mój Daimler 4.0 w trasie spala ok. 10-11 litrów przy spokojnej jeździe. 14 to już ostre deptanie. W mieście nie przekroczyłem jeszcze 20 litrów (Warszawa). Sprawdź komputer, może sonda, może jakiś wtrysk leje, może przepływomierz itp. Dużo znajdziesz na forum.

3. Żarówki z przodu masz oryginalnie H4. Mijania są zewnętrzne klosze, drogowe wewnętrzne. Sprawdź wszystkie żarówki bo kontrolka świeci się też jak masz przepalone halogeny przeciwmgielne, których możesz nawet nie używać.

4. PAD - było na forum - klocki się skończyły. Sprawdź płyn hamulcowy, klocki, tarcze, podstawa.

5. Mogę powiedzieć tylko o Daimlerze. Jak przytrzymam kluczyk w zamku to domyka mi szyby i szyberdach. Poza tym sprawdź, czy na pewno nie masz funkcji AUTO. Trzeba na bardzo krótko wcisnąć przycisk opuszczania szyby (inaczej niż w większości aut, gdzie trzeba przytrzymać).

Poza tym z opisu wynika, że masz przyzwoite auto. Zrób mu porządny pakiet startowy - wymień oleje w silniku ,skrzyni, podepnij się pod diagnostykę, wymień płyn chłodniczy (może trzeba przepłukać układ i wtedy poprawi się grzanie) i hamulcowy. Sprawdź tarcze, klocki, gumki i amortyzatory. I powinno być git  :-V

No i czytaj forum - naprawdę dużo się dowiesz :)

Życzę powodzenia i wytrwałości w życiu z Dużym Kotem :)

Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

tomek1212

  • Gość
Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 12, 2012, 11:45:13 am »
Dzięki za odpowiedź.

1. W życiu bym nie podejrzewał, ze te stare jaguary miały elektrycznie grzaną szybę przednią (tak jak w fordach). Myślałem, ze ten przycisk służy do kierowania nawiewu na czołową szybę. Oczywiście sama szyba nie ma ogrzewania, zapewne dlatego, że jest nieoryginalna. Gdzie można kupić nową szybę ogrzewaną ? Nie wiesz może czy pasuje z serii x300 (jest kilka takich szyb na allegro). ?

2. No właśnie nie wiem gdzie tam jest sonda, bo pod maską jej nie widać. Poza tym chyba powinny być dwie, bo tam jest podwójny układ wydechowy już od samego kolektora. Wtrysk nawet jakby lał, to komputer tego odnotuje w wskazaniach zużycia paliwa. Przepływomierz jak najbardziej może być winny, ale trzeba by znać jego logikę działania. Raczej nie podepnę się do jaga żadnym popularnym komputerem diagnostycznym, aby odczytać przepływ powietrza, więc pozostają raczej pomiary analogowe, jednak do tego warto by znać jego zasadę działania i prawidłowe wartości dla poszczególnych położeń przepustnicy. Jeszcze jest taka możliwość, ze wysokie spalanie spowodowane jest niedogrzaniem silnika.

5. U Ciebie funkcja auto działa do wszystkich szyb ? W obie strony ?  Odpinałeś kiedykolwiek akumulator ? Jeżeli tak, to później działało domykanie i funkcja auto, czy trzeba było jakoś programować szyby ?
 

jaguarek

  • Gość
Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 12, 2012, 12:37:30 pm »


5. Mogę powiedzieć tylko o Daimlerze. Jak przytrzymam kluczyk w zamku to domyka mi szyby i szyberdach.


W każdym xj40 tak jest,dodatkowo masz jeszcze przycisk na desce którym zamykasz wszystko to znaczy masz odsunięte 4 szyby i szyberdach przyciskasz przycisk i wszystko naraz się zamyka.

lysyyy

  • Gość
Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 12, 2012, 12:45:48 pm »
Chwila, a w XJ40 nie jest też tak, że jak masz oryginalnie zwykłą szybę, to przy wciśnięciu przycisku DEF (ogrzewanie przedniej szyby) to załącza się nadmuch tylko na szybę z max obrotami i włącza przy tym klimę? W X300 tak  jest   :-W

tomek1212

  • Gość
Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 12, 2012, 13:03:06 pm »
W każdym xj40 tak jest,dodatkowo masz jeszcze przycisk na desce którym zamykasz wszystko to znaczy masz odsunięte 4 szyby i szyberdach przyciskasz przycisk i wszystko naraz się zamyka.

Mowa o przycisku do zamykania zamków na desce koło zegarka ?

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 12, 2012, 13:17:03 pm »
Co do spalania wysokiego to może być to też spowodowane tym że masz niedogrzany silnik i długo trzyma go sterownik na ssaniu i wtedy spalanie może ci wzrosnąć.
Co do tej szyby podgrzewanej to nawet Renault stosował takie udogodnienie już w Laguanach I (prod. od 94r.) i Safrane I (prod. od 92r.), a nawet w 25 która miało to już w 88r.
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

tomek1212

  • Gość
Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 12, 2012, 16:39:24 pm »
No więc tak. Sprawdzałem i przycisk na desce rzeczywiście zamyka drzwi i wszystkie okna, ale tylko na przekręconym kluczyku (tak ma być ?).

