Autor Wątek: Termostat XJ40 4,0 - Instrukcja wymiany  (Przeczytany 59887 razy)

romek

  • Gość
Termostat XJ40 4,0 - Instrukcja wymiany
« dnia: Sierpień 10, 2011, 12:41:24 pm »
Koledzy, mam mały problem. Otóż mój kotek (XJ40 4,0) osiąga temperaturę dopiero po 15-25 min jazdy. Podejrzewam ze termostat poprostu jest cały czas otwarty. Czy możecie mi opisać jak sie do tego zabrać?

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Termostat XJ40 4,0 - Instrukcja wymiany
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 10, 2011, 17:43:30 pm »
hej, wymiana termostatu to nic wielkiego.

najpierw odpusc plyn chlodnicy, odkrecz 2 sruby (jak widac na fotce), wyjmuj termostat, wyczyszcz wszystko
i zamontuj nowego (na nowym termostacie powinno byc napis "TOP" gdzie jest gora), uwywajac nowej
uszczelke. powodzenia!




moryc25

  • Gość
Odp: Termostat XJ40 4,0 - Instrukcja wymiany
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 10, 2011, 20:12:17 pm »
Zanim wymienisz termostat to sprawdź czy faktycznie nie jest sprawny, sprawdź temperaturę przewodu wodnego prowadzącego do chłodnicy czyli górny w kilka minut po uruchomieniu silnika lub po zakończeniu jazdy. Jeśli jest ciepły to oznacza ze nie domyka termostat.

romek

  • Gość
Odp: Termostat XJ40 4,0 - Instrukcja wymiany
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 11, 2011, 13:45:00 pm »
Rewelka! :-thank

Offline Ojciec

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Odp: Termostat XJ40 4,0 - Instrukcja wymiany
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 17, 2013, 19:04:55 pm »
Nie będę zakładał nowego wątku tylko ten trochę odkopię  ;)
Dziś pojechałem xj40 do roboty. Przy powrocie zauważyłem że po włączeniu mocno nawiewów (klima) zaczęła rosnąć temperatura. Po wyłączeniu nawiewu tem. się zatrzymała i po pewnym czasie zaczęła spadać. Gdy byłą w normie ponownie włączyłem nawiew i to samo tem leci do góry.
Pod maską mam 4,0 z 92r z jednym wentylatorem.
Waż idący od termostatu do chłodnicy po ok 40 minutach od wyłączenia auta był gorący.
Czy wszystko co wyżej wymieniłem wskazuje na termostat czy ewentualnie jeszcze coś może nawalać ?
1992r - Jaguar XJR6 4.0
1988r - Jaguar XJS 5.3 V12

tomek1212

  • Gość
Odp: Termostat XJ40 4,0 - Instrukcja wymiany
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 17, 2013, 22:19:12 pm »
Włącza ci sie ten mały wiatrak z przodu ?
Prawdopodobnie problemem jest już wysłużone sprzęgło wiskotyczne wentylatora. Tez to przerabiałem.

Offline Ojciec

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Odp: Termostat XJ40 4,0 - Instrukcja wymiany
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 17, 2013, 22:25:26 pm »
 Tak wentylator chodzi, bo jak przyjechałem do garażu i wyłączył silnik to było słychać wentylator.
Na razie zamówiłem termostat jak to nie bedzie ten problem to zamówię wiskoze.
1992r - Jaguar XJR6 4.0
1988r - Jaguar XJS 5.3 V12

tomek1212

  • Gość
Odp: Termostat XJ40 4,0 - Instrukcja wymiany
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 17, 2013, 22:28:10 pm »
Ja u siebie skręciłem wisko na stałe, w sumie miało to byc tymczasowe rozwiązanie a jeżdżę już tak z trzeci miesiąc. Przynajmniej klima trochę lepiej chłodzi, choć i tak jest słabo. Też tak masz u siebie ?

