Autor Wątek: Koło pasowe 2.0 D  (Przeczytany 17878 razy)

daniel

  • Gość
Odp: Koło pasowe 2.0 D
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 25, 2014, 11:50:54 am »
Wymieniałem cały komplet, samo koło to za mało. Podana cena ok.

Phantom

  • Gość
Odp: Koło pasowe 2.0 D
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 25, 2014, 14:15:11 pm »
Mechanior wymienia koło + uszczelniacz + pasek.... 510 zł za te graty ;) bardzo dużo grzebania opuszczania i podnoszenia silnika i samego założenia paska.. ....O.O....   ale Jadźka nie będzie już skrzeczeć :D

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Koło pasowe 2.0 D
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 27, 2014, 09:12:53 am »
Jak już mechanior Cię tak goni, to wymień sobie alternator na Mondeo benzyna (1.8/2.0), dlaczego? Ponieważ rzeczone alternatory mają sprzęgiełko, dzięki temu napinacz paska wieloklinowego i koło pasowe wału (tzw. "mała dwumasa") nie dostaje tak po dupie.

Jedynie co przy takiej modyfikacji trzeba zrobić, to przełożyć z dieselowskiego tą "dupkę" z wyloetm chłodzenia, bo jest jakoś odwrotnie niż w benzynie, poza tym siada P'n'P i ma takie same właściwości (sterowany ECU, wydajność itd.). Koszt około 250-500zł (480zł zregenerowane w IC)

Napinacz polecam INA, koło pasowe DAYCO/INA, rolka może być SKF/INA/DAYCO. Przyjrzyjcie się przy okazji sprzęgiełku klimatyzacji (elektromagnes z kołem pasowym), często też jest powodem problemów z osprzętem, a przy okazji masz wszystko jak na tacy ;)

Phantom

  • Gość
Odp: Koło pasowe 2.0 D
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 02, 2014, 16:20:59 pm »
Koło mam DAYCO pasek BOSCHA, już zrobione na gwarancji więc jak coś znów zacznie  dzwonić to na reklamację ;) Poza tym trochę zmieniły się priorytety i będę zmieniał JADWIGĘ na coś większego (WAN lub SUV) :(

Offline CapaBB

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 213
Odp: Koło pasowe 2.0 D
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 30, 2014, 19:10:26 pm »
Witam.

Odświeżę trochę temat.
W październiku wymieniłem cały komplet (koło pasowe, wszystkie rolki, pasek i napinacz) i byłem szczęśliwym człowiekiem, ale tylko do początku grudnia.
Padło koło pasowe, corteco ponoć najlepsze i od tego czasu jeżdżę na używanym od mechanika, aż do rozpatrzenia reklamacji, a wczoraj na dodatek napinacz dostał takich wibracji , że myślałem, że wyskoczy.
Odwiedziłem znajomego z serwisu forda i powiedział, że nie koniecznie muszę wymieniać cały alternator na ten z benzyniaka, wystarczy wymienić samo sprzęgiełko ale trzeba zeszlifować kołnierz na alternatorze bo kółko ze sprzęgiełkiem jest w środku zabudowane i będzie trzeć. Powiedział mi także, że w mondeo w większości przypadków po wymianie całego kompletu napinaczy rolek i koła pasowego klienci wracali z tym samym problemem po niecałym roku, dopiero zmiana rolki na alternatorze na sprzęgiełko załatwiała sprawę na dłużej, więc tak zrobiłem i jest cisza :)
Sprzęgiełko kupiłem firmy CQ w intercars (mówili, że dobre), w cenie 110zł po zniżkach, jeśli ktoś by potrzebował i jest z okolic Bielska-Białej to dajcie znać.
 
Mam nadzieję, że komuś się to przyda i że nie zanudziłem Was na śmierć.


X-Type Estate 2.0D
Bielsko - Bia³a

Offline gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 808
Odp: Koło pasowe 2.0 D
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 31, 2014, 08:13:18 am »
Zagadza się - pisalem o alternatorze powodującym ten problem juz jakiś czas temu na formum.
Brak sprzęgla rozwala caly uklad (tylko w dieslach go nie ma). Mam nadzieję, że rozpatrzą Ci reklamacje - daj znac jaki bedzie finał.

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Koło pasowe 2.0 D
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 31, 2014, 18:38:08 pm »
Z napinaczem, bez rolki górnej (tej pojedynczej, moja była świeża), ale polecam wymienić przy okazji alternator na benzynowy z Mondeo MKIII 1.8/2.0 ze sprzęgiełkiem jednokierunkowym, nie zabijesz dzięki temu tak szybko napinacza i koła. Można jeszcze zmienić przy okazji sprzęgiełko klimy (ok 80zł).

lenar90

  • Gość
Odp: Koło pasowe 2.0 D
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 03, 2015, 19:48:29 pm »
Witam, warto samemu bawić się w wymianę koła pasowego napinacza paska itd? Dużo kombinacji tak jak wspomniał jeden kolega? W sumie od razu dałbym do warsztatu ale zastanawiam się czy nie powalczyć z tym alternatorem. Z drugiej strony chwilowa recesja w branży wiec trzeba ograniczyć koszty...

