"Cychol" Znalazłem twój wątek odnośnie przepisów, cytuję:
Problem legalności montażu lamp ksenonowych budzi kontrowersje. Xenony nie są bezpośrednio wspomniane w przepisach, jednak istnieją pewne ogólne wytyczne definiujące ograniczenia i wymagania poszczególnych świateł w samochodzie.
Wytyczne te zawiera Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ). Poniżej wybrane punkty tego regulaminu:
5.15. Barwy światła emitowanego przez poszczególne światła są następujące:
światła drogowe: biała
światła mijania: biała
(...)
6.2.6.2.1. W przypadku gdy do spełnienia wymogów określonych w pkt 6.2.6.1.1 i 6.2.6.1.2 niezbędny jest korektor ustawienia świateł przednich, takie urządzenie musi działać automatycznie.
6.2.6.2.2. Dozwolone są jednak korektory ręczne regulowane w sposób ciągły lub nieciągły (...)
6.2.9. (...) Światła mijania ze źródłem światła o wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej 2 000 lumenów można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania świateł przednich, zgodnie z regulaminem nr 45. Ponadto, w odniesieniu do odchylenia pionowego, postanowień pkt 6.2.6.2.2 powyżej nie stosuje się.
Warto jednak zwrócić uwagę, iż regulamin ten dotyczy homologacji nowych aut w celu dopuszczenia do sprzedaży. W związku z tym nasuwa się pytanie czy wolno samodzielnie modyfikować swoje światła samochodowe. Niektórzy twierdzą, że jest to regulowane przez Prawo Ruchu Drogowego - Dz.U. Nr 108 Poz. 908 Art. 66 ust. 4:
Zabrania się:
(...)
2. stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych;
Jeżeli "przepisy szczegółowe" można odnieść do Regulaminu nr 48 EKG ONZ, to lampy ksenonowe można montować jedynie uwzględniając wyszczególnione parametry - barwę, system poziomowania oraz oczyszczania.
Całość dyskusji dostępny pod linkiem:
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,14687.msg122840.html#msg122840