Autor Wątek: Napęd 4x4 - szczegóły  (Przeczytany 211354 razy)

zadek07

  • Gość
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 07, 2011, 21:50:45 pm »
A czy producent wogole bierze pod uwage wymiane tych olei. Bo z tego co widzialem to nie znalazlem ani w reduktorze ani w dyfrze zadnej sruby spustowej, z boku ale dosc wysoko i tu tu jest sruba ale sluzy raczej ona do sprawdzania stanu oleju. Wiec jak wypompowac stary olej? Strzykawka?

Rob_W

  • Gość
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 08, 2011, 11:09:30 am »
Na pewno się da - nawet już kupiłem płyny do swojego i jak będę wymianiał wahacze to przy okazji poproszę o wymianę olei.

BlackV6

  • Gość
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 08, 2011, 11:56:15 am »
hmm w takim razie będę czekał na wieści jak chce wymienić oleju przy robociźnie związanej z buczącym wałem  :)

zadek07

  • Gość
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 08, 2011, 18:40:52 pm »
Na pewno się da - nawet już kupiłem płyny do swojego i jak będę wymianiał wahacze to przy okazji poproszę o wymianę olei.
Da sie wszystko tylko zawsze przed robota lubie wiedziec co i jak zeby potem nie glowkowac

Konradop

  • Gość
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 09, 2011, 02:11:45 am »
Hej ,
znalazłem cos takiego ...
http://allegro.pl/podpora-walu-jaguar-x-type-2002-2006-i1645556513.html

pytanie teraz jak to wymienić ?!  ??????
obawiam sie trochę cięcia wału ... po spawaniu na 100% nie będzie wywazony tak jak powinien być/

BlackV6

  • Gość
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 09, 2011, 07:41:42 am »
hmm takie pytanie czy tylko w rocznikach 2001 podpora była niewymienialna ? i trzeba było kupic cały wal

zadek07

  • Gość
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 09, 2011, 07:49:55 am »
Tylko na zdjeciu i tak nie tych metalowych uszczelniaczy, o ktorych pisalem, w kazdym przypadku trzeba ciac wal, ciekawe jakies jakosci jest to lozysko, pewnie jakies natansze. Jak juz macie kupic cos takiego, to sami to zrobcie, bo i tak jedna robota, a napewno wyjdzie was to o wiele mniej

Offline Kocur666

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.670
  • Zdrowie szybkich pań i pięknych Jaguarów...
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 26, 2012, 13:03:10 pm »
Panowie, mam pytanko, w X-type w napędzie 4x4 tył ciągnie non stop a w razie potrzeby dołącza przód czy na odwrót jest?? :-chyt
Jaguar X-type 2,5 V6 AWD 02r

Yamaha YZF-R1 RN19

benjamin

  • Gość
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 26, 2012, 13:27:49 pm »
to stały napęd 4x4 nic się nie dołącza...

pablo

  • Gość
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 26, 2012, 15:13:43 pm »
hmm w takim razie będę czekał na wieści jak chce wymienić oleju przy robociźnie związanej z buczącym wałem  :)

mozna oczywiscie rozkrecic dyfer i reduktor spuscic olej ale po co .... :) istnieje ryzyko rozszczelnienia... trzeba znalesc srube do wlewania oleju i wyciagnac olej wysysarka- taka jaka do wymiany oleju w silnikach - czy jak ona tam sie zwie... nastepnie wlac nowy i po sprawie :) gdzie na forum sa informacje ile oleju gdzie wchodzi i jaki.... ja tez wymienialem w tamtym roku pamietam ze byl bardzo duzy problem z zakupem odpowiedniego bo nigdzie ich nie bylo

Artur G.

  • Gość
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 22, 2013, 21:02:19 pm »
to stały napęd 4x4 nic się nie dołącza...

Cześć ...
Odnośnie powyższego i w związku ze sporą ilością śniegu mam  pytanko jeśli można ...
1.  Stały napęd? jeśli jadę w przód czy tył po śniegu (błoto pośniegowe  czy  kilkanaście  cm śniegu) to  samochód  ładnie ciągnie, zero problemów z wyjechaniem, inne samochody stoja a  ja  jadę  :-gwizd, na wskaźnikach  miga zółta  kontrolka (dlaczego?)
2. dziś wyjeżdżałem z  garażu spod  domu (wyjazd dość  stromy  ale  bez przesady)  tyłem, podjazd  odśnieżony ale  mocno śliski, kiedy samochód  był   już  tylnymi kołami na  równym koła  te  powoli sie  kręciły (jakby lód pod  kołami) ale  przednie  koła będące  na  podjeździe  "stały"  odniosłem wrażenie że  nie  pomagały tylnym kołom (gaz w podłogę ale  tylne  kręciły  sie dość  wolno) hmm, czy to   było normalne zjawisko? (na  YouTube widziałem że w śniegu  wszystkie  koła sie kręciły  dość  szybko i  równo)
Bardzo proszę o logiczne wytłumaczenie, może  ta  informacja  przyda sie  innym użytkownikom ... za co  z góry  dziękuje

