Autor Wątek: Termostat XJ40 4,0 - Instrukcja wymiany  (Przeczytany 35591 razy)

Offline Ojciec

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Odp: Termostat XJ40 4,0 - Instrukcja wymiany
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 19, 2013, 08:55:10 am »
Temperatura rośnie mocno tj. gdy zbliżala się go czerwonego pola to wyłączyłem nawiew.
1992r - Jaguar XJR6 4.0
1988r - Jaguar XJS 5.3 V12

romek

  • Gość
Odp: Termostat XJ40 4,0 - Instrukcja wymiany
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 19, 2013, 13:37:53 pm »
Obstawiam problem z chłodnicą. Wymiana termostatu nie zaszkodzi ale raczej nie rozwiązuje twój problem. Przy
okazji wypłukaj cały system, nowy płyn itd. Wiatrak elektryczny włącza się bez problemu? Często, rzadko?

Offline Ojciec

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Odp: Termostat XJ40 4,0 - Instrukcja wymiany
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 19, 2013, 17:24:08 pm »
Wywalilem termostat i zamontowane układ bez niego. Odpalilem auto gdy silnik się rozgrzał załączyłem klima na max, i tak zostawiłem jaguara. Po 15 minutach postoju temperatura ok po 18minutach lekko wzrosła. Dziś jeszcze założę nowy termostat i w piątek zrobię próbę na mieście.
Wiatrak elektryczny ten między zderzaki a chłodnica włączył się po ok 5 min od rozgrzanym auta, przez te 5 min klima chodziła na 100%
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 19, 2013, 18:30:21 pm wysłana przez ojciec »
1992r - Jaguar XJR6 4.0
1988r - Jaguar XJS 5.3 V12

Offline Ojciec

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Odp: Termostat XJ40 4,0 - Instrukcja wymiany
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 20, 2013, 23:50:36 pm »
Od byłem jazdę próbną, na dworze ok 25st. jedyne co na razie zrobiłem to nowy termostat. Auto złapało temperaturę robocza i odpaliłem klime na maxa. Poruszałem się średnio z prędkością ok 80/90 i temperatura w normie. Gdy jechałem wolniej ok 40/50 temperatura podskoczyła o jedną działkę, gdy przyspieszyłem spadła do normalnego poziomu. Po zatrzymaniu się w garażu temperatura powoli skoczyła o dwie działki i tak została. Wentylator elektryczny pracował.
Jak myślicie gdzie będzie leżał problem? Słaba wydajność chłodnic czy jednak wisko do wymiany?
Przez weekend mnie nie ma więc po weekendzie przeczyszcze układ chłodzenia tylko czym? Woda że środkiem do odkamieniania np. czajników?I
1992r - Jaguar XJR6 4.0
1988r - Jaguar XJS 5.3 V12

tomek1212

  • Gość
Odp: Termostat XJ40 4,0 - Instrukcja wymiany
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 21, 2013, 00:06:46 am »
Wisko.
 Skoro w czasie jazdy jest lepiej oznacza to że pęd powietrza schładza chłodnicę, pęd który na postoju powinien wymusić wentylator. Gdyby chłodnica faktycznie była przytkana to i w czasie jazdy też temperatura była wysoka, nawet jeszcze wyższa bo na obrotach silnik wytwarza więcej ciepła.

Zrób prosty test, otwórz maskę, odpal silnik, zagrzej do takiej temperatury gdy wskazówka wychodzi już ponad połowę, a następnie zgaś silnik, tak żebyś widział cały czas śmigło wiatraka głównego. Przy sprawnym wisko powinien się zatrzymać praktycznie od razu po zgaszeniu silnika. Jeżeli się jeszcze kręci przez moment oznacza to że wisko masz do wymiany.

Ten elektryczny wiatrak z przodu praktycznie nic nie daje, sam nie jest w stanie schłodzić silnika, raczej służy jako pomocniczy.

Norbert Rybarczyk

  • Gość
Odp: Termostat XJ40 4,0 - Instrukcja wymiany
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 21, 2013, 00:07:23 am »
A układ na pewno jest dobrze odpowietrzony?

