Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)

Napęd 4x4 - szczegóły

(1/34) > >>

Wiking:
Szukam po forum, ale nie znalazłem - jeśli słabo szukałem to z góry przepraszam.

Z tego co wiem, to napęd 4x4 w x-type jest:
- stały, realizowany za pomocą sprzęgła wiskotycznego,
- dyfry w obu mostach są otwarte, tzn. żaden nie ma szpery,
- praktyczną "namiastką" szper jest elektronika (czyli tzw. elektryczny przegrzewacz hamulców ;-)), ale tylko w niektórych egzemplarzach,
- po drodze od silnika (umieszczonego poprzecznie) do kół jest jeszcze tzw. skrzynia kątowa.

Jeśli się gdzieś powyżej pomyliłem, bardzo proszę o sprostowanie/wyjaśnienie/uzupełnienie.

Poza tym, seria pytań:
1. Gdzieniegdzie piszą tu o "reduktorze". Jak dla mnie, reduktor (w prawdziwych terenówkach albo w wolnossących Subaru) to taki dynks, uruchamiany przyciskiem albo wajchą, który zmniejsza przełożenie danego biegu. Tutaj też coś takiego jest, czy w kocim slangu ta nazwa oznacza coś innego?
2. Jeśli tak, to czy we wszystkich typach skrzyń i "o ile" redukuje"?
3. Czy ktoś może ma doświadczenie/wiedzę w zakresie montowania szper do Jaga...? Tzn. domyślam się, że na rynku tuningowym, zwłaszcza w GB, da się coś takiego dokupić, ale czy ktoś tu ćwiczył takie coś w praktyce?
4. Czy system przeniesienia napędu jest taki sam w x-typach 2.5 i 3.0, manual i automat?
5. Czy skrzynie kątowe są awaryjne: a) jak cholera, b) jak to skrzynie kątowe, czyli często..., c) wyjątkowo rzadko, acz jak ktoś ma pecha to i w drewnianym kościele mu cegła na łeb spadnie... (spotkałem się z dość dramatycznymi statystykami dot. Volvo AWD, gdzie hula chyba zbliżony mechanizm)?
6. Jeśli powyżej a) lub b), to ile mniej więcej trzeba mieć peelenów w odwodzie?
7. Czy z napędem 4x4 Jaga wiążą się jeszcze jakieś inne potencjalne kłopoty, o które nie zapytałem?

Przy okazji - w którymś wątku, który przed chwilą przeglądałem, padło słowo którego bardzo nie lubię - mianowicie "dwumas". Czy toto występuje we wszystkich skrzyniach, czy tylko w niektórych? I czy rodzi problemy, a jeśli tak, to czy się je w miarę łatwo leczy?

Z góry dzięki wszystkim, którym zechce się skrobnąć coś na temat  8)

Wiking:
Tygrysie, dzięki za przeniesienie - na przyszłość obiecuję większą przytomność przy zakładaniu wątków ;-)

A co do meritum - nikt, nic...?

Każde info czy sugestia mile widziane, także cząstkowe (nie oczekuję, że ktoś od razu walnie mi hurtem kompleksową odpowiedź - acz jeśli, to czemu by nie ;-)).

Z pewnych względów, jakość działania tego 4x4 jest dla mnie ważna, jako element decyzji o wyborze auta...

 :-help

pryjom:
no ja moge tylko powiedzieć że wał napedowy osi tylnej kosztuje około 3 tyś zł i łożysko podpory wału jest niewymienne tak więc trzeba cały wał wymienić a wiem to z tąd że coś mi piszaczało w zime przy prędkościach pomiedzy 40 a 50 km/h i myślałem że to właśnie to łożysko ale jak się okazało to piszczy mi cos gdzies w mechanizmach przy skrzyni biegów dokoładnie nie wiem co bo za duzy chałas z silnika idzie gdy sie jest pod samochodem i nie da sie zlokalizować bez rozbierania pozdrawiam

zadek07:
wszystko sie da jak sie chce :D ja wymienilem lozysko 60zl i troche zabawy ze zlozeniem tego do kupy

Wiking:

--- Cytat: pryjom w Kwiecień 21, 2011, 17:52:06 pm ---wał napedowy osi tylnej kosztuje około 3 tyś zł i łożysko podpory wału jest niewymienne
--- Koniec cytatu ---
To bez tragedii - do Suzuki Ignis AWD 2 tys.  (też niewymienne, wszyscy producenici coraz cwańsi, po co wymienić jeden mały elemencik, skoro można od razu ćwierć auta)... Jeśli inne rzeczy do Jaga 3.0 kosztowałyby też "Suzuki 1.3 razy 1.5", to bardzo by mi to odpowiadało  :-za


Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej