Autor Wątek: DYFER  (Przeczytany 3926 razy)

Chris

  • Gość
DYFER
« dnia: Wrzesień 23, 2008, 22:33:05 pm »
Witam.-----mam problem,a mianowicie coś wyje mi i chuczy z tyłu auta,objaw taki jak lożysko---wymieniłem w prawym kole ale nic nie pomoglo---teraz pora na lewe koło ALE JEST TO WEDLUG MNIE to taki objaw jakby WYŁ :-zlyDYFER,mialem kietyś coś takiego w innym aucie ((( czy jest to możliwe że padł wlaśnie Dyfer,jakieś łożyska w nim lub coś podobnego----w Dyfsze jest oczywiście OLEJ!!!  czy coś może wiecie na ten temat? :)Pozdrawiam Chris.

Offline XJSC

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
Odp: DYFER
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 24, 2008, 16:13:06 pm »
Ponieważ w moich Jaguarach wymieniłem w sumie 3 ( słownie: trzy) dyferencjały przy około 800 000 km przebiegu ( łącznie ) , chyba mogę powiedzieć że mam doświadczenie.
Najczęściej uszkadzają się łozyska boczne dyferencjału. Podczas jazdy po nierównościach, gdy tył samochodu pracuje góra-dół mozna usłyszeć zmianiający się ton dźwięku ( łożyska boczne dyfra są dociążane przy ugiętej tylnej sprężynie i odciążone przy rozpręzonej spręzynie). Łozyska boczne najczęściej są słyszalne powyzej 70 km/h.
Inny rodzaj uszkodzenia to łożysko główne ( też to miałem), przerażający dźwięk jest od 30 km/h i więcej . Barwa dźwięku zmiania się przy przyspieszeniu i hamowaniu silnikiem.Łożysko główne łatwo uszkodzić można przy manualnej skrzyni biegów i agresywnym sposobie jazdy.
Najczęstsze przyczyny: nieregularna wymiana oleju, długo nie użytkowany samochód/dyferencjał - przez wywietrznik dostaje się do srodka wilgoć z powietrza , no i zaczyna się korozja, uszkodzone krzyżaki tylnych półosi - wibracje przenosza się na łożyska boczne dyfra , co je nadmiernie obciąża. No a potem jest TEN dźwięk.
jezeli uszkodzone są łozyska boczne , wystarczy je wymienić wraz z uszczelniaczem, potrzebny też będzie nowy pierścień zaciskowy.
W przypadku łożyska głównego  - remont główny , lub coś z działu części używane.
A najlepiej załóż tylne zawieszenie z X300 ( X308) wraz z tylnym stabilizatorem, tak właśnie zrobiłem u siebie.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2008, 16:15:47 pm wysłana przez xjsiedlce »
XJ40, XJSC , XJR

Chris

  • Gość
Odp: DYFER
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 25, 2008, 22:31:07 pm »
Witam ponownie.Dzęki za wszelkie informacje ,myślę że z tego co opisywałeś na temat umiejscowienia i odgłosów tego wycia będzie to chyba to główne łożysko,a to jest pewnie tragedia!  :-cryZ tego co wiem to auto rzeczywiście długo stało, przebieg ma wg. dokumentacji z 2006/7r.((ostatni wpis do książki serwisowej)) ok.200-250tys/km.ale nie wydaje mi się to być prawdą--jak piszesz,że masz taki dyfer to może chcesz go sprzedać? --- i ewentualnie za ile? //// jaka jest opcja że to wszystko mi się rozleci podczas jazdy??? \\\\ ?????? Pozdrawiam Chris.

Chris

  • Gość
Odp: DYFER
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 13, 2008, 19:06:48 pm »
Witaj.już to mam w planach,rozmawiałem o tym już z Robertem siedlce xj40USA  i doradza mi to samo,ale jeszcze po jazdach próbnych po wszelkim nasłuchiwaniu może to być jeszcze lewe łożysko w kole (prawe już wymieniłem) więc jeszcze to zrobię z lewą stroną,jak się nic nie zmieni to wewale :-zly cały tył i założę od x300!!!----jak masz tego pewnego człowieka od części to jak możesz daj mi na niego jakieś namiary,to może z nim coś pohandluje (jak by co to napisz na mój priwat    autoland.kr@interia.pl) :-WPozdrawiam.