Autor Wątek: Napęd 4x4 - szczegóły  (Przeczytany 211297 razy)

PETRUS

  • Gość
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 04, 2013, 22:13:07 pm »
Może już czas, aby zaprzestać błędnego nazewnictwa? Reduktor, to powszechnie przyjęta nazwa przekładni zmniejszającej obroty kół, a zwiększającej moment obrotowy. Ta nazwa obowiązuje np. w autach terenowych i traktorach. W moim Subaru też jest :)
Jak działa reduktor? KLIK.
Część katalogowa z Jaguara: 1X4W-7L486-DE Czy ona jest montowana we wszystkich modelach, czy tylko w tych gdzie jest funkcja SPORT? Proszę o wyjaśnienia.
« Ostatnia zmiana: Marzec 04, 2013, 22:49:16 pm wysłana przez PETRUS »

BlackV6

  • Gość
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 05, 2013, 08:39:59 am »
Montowany był w sandardzie we wszystkich modelach X-type 2.5 oraz 3.0 .

Jawe83

  • Gość
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 18, 2013, 10:16:29 am »
Panowie,

W sobotę robiłem mały "przegląd" spodu kota pod kątem jakichkolwiek problemów... no i oprócz łącznika stabilizatora z przodu mam, jak się okazało, wyciek w okolicy lewej przedniej półosi (od strony kierowcy). Wygląda na to, że to uszczelniacz półosi puszcza, bo on sam i jego okolice są dość "czyste" i mokre, a olej spokojnie spływa na najniższy punk silnika.
Olej jest koloru zbliżonego do czerwonego.
No więc czeka mnie wymiana uszczelniacza (mam nadzieję, że to tylko on puszcza), a że będę to robić w warsztacie i patrzeć mechanikom na ręce, proszę o info:
1. Jakiej marki uszczelniacz kupić
2. Przy wymianie uszczelniacza najpewniej wyleci aktualny olej - więc ile i gdzie go potem nalać?

Pytam, bo (nie bijcie), będę robić kota w serwisie Fiata u siebie na Mazurach - mam do nich b. duże zaufanie (ale nie pełne  :-gwizd ), naprawiali mi bez problemu i rzetelnie mojego poprzedniego SLK i Seata matki.

Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 10, 2013, 11:13:36 am »
W Jaguarze X-type jest stały napęd na 4 koła rozłożony w proporcji 39% przód i 61% tył spowodowany zazębieniem i konstrukcja skrzynki kątowej. Sprzęgło wiskotyczne, które zastosowano w skrzynce kątowej (tylko do końca 2003r) ma za zadanie przechwycić różnice w prędkości miedzy osiami i zasprzęglić przekazując więcej momentu na oś z mniejszymi obrotami (mająca lepszą przyczepność) Pooglądajcie to zrozumiecie.
http://www.youtube.com/watch?v=J1BkjNgxGAg
Po 2004 r zlikwidowano w skrzynce kątowej sprzęgło wiskotyczne z co najmniej 2 powodów. Pierwszy to umiejscowienie sprzęgła, które poddane jest potężnym siłom na nie działających ze względu na umiejscowienie na samym środku przekazania napędów, Torsen byłby w tym miejscu 2x lepszy, dlaczego go tam nie wsadzili   :- pojecia Drugi powód to nie przewidziana wymiana oleju w skrzynce kątowej, gdzie w związku z pkt 1 mojego wywodu olej i tarczki zużywają się z dużą szybkością. Znacząco jej żywotność przedłuży częsta wymiana oleju. Po 2004r zlikwidowano archaiczne sprzęgło wiskotyczne, gdzie zadanie sprzęgła przejął "wysoko rozwinięty" system kontroli trakcji DSC. Łopatologicznie jeżeli system wyczuje różnice w prędkości któregokolwiek koła przyhamuje szybciej kręcące się koło, a skrzynka przekaże moment na koło z lepszą przyczepnością, czyli najwolniej się kręcące lub stojące.

piotr170169

  • Gość
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 10, 2013, 16:59:03 pm »
Tylko że DSC to ja już miałem w roczniku 2001 ??????

Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 10, 2013, 21:56:41 pm »
Pisałem gdzieś ze wczesniej go nie było?

piotr170169

  • Gość
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 11, 2013, 14:21:14 pm »
 "Po 2004r zlikwidowano archaiczne sprzęgło wiskotyczne, gdzie zadanie sprzęgła przejął "wysoko rozwinięty" system kontroli trakcji DSC."
Tak napisałeś.

Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #37 dnia: Maj 11, 2013, 14:46:52 pm »
No i?

Ja rozumiem to tak zresztą to było moja intencją. Do tej pory sprzęgło wiskotyczne wspomagał system DSC ( jeżeli akurat w aucie występował ), a po roku 2004 całkowicie przejął jego role. Tak jest napisane na forach angielskich i do takich wniosków doszlismy z mechanikiem rozbierając skrzynkę kontowa na czynniki pierwsze. :) Lepiej nie umiem Ci tego wytlumaczyc .
« Ostatnia zmiana: Maj 11, 2013, 14:51:40 pm wysłana przez bosniak »

piotr170169

  • Gość
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 13, 2013, 01:27:13 am »
Czyli wcześniejszy post, to nie Twoja oryginalna wypowiedź?

Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #39 dnia: Maj 13, 2013, 07:36:34 am »
Co ty sie w badacza jakiegoś bawisz? Czy masz jakies problemy z rozumowaniem, czy może jestes konstruktorem napędów, czy może tym sposobem dobijasz sobie postów?

piotr170169

  • Gość
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #40 dnia: Maj 13, 2013, 08:41:55 am »
To Ty się bawisz w specjalistę. Robisz kopiuj-wklej i nawet nie czytasz, a potem udajesz konstruktora od napędów. Problemów z rozumowaniem nie mam, "Panie uzdolniony technicznie".

Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #41 dnia: Maj 13, 2013, 10:41:52 am »
Nie robię kopiuj wklej bo to moje wypociny, a jak jesteś tępy to trudno w tej materii nic ci na to nie poradzę.

piotr170169

  • Gość
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #42 dnia: Maj 14, 2013, 22:45:58 pm »
Szkoda na Ciebie czasu.

BivBell

  • Gość
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #43 dnia: Wrzesień 14, 2013, 19:43:23 pm »
marasZk a możesz mi powiedzieć ile kosztowała wymiana lub sam reduktor i jakie były objawy jego niedomagania przed usterką?

Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #44 dnia: Wrzesień 19, 2013, 22:42:19 pm »
Ale chłopaki, bez spiny, bo to nie miejsce na publiczne kłótnie :D

O sie odezwał spryciarz na czasie po 4 miesiącach, poprzednikowi nie odpowiadałem nawet bo żenada, czyta i nie wie, że Jaguar nie ma reduktora.