Offline Ojciec

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Odp: Termostat XJ40 4,0 - Instrukcja wymiany
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 17, 2013, 23:08:11 pm »
Klime mam nabita jakieś 3 miesiące temu i działa całkiem dobrze.
Możesz w kilku słowach powiedzieć jak skreciles wisko na stale? Przed tym zabiegiem wentylator kręcił Ci się bez najmniejszych oporów albo w ogóle nie było można go ruszyć?
1992r - Jaguar XJR6 4.0
1988r - Jaguar XJS 5.3 V12

tomek1212

  • Gość
Odp: Termostat XJ40 4,0 - Instrukcja wymiany
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 17, 2013, 23:22:43 pm »
No ale klima jest na stary gaz w naszych rocznikach, a skoro mówisz ze nabijałeś 3 miesiące temu to na pewno nabili ci nowym, czyli r134a. Też tak mam, nabita, szczelna itp, a jednak chłodzi marnie. Kompresor sprawny, ciśnienia w normie, wszyscy mówią ze to kwestia samochodu który powinien chodzić na starym gazie, na nowym nigdy nie będzie już tak dobrze chłodzić.

No u mnie wisko jako tako działało, jednak przy wiekszych upałach stojąc w korku temperatura rosła. W tej chwili zblokowałem je na stałe, tak że wiatrak kreci się równo z obrotami silnika. Ma to swoje zalety, motor nigdy sie nie przegrzeje, jednak wadą jest hałas przy wyższych obrotach no i też odczuwalny spadek mocy silnika.

Offline Ojciec

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Odp: Termostat XJ40 4,0 - Instrukcja wymiany
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 18, 2013, 06:08:31 am »
Zmartwie Cię znalazłem fachową który nabór mi Klime starym gazem :-)

Mam jeszcze pytanie, jak technicznie wykonać blokadę wisko? Bo jeśli okaże się wisko problemem to nie kupię od razu bo trochę kosztuje, wiec chwilowo bym zablokował to cudo tylko jak :-)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 18, 2013, 07:37:15 am wysłana przez ojciec »
1992r - Jaguar XJR6 4.0
1988r - Jaguar XJS 5.3 V12

tomek1212

  • Gość
Odp: Termostat XJ40 4,0 - Instrukcja wymiany
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 18, 2013, 21:59:41 pm »
Zdemontowałem stare, odkręciłem wiatrak i w samej wiskozie nawierciłem trzy otwory w które wkręciłem wkręty. Żadna filozofia.
W ubiegłym roku próbowałem je naprawić, to była już większa sztuka. Wywierciłem jedną dziurkę przez którą wstrzykiwałem gęsty olej (najlepszy był motodoktor), rzeczywiście pomagało, jednak wisko było już na tyle nieszczelne ze ów specyfik z czasem wydostawał sie na zewnątrz i pięknie zasyfił całą osłonę wentylatora i wszystko co w okolicy. Ale przez jakis czas było dobrze. 

Offline Ojciec

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Odp: Termostat XJ40 4,0 - Instrukcja wymiany
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 18, 2013, 22:05:36 pm »
U mnie nie widać żeby coś się z tamta wydostawalo, wiatrak i obudowa są czyste. Samo kręcenie się wiatraka też wygląda na ok. Tak więc mam nadzieję że to tylko termostat.
Bo według tego co ktoś kiedyś napisał jeśli rura między termostatem a góra chłodnicy jest gorąca (u mnie tak właśnie jesr) to uszkodzony jest termostat.
Jeśli jego wymiana nie przyniesie skutku to będę chciał przeczytacie chłodnice i na końcu jak coś wymienić wiskoze.
1992r - Jaguar XJR6 4.0
1988r - Jaguar XJS 5.3 V12

tomek1212

  • Gość
Odp: Termostat XJ40 4,0 - Instrukcja wymiany
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 18, 2013, 23:05:15 pm »
No jeśli od razu robi sie ciepły to tak. Jednak oznacza to ze termostat jest cały czas otwarty, nie ma to wpływu na przegrzewanie sie silnika tylko co najwyżej niedogrzanie (odczuwalne zimą). Raczej wątpie aby Tobie pomogła wymiana termostatu, ale zmienić go i tak nie zaszkodzi, zwłaszcza zimą odczujesz pozytywne tego skutki.

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Termostat XJ40 4,0 - Instrukcja wymiany
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 19, 2013, 00:07:10 am »
Jezeli temperatura rosnie po wlaczeniu klimy to raczej nie problem termostatu. Wizkoza to dobry trop, do jakich
temperatur rosnie temperatura po wlaczanie klimy? Minimalny wrost, zwlasca w wysokich temperaturach jest
normalny, wiadomo ze klima odprowadza dodatkowy cieplo.