Autor Wątek: Problem z mocą  (Przeczytany 6422 razy)

mariok

  • Gość
Problem z mocą
« dnia: Styczeń 25, 2011, 16:21:40 pm »
Witam Panowie!

Ostatnio w moim kocie ( 2.0 D) pojawił się poważany problem. Samochód stracił całkowice na mocy :( Do 100 rozpędza się dłużej niź Tico  :( Prędkośc maks. 140 km.h i nic więcej... Pod delikatną górkę muszę redukowac bieg... Dramat Czy to oznacza, że moja turbina powiedziała "dość"? Filtry paliwa etc. wszystko zostało wymienione w listopadzie... Dużo taka zabawka kosztuje? Jestem kompletnie załamany :( Z góry dziękuje za pomoc.

Offline natas1

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 187
Odp: Problem z mocą
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 25, 2011, 16:33:37 pm »
Sprawdź najpierw rury dolotowe do turbiny mogą być uszkodzone i dostaje się lewe powietrze, a kopci Ci na czarno?? Najlepiej podłączyć do kompa i sprawdzić jakie ciśnienie podaje.  Któryś z forumowiczów pisał że koszt regeneracji turbiny to 550 zł. Pozdrawiam
X-Type 2.0D 2005

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Problem z mocą
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 25, 2011, 16:35:40 pm »
Hejka, dokladnie zanim sie zalamujesz to sprawdz kody bledow w komputerzie i zobaczymy dalej. glowa do gory!

mariok

  • Gość
Odp: Problem z mocą
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 25, 2011, 16:39:05 pm »
Nie kopci wogóle...  . Kolego kogutki komputer nie wykazał żadnego błędu więc juz kompletnie nic nie wiem?!?!?!?!?!?!! W środe lub czwartek jade do specjalisty od kociaków i zobaczymy. O wszystkim będe informował na bierząco. Pozdr

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Problem z mocą
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 25, 2011, 16:46:03 pm »
jak turbo jest uszkodzony to pokazuja sie bledy, dziwny ze nie masz zadnych bledy, check engine sie nie pali ?

rurka miedzy intercoolerem i egr to dobry trop.

mariok

  • Gość
Odp: Problem z mocą
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 25, 2011, 16:54:50 pm »
Nic się na pali  :-\

Intercooler jest okej, a erg został zalepiony latem.

zadek07

  • Gość
Odp: Problem z mocą
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 25, 2011, 19:09:14 pm »
Skoro nic sie nie pali ani samoch nie kopci to bym stawial na zapchany filtr paliwa (moze zatankowales jakiegos syfu) albo zatankowales jakies lewe paliwo nie tankowales moze ostatnio na jakiejs dziwnej stacji? Albo nieszczelnosc na jakiejs rurze od intercolera, a turbo buduje cisnienie? Waz idacy z turbo dodaniu gazu powinien peczniec i nie powinno sie go dac scicnac w rekach

KratekPL

  • Gość
Odp: Problem z mocą
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 26, 2011, 11:52:17 am »
Kumpel mial podobny problem w Mondeo a to ten sam silnik (???) i też mu ktoś stawiał diagnoze na turbo a był to jakiś czujnik temperatury...

martinez

  • Gość
Odp: Problem z mocą
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 23, 2013, 22:56:17 pm »
Witam,

I jak kolego poradziłeś sobie z tym problemem, bo na obecną chwilę posiadam bardzo podobny

Offline lucas.lp

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 169
Odp: Problem z mocą
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 25, 2013, 11:05:56 am »
Jak wyszło z problemem?? Mój Xt 2,5V6 równiez nie ma mocy. Ktos poznał lekarstwo??

Jawe83

  • Gość
Odp: Problem z mocą
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 25, 2013, 13:57:08 pm »
Może warto sprawdzić czujnik MAF (jest na rurze między dolotem a filtrem powietrza), albo macie panowie za*****ne doszczętnie katalizatory?

Są też teorie na temat zacierających się łożysk kół, czy nie odpuszczających hamulców (wtedy "bije" gorącem od kół), czy, w przypadku benzyniaka z automatem, że konwerter (sprzęgło hydrokinetyczne) domaga się roboty.

martinez

  • Gość
Odp: Problem z mocą
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 26, 2013, 17:58:50 pm »
Byłam dzis u mechanika który stwierdził:

- turbina ok.
- egr-ok
-intercoller-ok
- wszystkie czujniki jak narazie-ok
- pompa wtryskowa ok.

Pozostało jeszcze wymienić dwa wtryski które wiecej dają dawki na przelew niż powinny, tzn. podczas testu wtryska który trwa ok. 3 min przelew powinnien mieścić się w granicach między 15-70 ml to umnie jest ok. 160 ml.

jak się dowiedziałem może tu być problem dla pompy ze względu na to że diesel ma tam silnik comman rally i pompa wtryskowa daje na wszystkie wtryski poprzez listwę równe ciśnienie, jeżeli jeden z wtrysków ( a w moim przypadku dwa) nie trzymają ciśnienia to pompa nie jest wstanie ustawić takiego ciśnienia aby dostarczyć odpowiednią dawkę paliwa.

Zbyt duża ilość paliwa na przelewie może być również informacja dla pompy i może nie dać większego ciśnienia - z taką opinią też się spotkałem.

Teoretycznie jutro odbieram kota z serwisu, jeśli będzie śmigał tak jak powinien to na pewno się tym pochwalę.

Jeśli nie to weekend i topienie smutków w cieniu  :-trudno

Offline lucas.lp

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 169
Odp: Problem z mocą
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 28, 2013, 20:17:45 pm »
Panowie znaleźliście rozwiązanie?? Sam wstawiam na warsztat w czwartek, wiec napewno napisz jesli uda sie

martinez

  • Gość
Odp: Problem z mocą
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 29, 2013, 15:28:24 pm »
No i tak.

nic nie pomogło.

Jeszcze dziś sprawdzimy katalizator.

Co prawda po wymianie wtrysków ( oczywiście regenerowane) spalanie około 10,5 l  (wczesniej ok. 12l)

Kopci dalej.


Jawe83

  • Gość
Odp: Problem z mocą
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 30, 2013, 10:49:57 am »
Martinez, jak kopci i w jakich momentach?

Jeśli na czarno i przy przyspieszaniu, szukaj dziury w rurach dolotowych. Spróbuj także podczas jazdy utrzymać kota w okolicy 2000 obr/min silnika, czy lekko szarpie?