Offline CapaBB

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 213
Odp: Koło pasowe 2.0 D
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 03, 2015, 20:18:59 pm »
Jeśli alternator masz dobry to warto wymienić rolkę na sprzęgiełko. Jest to jakieś 10% wartości części (napinacz i rolki skf, a koło pasowe corteco to ponad 1000zł a sprzęgiełko 110) a masz pewność że cały zestaw wytrzyma o wiele dłużej. Co do samodzielnej wymiany, to jest trochę zabawy, trzeba odkręcić poduszkę silnika i nieźle umanewrować żeby odkręcić napinacz i rolkę bo jest kiepsko z miejscem.
Ja wolałem to powierzyć fachowcom. Niestety trafiłem na felerne koło i od 10 grudni czekam na rozpatrzenie reklamacji, a producentowi się nie śpieszy.
X-Type Estate 2.0D
Bielsko - Bia³a

lenar90

  • Gość
Odp: Koło pasowe 2.0 D
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 04, 2015, 00:34:47 am »
rzeczowa odpowiedź :) dzięki :) wiąże się jakieś ryzyko z przeciągnięciem ? Z tego co się przyjrzałem to napinacz hałasuje, oraz pasek koło alternatora dostaje trochę wibracji...

Offline CapaBB

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 213
Odp: Koło pasowe 2.0 D
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 04, 2015, 13:35:38 pm »
Jak rozmawiałem z mechanikiem serwisu forda to powiedział, że w większości przypadków jeżeli problem dopiero się pojawił i nie jeździło się na tym za długo to wystarczało wymienić samo sprzęgiełko alternatora i problem znikał.
Na Twoim miejscu zaczął bym od tego. żeby wyjąć alternator wystarczy odkręcić końcówkę drążka i bez problemu wychodzi. Oczywiście najpierw trzeba zdjąć osłony silnika, zrzucić pasek i odkręcić alternator, ale to chyba jest oczywiste. A co do przeciągnięcia to nie wiem bo robił mi to mechanik. Nie zapomnij zeszlifować kołnierza na obudowie alternatora w okół ośki zanim założysz sprzęgiełko, bo jest grubsze niż zwykła rolka i będzie tarło.
Pozdrawiam.
X-Type Estate 2.0D
Bielsko - Bia³a

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Koło pasowe 2.0 D
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 04, 2015, 23:22:15 pm »
żeby wyjąć alternator wystarczy odkręcić końcówkę drążka i bez problemu wychodzi. Oczywiście najpierw trzeba zdjąć osłony silnika, zrzucić pasek i odkręcić alternator, ale to chyba jest oczywiste. A co do przeciągnięcia to nie wiem bo robił mi to mechanik. Nie zapomnij zeszlifować kołnierza na obudowie alternatora w okół ośki zanim założysz sprzęgiełko, bo jest grubsze niż zwykła rolka i będzie tarło.
Pozdrawiam.

Że co?!
Przecież alternator wychodzi bardzo pięknie przez wnękę w której jest filtr paliwa. Nie trzeba później robić żadnych zbieżności. Przerabiane co najmniej ze 3 razy.

Offline CapaBB

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 213
Odp: Koło pasowe 2.0 D
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 06, 2015, 20:17:04 pm »
Po mojemu lepiej odkręcić jedną śrubę i zdjąć końcówkę drążka ze zwrotnicy (nie odkręcać jej całkiem, więc nie trzeba robić zbieżności, bo nic się nie zmienia) niż odczepiać filtr i się przeciskać alternator górą, ale każdy robi jak uważa.
X-Type Estate 2.0D
Bielsko - Bia³a

lenar90

  • Gość
Odp: Koło pasowe 2.0 D
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 10, 2015, 23:34:46 pm »
Dokładnie, jeżeli komuś gładko idzie swoim sposobem to co kombinować - tym bardziej, że dzisiaj przyjrzałem się, że faktycznie alternator może ładnie wyjść dołem, narazie go nie zdejmę bo zauważyłem, że mam ściętą śrubę od sprężyny napinacza(mocowanie przy alternatorze, może przez to ten pasek dostaje w tym miejscu wibracji ) uporałem się z wykręceniem pozostałości ale mam problem z założeniem tej sprężyny- a dokładniej jej ściągnięciem. Takie Pytanie jaka musi być twardość tej śruby mocującej? 8.8 , czy 10.9 a może jeszcze inna?
« Ostatnia zmiana: Luty 10, 2015, 23:41:48 pm wysłana przez lenar90 »

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Koło pasowe 2.0 D
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 11, 2015, 11:43:21 am »
Po mojemu lepiej odkręcić jedną śrubę i zdjąć końcówkę drążka ze zwrotnicy (nie odkręcać jej całkiem, więc nie trzeba robić zbieżności, bo nic się nie zmienia) niż odczepiać filtr i się przeciskać alternator górą, ale każdy robi jak uważa.
"Problem" w tym, że górą idzie łatwi i bez stresu ;)