Autor Wątek: Filtr cząstek stałych  (Przeczytany 8324 razy)

Damian

  • Gość
Filtr cząstek stałych
« dnia: Listopad 06, 2011, 15:53:49 pm »
Witam wszystkich . Posiadam Jaguara S-Type 2.7 D 2007 z filtrem cząstek stałych i chciałbym się go pozbyć. Czy jeżeli pozbędę się go sam to mogą wystąpić jakieś komplikacje techniczne jak np: nie odpali, oszaleje komputer czy inne tego typu komplikacje? Proszę o pomoc i z góry dziękuje. Pozdrawiam, Damian

Offline Michal_C

  • JCP Art - Master
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.357
  • Moja obecna
Odp: Filtr cząstek stałych
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 06, 2011, 16:20:39 pm »
Czytalem, ze zamiast filtra montuje sie specjalny "box" z emulatorem. Daje on sygnal do komputera iz wszystko jest ok. Ale gdzie, jak za ile, tego nie wiem. :-V
IF IGNORANCE IS BLISS, WHY AREN'T THERE MORE HAPPY PEOPLE?

moryc25

  • Gość
Odp: Filtr cząstek stałych
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 06, 2011, 20:24:03 pm »
Z emulatorem może być problem. Nie można tak po postu wyciąć DPFa, jest to bardzo skomplikowany układ ściśle kontrolowany. Usunięcie powoduje wystąpienie błędu i ciągłe wchodzenie silnika w tryb awaryjny.

Jedyną bezpieczna metodą jest zmiana oprogramowania ECU. Zmienione oprogramowanie ma wykasowaną część odpowiedzialną za obsługę DPF. Nie ma plików odpowiedzialnych za obsługę czujników ciśnienia, temperatury, systemu wtrysku dodatku oczyszczającego, czujnika zakręcenia korka itd. Mówiąc prosto auto zapomina, że coś takiego jak DPF miał. Wtedy można cały filtr po prostu wyciąć i pozbyć sie problemu.

Offline wrojag

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.353
Odp: Filtr cząstek stałych
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 06, 2011, 20:34:52 pm »

Czytałem że można "wyciąć" filtr DPF i oszukać komputer montując emulator lub podobno da się zregenerować zużyty filtr.
Oczywiście można  jeszcze wymienić filtr na nowy ,ale wiąże się to ze znacznymi kosztami :-zly
Jak rozumiem pojawił się problem z filtrem DPF jako użytkownik  podobnego auta prosze podaj co się dzieje z autem.

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: Filtr cząstek stałych
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 06, 2011, 20:51:39 pm »
O emulatorach w tych silnikach zapomnijcie nie zadziała na pewno, tylko zmiana w ECU ale do tego trzeba znać oznaczenie sterownika aby zacząć konkretna rozmowę.
http://lpg-lodz.pl/

KIEDY¦ by³ S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napêdzane LPG ;-) nastêpnie X350 4.2l +LPG oczywi¶cie ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),tera¼niejszo¶æ X358LWB 4,2 LPG.

red jaguar

  • Gość
Odp: Filtr cząstek stałych
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 09, 2011, 11:44:30 am »
Jakoś nikt nie wspomni po co jest ten filtr? Auto jest dzięki temu bardziej ekologiczne gdyż sadza jest zatrzymawana w filtrze i wypalana, oczywiście PL to dziki kraj i tylko u nas można się go pozbyć, świetne rozwiązanie bo znika problem z zapychaniem się filtra, ale co z ekologią...

Intruz

  • Gość
Odp: Filtr cząstek stałych
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 09, 2011, 16:18:21 pm »
a wypalanie filtra ma cos wspólnego z ekologią? Samo to, że w jego trakcie auto spala dwa razy więcej paliwa i wali czarnym dymem z wydechu...

ciamajda

  • Gość
Odp: Filtr cząstek stałych
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 12, 2011, 23:08:54 pm »
Jak wytniesz filtr. Musisz przeprogramować komputer tak by nie widział filtra i zmienił dane z sond. W innym przypadku silnik będzie działał tylko w trybie awaryjnym.
O ile jeździsz do naszych zachodnich sąsiadów, możesz się liczyć z bardzo dużymi kosztami za brak filtra-ostatnio zabrali się za sprawdzanie ich.

swanyadi

  • Gość
Odp: Filtr cząstek stałych
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 16, 2011, 21:49:37 pm »
A ja mam jednego z pierwszych 10 jakie wyszły z dizlem z 2004 czy ja też mam taki filterek? bo jak go wbijam na 4000 obrotów to ladnie kopci ;D

Offline wrojag

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.353
Odp: Filtr cząstek stałych
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 19, 2011, 11:56:59 am »
W przypadku dymienia w pierwszej kolejności bym sprawdził przewody powietrza od  turbiny przez intercoler do kolektora, jak jest wszystko OK to w następnej kolejności wtryski.
Jak diesel kopci przy gwałtownym przyśpieszaniu to  jest efektem nie spalenia podanej dawki paliwa. Najczęściej albo tego paliwa dostaje za dużo ( lejące wtryski) albo ma za mało powietrza (turbina, nieszczelność przewodów doprowadzających powietrze, zatkany filtr powietrza).
Tak jest najczęściej, a jak jest u Ciebie musisz sprawdzić.

ciamajda

  • Gość
Odp: Filtr cząstek stałych
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 19, 2011, 12:01:06 pm »
ładnie kopci ;D
a dymek to czarny czy siwy ??????

swanyadi

  • Gość
Odp: Filtr cząstek stałych
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 19, 2011, 20:43:46 pm »
A ładnie kopci . Np na światłach jak deptam. Albo jak jade do domu pod taką wielgachną góre i mu depne do jak ursusa hehh Czarny dym no tak mi sie wydaje.

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: Filtr cząstek stałych
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 19, 2011, 20:57:17 pm »
Dochodzi też sprawdzenie EGR-u. Często on jest winny dymienia diesla.
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

swanyadi

  • Gość
Odp: Filtr cząstek stałych
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 19, 2011, 21:05:37 pm »
Nic dziś już za ciemno. Ale posprawdzam przewody.Sprawdzę filtr powietrza . Z tym to już więcej zabawy. Jak nie pomoże to sprawdzanie EGR.

A z tymi wtryskami tzn jak je sprawdzić???

ciamajda

  • Gość
Odp: Filtr cząstek stałych
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 19, 2011, 21:51:11 pm »
czarny dym- za dużo paliwa-za mało powietrza
zawór egr??? może i najtaniej go sprawdzić