To moj pierwszy post tutaj, wiec witam serdecznie.
Podjalem decyzje o kupnie Jaguara XJ z poczatku lat 90, wiec zwracam sie do znawcow marki: na co uwazac przy kupnie, jakich wersji silnikowych/budy unikac, czego sie spodziewac (do wymiany) od razu po kupnie, co jest najgorsza rzecza "do roboty", czy w razie gdybym zdecydowal sie na gaz, to kupowac od razu z gazem zza granicy, czy w polsce montowac itp.
Ponadto mam jeszcze pytanie, jak to jest z wersjami modelu XJ? Czym jest Daimler, Sovering, Executive? Dlaczego jest taki duzy rozstrzal modeli z lat 90-94 (mam na mysli XJ40, XJ6, XJ8 itp) - no moze nie "dlaczego", ale po prostu czym sie roznia? Ktore modele maja leapera na masce, stoliczki za fotelami przednimi, czy kwadratowe reflektory? Ktore wersje sa 4 osobowe? O co chodzi z telefonami w niektorych modelach (czy w dzisiejszych czasach da sie taki telefon uruchomic, jesli tak to w jakiej technologii on dziala)?
Mysle o kwocie do 15tys, rozpatrzam ewentualne dolozenie gazu (prosze jednak o powstrzymanie sie od komentarzy z serii "jak chcesz tanio, to kup se golfa) - slyszalem ze silnik 3.2 (chyba najpopularniejszy z tego co widze po aukcjach) to konstrukcja lat 80 (nota bene: to prawda?), wiec montowac gaz sekwencyjny, czy nie ma to sensu?
Co do kupna: lepiej w Polsce, na gotowo, czy z zachodu i oplacac, czy moze nawet az z wysp i robic przekladke? ("lepiej" zawiera takze kwesie ekonomiczna )
Coz, z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam,
-- Shalak
- zaczne od tylu - jak chcesz zeby dobrze jezdzil na gazie i nie palil 25L gazu w miescie to 7-8 tys trzymane w lapce na te instalacje byloby wskazane. Sekwencja i tylko sekwencja, chyba ze chcesz miec efektowny strzal spod maski,
- samochod na gazie - nie chce jechac, nawet na sekwencji
- samochod nie ma miejsca na butle ( xj40 ) wiec bedziesz kombinowac
- jak kupisz z wysp twoj samochod bedzie wart tyle ile czesci z niego - to jest najglupszy pomysl
- jak kupisz z zachodu - to najlepiej - ale musisz trafic
- jak kupisz w pL - to daleko nie jezdzisz
- jak pojdziesz do kogos kto sie tym zajmuje, kto sie na tym zna itp to bedzie drozej - ale pewniej.
- jak myslisz o 15tys to przemysl jeszcze 5 dodatkowo i masz sw spokoj
- po pierwsze nie "sovering" tylko Soveregin po drugie masz tak
3 podstawowoe modele - najpopulerniejsze
xj40 - to ten z kwadratowymi lampami
x300 to taka troche lepsza xj40
x308 - xj8 - z V8 - dla mnie to kicha ale kazdy ma swoje zdanie
wersje
xj6/xj8 - podstawowa
executive- to samo w sumie ( zaleznie od rynku )
Sovereign - super wypas ( uwaga duza rozbieżność w wyposażeniu)
Daimler - super full wypas total lux stolicznki z tylu itp
- kupujesz po 90 roku przed szkoda czasu - bardzo bardzo bardzo trudne do utrzymania w pelnej sprawnosci
Na co zwrocic uwage ? - na wszysstko. To jest elaborat na kilkadziesiat stron na co zwracac uwage.
Najlepiej pojdz do kogos kto sie na tym zna.
Mala refleksja - jak mnie boli zab to ide do dentysty, bo to jest czlowiek ktory sie w tym szkolil. Oczywiscie taniej byloby wcisnac sobie plombe z wallmartu, albo pojsc do szwargra zeby poogladal - w koncu zna sie bo kiedys był kowalem i podkuwał konie... zastanow sie 2 razy bo ten samochod jak kupisz mine potrafi Cie zniszczyc finansowo
- xj40 ma kody bledow on board - nie wepniesz sie tam niczym co ma Pan Henio - elektryk bo jak Pan Henio to zobaczy to zwieje. Generalnie mało można z nich wyczytac - tak przy zakupie. Tylko jak juz cos nie dziala, ale nei sprawdzisz jak cos dziala ale za chwile mozei sie urwac - o zczytywaniu w czasie rzeczywistym w prosty i taniu sposob raczej mozesz zapomniec
- w xj40
x300 - obd2 pod kierownica