1. U mnie ogrzewanie jest glanc pomada. To stary silnik więc daje dużo ciepła. Poza tym ostatnio jak wyturlałem go z garażu na przewietrzenie to mi się ciepło zrobiło bez ogrzewania
-20 stopni, letnie opony i czysty lód na moich dróżkach lokalnych
Może być tak, że jak wymienisz termostat będzie ok, bo stary może być zacięty na dużym obiegu i samochód jeździ niedogrzany. Jak masz ogrzewanie przedniej szyby to powinieneś widzieć takie cieniutkie pionowe druciki zatopione w szkle. Jak masz i nie działa to wymień sobie szybę na nową (ok. 900 zł). Jak nie masz to ogrzewania nie zadziała
2. Spalanie ewidentnie za duże. Wprawdzie 3.2 palą minimalnie więcej niż 4.0 ale mój Daimler 4.0 w trasie spala ok. 10-11 litrów przy spokojnej jeździe. 14 to już ostre deptanie. W mieście nie przekroczyłem jeszcze 20 litrów (Warszawa). Sprawdź komputer, może sonda, może jakiś wtrysk leje, może przepływomierz itp. Dużo znajdziesz na forum.
3. Żarówki z przodu masz oryginalnie H4. Mijania są zewnętrzne klosze, drogowe wewnętrzne. Sprawdź wszystkie żarówki bo kontrolka świeci się też jak masz przepalone halogeny przeciwmgielne, których możesz nawet nie używać.
4. PAD - było na forum - klocki się skończyły. Sprawdź płyn hamulcowy, klocki, tarcze, podstawa.
5. Mogę powiedzieć tylko o Daimlerze. Jak przytrzymam kluczyk w zamku to domyka mi szyby i szyberdach. Poza tym sprawdź, czy na pewno nie masz funkcji AUTO. Trzeba na bardzo krótko wcisnąć przycisk opuszczania szyby (inaczej niż w większości aut, gdzie trzeba przytrzymać).
Poza tym z opisu wynika, że masz przyzwoite auto. Zrób mu porządny pakiet startowy - wymień oleje w silniku ,skrzyni, podepnij się pod diagnostykę, wymień płyn chłodniczy (może trzeba przepłukać układ i wtedy poprawi się grzanie) i hamulcowy. Sprawdź tarcze, klocki, gumki i amortyzatory. I powinno być git
No i czytaj forum - naprawdę dużo się dowiesz
Życzę powodzenia i wytrwałości w życiu z Dużym Kotem