Autor Wątek: Napęd 4x4 - szczegóły  (Przeczytany 210879 razy)

Bedek

  • Gość
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #75 dnia: Styczeń 05, 2015, 15:53:25 pm »
Dziękuję  :-thank Bardzo mi tym pomogłeś.

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 876
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #76 dnia: Styczeń 05, 2015, 22:08:14 pm »
Ja bym obstawiał, że w tej obudowie z wisko jest smar o określonej lepkości wrażliwej na temperaturę. Sam olej wlany do skrzynki nie wpływa bezpośrednio na spinanie.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #77 dnia: Styczeń 10, 2015, 11:42:27 am »
voitec nie mieszaj kolego, czy ma sprzegło wiskotyczne czy nie ma jest zalana OLEJEM smary to sobie możesz najwyżej z nosa wysmarkać, ale do skrzynki ich nie wkładaj.  :-nie

Offline huberts1977

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 267
  • X type 3.0 awd ŁÓDŹ
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #78 dnia: Styczeń 10, 2015, 14:00:12 pm »
voitec nie mieszaj kolego, czy ma sprzegło wiskotyczne czy nie ma jest zalana OLEJEM smary to sobie możesz najwyżej z nosa wysmarkać, ale do skrzynki ich nie wkładaj.  :-nie

bosniak dawno Ciebie tu nie było, przyznam szczerze że tęskniłem za Twoimi komentarzami  ;D. Zaglądaj tu częściej  ;)
Były X-typy, XJ-ty, był XF 2,7d jest XF 3.0 b

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 876
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #79 dnia: Luty 01, 2015, 21:50:52 pm »
voitec nie mieszaj kolego, czy ma sprzegło wiskotyczne czy nie ma jest zalana OLEJEM smary to sobie możesz najwyżej z nosa wysmarkać, ale do skrzynki ich nie wkładaj.  :-nie
Dobra dobra, niech będzie i olej wiskotyczny, a nie smar wiskotyczny. Ale.. czy miałeś kiedyś taki olej w ręce?
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

booschmen

  • Gość
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #80 dnia: Maj 23, 2015, 10:31:37 am »
Witam, ja tez przeszukalem owy dzial i nie znalazlem odpowiedzi na moja bolaczke:( mianowicie jag 3.0 2002r chcialbym poznac szczegoly przeniesienia napedu, dokladnie chodzi mi o to ze np. wjade na trawe pod gorke i auto sie kopie przednim  napedem tylni ani drgnie, to samo przy gwatownym ruszaniu przod pali gume ale tez czuc ze auto sie os lepiej zbiera niz przednio napedowiec, natomiast na szutrze np czuc ze idzie to jak 4x4 na mokrym nie zawsze tak jest;/ Czy rozdzial mocy jest tutaj sterowany elektronicznie (nie dziala mi ABS- uszkodzony czujnik, i swieci sie check engine) do tego jakis czas temu podobno byla wymieniana skrzynia kontowa i jesli sie go cisnie to czuc olejem ktory w niej jest natomiast pod autem jest sucho;/ wiec czy  ktos jest w stanie mi wyjasnic idee dzialania 4x4 w tymze kocie bo ja juz zglupialem, mialem kiedys subaru i tam albo byl naped albo nie.

ghrh

  • Gość
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #81 dnia: Maj 23, 2015, 11:21:46 am »
Napisz jaki konkretnie rocznik masz. Przed liftem w skrzynce kątowej jest sprzęgło wiskotyczne, które spina napędy bez względu na czujniki. Tylko że się zużywa i po tylu latach może już nie funkcjonować poprawnie. Po lifcie zastąpili je elektroniką opartą o czujniki ABS, czyli o ile dobrze rozumiem w Twoim przypadku wyjaśniałoby sytuację.

booschmen

  • Gość
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #82 dnia: Maj 23, 2015, 13:35:07 pm »
Dokladnie jest to 2002r wersja UK (przez to ze nie dziala ABS nie pokazuje rowniez predkosci)

booschmen

  • Gość
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #83 dnia: Maj 24, 2015, 14:04:46 pm »
Wczoraj pojechalem do zakopanego i spowrotem ok 300km w sumie, zauwazylem troche niepokojaca rzecz a mianowicie auto jedzie ok 50-60km/h na delikatnym gazie i nagle czuc lekki szarpniecia (tak jakby skrzynia chciala zmienic bieg) jesli mu sie doda gazu to zmienia na nizszy i sie normalnie rozpedza nie czuc szarpniec ani nic tylko jak sie delikatnie jedzie, co to moze byc? i gzie znalezc miarke poziomu oleju w skrzyni biegow (wersja 4x4)

ghrh

  • Gość
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #84 dnia: Maj 24, 2015, 23:14:29 pm »
To brzmi jak problemy ze skrzynią. Olej o ile pamiętam po prostu się dolewa, jest to opisane na forum.
Co do 4x4 to może być wiskoza już skończona, najlepiej na podnośniku sprawdzić. Z lekkim gazem powinny obie osie pracować.

szach

  • Gość
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #85 dnia: Lipiec 16, 2015, 09:42:34 am »
Witam,

podłączam się pod ten wątek, ponieważ sprawa dotyczy przeniesienia napędu.

