Autor Wątek: XKR - termostat i układ chłodzenia  (Przeczytany 4336 razy)

Krajcok

  • Gość
XKR - termostat i układ chłodzenia
« dnia: Styczeń 01, 2012, 16:09:13 pm »

Mam kilka pytan odnosnie nagrzewania silnika. Zauwazylem, ze termostat zlokalizowany jest na wyjsciu chlodziwa z lewej glowicy. Z prawej glowicy wychodzi krociec bez termostatu, ktory powoduje nagrzewanie chlodnicy wody praktycznie zaraz po odpaleniu silnika.

Czy jest to prawidlowe?

Offline strawinski

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 542
  • Daimler Six
Odp: XKR - termostat i układ chłodzenia
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 25, 2012, 22:55:53 pm »
witam. zobacz schemat może rozwiąże problem

« Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2012, 23:00:04 pm wysłana przez strawinski »

Krajcok

  • Gość
Odp: XKR - termostat i układ chłodzenia
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 27, 2012, 23:19:07 pm »

Kompletnie nie rozumiem tego schematu. Z zaznaczonych kierunkow strzalek wynika, ze termostat nie moze otwierac duzego obiegu, bo jest on caly czas otwarty.

lysyyy

  • Gość
Odp: XKR - termostat i układ chłodzenia
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 28, 2012, 00:23:35 am »
Nie jest otwarty, bo powrót z dużego obiegu zamyka (lub otwiera) właśnie termostat. Wyciągaj termostat, obejrzyj go czy nie jest od razu zawieszony i otwarty, a potem do garnka z wodą i gotuj. Obserwuj kiedy się otwiera - w zależności od typu powinien się otwierać w pełni zaraz przed wrzeniem wody. Jeśli otwiera się dużo wcześniej - należy go od razu wymienić  :-gwizd

Krajcok

  • Gość
Odp: XKR - termostat i układ chłodzenia
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 29, 2012, 10:05:45 am »

Reasumujac: czy nagrzewanie gornej czesci chlodnicy zaraz po odpaleniu jest wg Was prawidlowe?

Spotkalem w sieci wpisy o stosowaniu w XKR, zwlaszcza z modyfikacjami termostatu 76 stopni. Warto w to wchodzic?

lysyyy

  • Gość
Odp: XKR - termostat i układ chłodzenia
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 29, 2012, 10:20:38 am »
Na lato tak, żeby się nie przegrzewał, ale nigdy na zimę! Górna część chłodnicy jak najbardziej będzie się w takim układzie nagrzewać, ale tak już jest... Przy zamkniętym termostacie, a więc kiedy silnik jeszcze się nie zagrzeje, sama góra chłodnicy będzie się nagrzewać, ale nie ochładza to znacząco całego układu. Dopiero kiedy jest pełen przepływ przez chłodnicę, zaczyna ona skutecznie schładzać płyn. Jeśli wstawisz teraz termostat 76 stopni, to możesz zaraz mieć problemy z ogrzewaniem - chyba, że kotek stoi zimą w garażu...?

Krajcok

  • Gość
Odp: XKR - termostat i układ chłodzenia
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 29, 2012, 10:40:29 am »
No wlasnie :) Stoi zima w garazu, jezdzi tylko w cieple miesiace. Dzieki za odpowiedz. Dziwilo mnie zachowanie tego ukladu, bo wczesniej mialem do czynienia z silnikami 4 cylindrowymi, gdzie za zamknietym termostatem (sprawnym) zawsze bylo zimno.

Tak, czy inaczej patent inzynierow AJ8 niezbyt madry, gdyby przeciez zastosowac jeden termostat inaczej lub dac po termostacie na kazda ze stron V'ki, szybciej łapalby temp robocza. A tak grzeje niepotrzebnie chlodnice.