Co do przycisku ogrzewania przedniej szyby, to u mnie jest on opisany pod spodem "screen" a na samym przycisku jest symbol szyby z napisem w środku "air" co by sugerowało, że jednak chodzi o nadmuch na szybę. Powtarzam że mój kot jest z 92r i ma jeszcze ten stary panel do nawiewu (dźwignia "face vents" w poziomie).

Jutro zmienię termostat i zobaczymy co się poprawi. Nie wiecie może z czego pasuje termostat do tego silnika ? Coś takiego będzie pasować ? http://allegro.pl/termostat-daewoo-korando-musso-jaguar-xj-xjs-xjsc-i2057876886.html

Już nie chodzi mi o koszt, tylko dostępność, bo coś takiego dostanę w każdym sklepie.

jaguarek

  • Gość
Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 12, 2012, 18:17:03 pm »
Tak na przekręconym kluczyku,więc przycisk dobrze ci działa,a termostat jeżeli pisze że 3.6 do roku 94,a ty masz 92 to znaczy że pasuje.A cena bardzo dobra.

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.279
Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 12, 2012, 18:40:30 pm »
Co do przedniej szyby to nie kupowałbym używanej. Bo jest duża szansa, że kupisz z niedziałającym grzaniem. Kup nową Pilkington za 900 zł i po sprawie. Podobno pomaga w mroźne dni.

Po odpięciu akumulatora nie miałem żadnych problemów z szybami. Działa na pewno dla przednich, tylnych bardzo dawno nie otwierałem  :-[
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

jaguarek

  • Gość
Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 12, 2012, 18:54:38 pm »
Yoohas ma rację.Po odpięciu bateri niema żadnych problemów czy odepniesz go na chwile,czy auto będzie stało  miesiąc bez bateri.

tomek1212

  • Gość
Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 12, 2012, 19:00:32 pm »
No fajnie, tylko gdzie taką szybę można kupić ? Domyślam się że raczej nie w ASO za te pieniądze.

U mnie funkcja auto jak również domykanie niestety nie działa (chyba tylko w nowszych rocznikach była taka opcja), nie licząc możliwości domykania okien przy pomocy przycisku na desce do ryglowania zamków.

Mam jeszcze jedno pytanie. Domyślam się, ze seria XJ40 nie posiada filtra kabinowego. Z którego miejsca układ pobiera powietrze do nagrzewnicy ? Pytanie moje uzasadniam faktem, iż okropnie parują mi szyby od środka, nawiew niby działa ale bez rewelacji, jednak nie pomaga to w odparowaniu szyb. Niestety nie włącza się klimatyzacja, ale wydaje mi się że nawet z niesprawną klimą powinno dać się odparować szyby.
Wczoraj zrobiłem trasę ponad 300km i mimo nawiewu włączonego na maks okropnie zmarzły mi nogi, a szyby poza tym ze były zaparowane to po prostu zamarzły od środka i można było je śmiało skrobać . Wydaje mi się, ze tak nie powinno być.
Ponadto tylna klapa (bagażnika) od wewnątrz jest cała mokra. Nie wiem skąd tyle wilgoci w tym aucie.

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.279
Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 12, 2012, 22:39:22 pm »
Chopie, sprawdź nagrzewnicę bo chyba Ci przecieka. Sprawdź, czy pod dywanikami nie masz płynu chłodniczego. Jak masz, to na 99% nagrzewnica do wymiany.

Szybę możesz kupić praktycznie u każdego szanującego się szklarza.

Ja kupiłem 2 miesiące temu tu: http://www.media-soft.pl/autoszyby/

Poza tym sprawdź (może na jakiejś myjni) czy masz auto szczelne. Może po ktoś źle wkleił szybę przednią lub tylną. Stąd wilgoć w środku.

Ale jeśli masz problem z odparowaniem szyb to rzuć okiem najpierw na nagrzewnicę.

Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 12, 2012, 22:47:18 pm »
Woda w bagażniku może być spowodowana tym że masz nieszczelą tylną klapę bagażnika, nieszczelnym wlewem paliwa, dziurą w bagażniku lub nieszczelną szybą.
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

lysyyy

  • Gość
Odp: Kilka problemów nowego posiadacza XJ40 3,2 92r
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 13, 2012, 10:08:16 am »
Woda w bagażniku może być jeszcze z powodu anteny! U mnie raz się tak zdarzyło, okazało się, że uszczelka anteny puszczała. Sprawdzić też trzeba, czy wężyk gumowy z anteny jest wprowadzony w otwór prowadzący wodę na zewnątrz (do nadkola).