Otóż u mnie (X-Type 2.5 V6 benzyna 4x4, 2001r, manual) od dłuższego już czasu huczy "coś" przy pewnym zakresie prędkości - tak między 60, a 80 km/h. Poza tym zakresem prędkości jest raczej cicho. Nie ma znaczenia, na którym biegu jadę. Mechanik stwierdził, że to przekładania kątowa jest do wymiany/naprawy. Problem w tym, że nigdzie nie chcą mi się podjąć takiej naprawy. Czy ktoś z Was zna jakiś warsztat, w którym mogliby się tym zająć? Widziałem na allegro takie przekładnie kątowe po około 1000zł, ale boję się, że takie wymontowane stare mogą wcale nie być lepsze od tej mojej. Tak więc szukam mechanika z mazowieckiego, który podejmie się rewitalizacji tej przekładni.

Czy ktoś zna kogoś godnego polecenia (nie chodzi mi o ASO, bo tam to wiem, że za cenę wartości samochodu mogą zrobić)?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 16, 2015, 11:01:44 am wysłana przez szach »

Offline Marko

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 16
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #86 dnia: Lipiec 28, 2015, 19:05:59 pm »
Dzisiaj mialem wymiane maili z firma Autotransmisja z Janek k/Warszawy. Potwierdzili, ze zajmuja sie renowacja skrzyn katowych do x typa. Cena uslugi 800 zl netto + czesci. Jak sie zorientowalem jest to dosc popularna czynnosc w Rosji ( tutaj pracuje). Malo kto kupuje kota w worku, czyli uzywke, a decyduja sie na naprawe. A jaguarow jest tu duuuuzo wiecej niz u nas w kraju. Za 2 tyg jestem w PL, wiec oddam skrzynke do Janek. Dam znac.

szach

  • Gość
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #87 dnia: Lipiec 31, 2015, 08:17:20 am »
Ile oleju wchodzi do tej przekładni kątowej i czy to prawda, że olej rozgrzany się rozszerza i trzeba ulać trochę na rozgrzanej przekładni, żeby osiągnąć optymalny poziom oleju? Ostatnio tak mi zrobił jeden mechanik. Przyjechałem do niego (ponad 30km), a on odkręcił ten górny korek i trysnęło około 100ml oleju. Powiedział, że tak trzeba, bo pewnie oleju było za dużo.
Dobrze zrobił? Zna się, czy tylko tak gada? Jeździłem wcześniej i wszystko było dobrze (oprócz huczenia). Nie wiem, skąd mu się to wzięło, że akurat za dużo oleju niby było.

Offline Mike44

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #88 dnia: Październik 14, 2015, 21:18:49 pm »
Z tego co wyczytałem:

Skrzynie kątowe mają jakieś problemy z wytrzymałością. Olej wymienić w niej to podstawa - nigdy nie wierzyłem producentom, że olej w nich jest na stałe. To samo tyczy się skrzyń biegów. Czy skrzynie kątowe po lifcie w 2004 bez sprzęgła wiskotycznego są wytrzymalsze? To się jakoś wymienia? Nie ukrywam, że jeżdżę często w góry dlatego szukam 4x4.

Sprzęgło wiskotyczne ma swój oddzielny olej? Bo to nie było na forum sprecyzowane (albo źle przeczytałem).

Dyferencjał - 1.2L / Castrol SAF XJ 75W140 (z tyłu aż taki olej potrzebny? Coś bardziej 75W90 lub 80W90 byłoby OK czy musi być 75W140?)
Skrzynia kątowa 0.6L / Castrol SAF XJ 75W140 / M2C 192A Syntetyczny - taki? http://allegro.pl/castrol-syntrax-saf-xj-75w140-ls-1l-mokotow-gratis-i5551028946.html
A do skrzyni biegów ile L i jaki olej? 75W90BO od Forda? 1.75L? (tak wyczytałem tutaj) Coś mi się wydaje mało tego oleju

Czytałem o dodatku AMSOIL do dyferencjału oraz skrzyni kątowej - stosował to ktoś z użytkowników 4x4?

Czy gdzieś na forum mogę znaleźć numery/indeksy uszczelniaczy skrzyni kątowej? Bo to też będzie od razu do wymiany z racji, że ja lubię wyjąć z auta, rozłożyć, wyczyścić i złożyć oraz włożyć z powrotem.

Wały napędowe różnią się w poszczególnych rocznikach?
Przełożenia skrzyń biegów, skrzyń kątowych i dyferencjałów są takie same w 2.5 i 3.0 we wszystkich rocznikach?
Dobrze pamiętam, że któreś roczniki mają prędkość mierzoną przez pompę ABS zamiast z czujnika w skrzyni?
Warto szukać auto z DTC czy to tylko zbędny bajer?

Na co zwracać uwagę?

kurak22

  • Gość
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #89 dnia: Październik 16, 2015, 10:10:38 am »
jeżeli wiskoza smarowana jest ze skrzyni kątowej to na bank nie można dolać w/w specyfiku(zmniejsza tarcie)