Leszek312

  • Gość
Odp: Termostat XJ40 4,0 - Instrukcja wymiany
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 21, 2013, 00:15:26 am »
Przez weekend mnie nie ma więc po weekendzie przeczyszcze układ chłodzenia tylko czym? Woda że środkiem do odkamieniania np. czajników?I

Swego czasu autko grzało mi się trochę za mocno, kupiłem płyn do płukania chłodnic , postawiłem auto dziobem do dołu, wlałem ten płyn do zbiorniczka wyrównawczego, rozgrzałem silnik do normalnej temperatury pracy (duży obieg) , pochodził w tej temperaturze 15 minut, zagrzałem następnie na pierwszy bieg wentylatora, potem odkręciłem chłodnicy i przepłukałem wszystko lejąc gorącą wodę do zbiorniczka wyr., leciał cały szlam, kamień czy co tam było, płukałem tak długo aż poleciała czysta woda. Po ostygnięciu wszystkiego zalałem układ płynem i od tej pory aż do dziś nie mam żadnego problemu z układem chłodzenia. To był Prestone cośtam.

Tyskiejag

  • Gość

Offline Ojciec

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Odp: Termostat XJ40 4,0 - Instrukcja wymiany
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 21, 2013, 08:05:22 am »
tomek1212 nie jestem pewien na 100% ale na 99% wentylator na wiskozie nie zatrzymuje się od razu po wyłączeniu auta tylko jeszcze powiedzmy ok 5 - 10 sek się kręci. Poniedziałek wtorek będę czyścić układ chłodzenia i jak coś to zamawiam i jak to nie pomoże zamawiam wisko i wymieniam.
1992r - Jaguar XJR6 4.0
1988r - Jaguar XJS 5.3 V12


tomek1212

  • Gość
Odp: Termostat XJ40 4,0 - Instrukcja wymiany
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 21, 2013, 18:41:57 pm »
No to wisko ewidentnie do wymiany.

Offline Ojciec

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Odp: Termostat XJ40 4,0 - Instrukcja wymiany
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 08, 2013, 18:38:15 pm »
Zamierzam w weekend przepłukać układ chłodzenia.
Zamierzam zrobić do bez termostatu i mam jedno pytanie czy między jedną a drugą części obudowy powinna być uszczelka jakaś czy coś? Jak wymieniałem termostat to uszczelki tam nie było a uszczelnienie było zrobione na jakimś silikonie. Teraz mam tak samo, ale jeśli powinna być tam uszczelka to wolał bym sobie ją zakupić i mieć tak jak fabryka nakazuje.
1992r - Jaguar XJR6 4.0
1988r - Jaguar XJS 5.3 V12

tomek1212

  • Gość
Odp: Termostat XJ40 4,0 - Instrukcja wymiany
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 08, 2013, 20:35:10 pm »
Tam chyba przychodzi oring jeśli dobrze pamietam.

Offline Ojciec

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Odp: Termostat XJ40 4,0 - Instrukcja wymiany
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 08, 2013, 21:11:08 pm »
zgadza się oring jest na termostacie, ale mi chodzi o te elementy obudowy które skręca się dwoma  śrubami. Jak założyłem nowy termostat z nowym oringiem i skręciłem to dwoma śrubami to po odpaleniu auta zaczął wyciekać płyn z okolic dolnej śruby. Jako że przy rozbieraniu widziałem że całość była uszczelniona silikonem rozkręciłem ponownie obudowę dałem silikon i skręciłem.
No i mam pytanie czy tam nie powinno być jednak jakiejś uszczelki ?
1992r - Jaguar XJR6 4.0
1988r - Jaguar XJS 5.3 V12

tomek1212

  • Gość
Odp: Termostat XJ40 4,0 - Instrukcja wymiany
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 10, 2013, 22:37:49 pm »
Na rysunku widać ze powinien być sam oring. Widocznie płaszczyzny nie były na tyle równe i się pociło, oryginalnie składane to było na samym oringu.