Offline Kocur666

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.670
  • Zdrowie szybkich pań i pięknych Jaguarów...
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 26, 2013, 18:21:46 pm »
Żółta kontrolka miga wtedy kiedy załącza ci się ESP (DSP) a nie kręciły ci się wszystkie koła bo nie masz blokady jak w w terenówkach czy ciężarówkach, Tylne koła miały większy poślizg i dlatego przekazało na nie moc, miałem tak samo jak cofałem pod górkę po śniegu na letnich oponach, przez chwilę tylko tylne mieliły ale w pewnym momencie przód też zaczął ciągnąć i w momencie dofnąłem na górkę...
Jaguar X-type 2,5 V6 AWD 02r

Yamaha YZF-R1 RN19

PETRUS

  • Gość
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 11, 2013, 08:47:36 am »
(...) 2. dziś wyjeżdżałem z  garażu spod  domu (wyjazd dość  stromy  ale  bez przesady)  tyłem, podjazd  odśnieżony ale  mocno śliski, kiedy samochód  był   już  tylnymi kołami na  równym koła  te  powoli sie  kręciły (jakby lód pod  kołami) ale  przednie  koła będące  na  podjeździe  "stały"  odniosłem wrażenie że  nie  pomagały tylnym kołom (gaz w podłogę ale  tylne  kręciły  sie dość  wolno) hmm, czy to   było normalne zjawisko? (na  YouTube widziałem że w śniegu  wszystkie  koła sie kręciły  dość  szybko i  równo)
Bardzo proszę o logiczne wytłumaczenie, może  ta  informacja  przyda sie  innym użytkownikom ... za co  z góry  dziękuje
Aby wytłumaczyć to logicznie potrzebne są odpowiedzi na pytania postawione na początku przez Wiking'a. Być może jest tam sprzęgło wiskotyczne, które pod wpływem temperatury (kręcenia jednej osi względem drugiej) spięło osie. To wymaga trochę czasu i dlatego najpierw mielenie jednej, a potem pracowały obie.
Nadal czekam na odpowiedzi. Czy ktoś wie?
Szukam po forum, ale nie znalazłem - jeśli słabo szukałem to z góry przepraszam.
(...)
Poza tym, seria pytań: (...)
4. Czy system przeniesienia napędu jest taki sam w x-typach 2.5 i 3.0, manual i automat?
5. Czy skrzynie kątowe są awaryjne: a) jak cholera, b) jak to skrzynie kątowe, czyli często..., c) wyjątkowo rzadko, acz jak ktoś ma pecha to i w drewnianym kościele mu cegła na łeb spadnie... (spotkałem się z dość dramatycznymi statystykami dot. Volvo AWD, gdzie hula chyba zbliżony mechanizm)?
6. Jeśli powyżej a) lub b), to ile mniej więcej trzeba mieć peelenów w odwodzie?
7. Czy z napędem 4x4 Jaga wiążą się jeszcze jakieś inne potencjalne kłopoty, o które nie zapytałem?
Przy okazji - w którymś wątku, który przed chwilą przeglądałem, padło słowo którego bardzo nie lubię - mianowicie "dwumas". Czy toto występuje we wszystkich skrzyniach, czy tylko w niektórych? I czy rodzi problemy, a jeśli tak, to czy się je w miarę łatwo leczy?
Z góry dzięki wszystkim, którym zechce się skrobnąć coś na temat  8)

Offline szibel

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 73
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 27, 2013, 09:49:27 am »
Ma ktoś jakiś schemat tego napędu?
Jestem ciekawy czemu nie zdecydowali się zastosować tego w dieslu.

marasZk

  • Gość
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 27, 2013, 17:30:30 pm »
Dla ciekawskich zdjęcia uszkodzonego reduktora







« Ostatnia zmiana: Luty 27, 2013, 17:42:52 pm wysłana przez marasZk »