Dział Techniczny > XJ X300, X305, X308 (1994-2003)

Wymiana oleju skrzyni biegów X308 ZF 5HP24 ( zrób to sam)

<< < (2/4) > >>

igorek:
Każdy inny kolor oleju, niż czysty, przejrzysty czerwony, oznacza kłopoty skrzyni.

MaciekS:
Jeżeli masz skrzynię zalaną olejem esso to kolor powinien być bursztynowy. Mniej więcej koloru piwa "dębowe". Jeżeli skrzynie masz zalaną czymś innym to powinien być czerwony.

Olej im bardziej zużyty tym ciemniejszy ale w tym samym odcieniu co nowy. Jeśli olej ma sine zabarwienie lub po dostaniu widać że oddziela się osad wymieniaj jak najszybciej ale to dość niepokojący objaw. Jeśli olej jest mleczny nie przejrzysty, również wymieniaj.

Generalnie nie obejdzie się bez dotykania skrzyni, a jak już coś się przy niej robi to proponuję wymienić olej i filtr przy samodzielnej pracy koszt nie jest powalający. 

MaciekS:
Aby dokończyć dzieła informuję wszem i wobec że zestaw naprawczy "MANN-FILTER H2522 x KIT" przeznaczony do BMW jak najbardziej pasuje do X308 ze skrzynią ZF 5HP24. Po naprawie zostaje nam jedna uszczelka prawdopodobnie do BMW X5 którą możemy odsprzedać :) Od siebie dodam iż filtr i uszczelki są bardzo wysokiej jakości (uszczelki gumowo korkowe).

Marcel:
Hej - ciekawy "fotoreportaz" z zakladu ZF z Düsseldorf co prawda odnosnie BMW ale zasada ta sama:

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1163744-The-BIG-ZF-transmission-post-all-details-you-want-RIGHT-here!-LONG

pablo21:
Super relacja. Powalająca czystość, dbałość o szczegóły. Szkoda, że w Polsce serwisy nie oferują takiego profesjonalizmu. :-cry

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej