Autor Wątek: help!nie chce zapalic  (Przeczytany 10131 razy)

kielecki

  • Gość
help!nie chce zapalic
« dnia: Sierpień 17, 2008, 17:01:03 pm »
Witam
Potrzebuje pomocy.Przyjechalem sobie na parking,a za dwa dni rano kotek nie chce zamruczec.Zawsze chodzil jak zegarek.Tak jakby probowal zalapac ale nie moze.Jaka moze byc przyczyna?

kielecki

  • Gość
Odp: help!nie chce zapalic
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 17, 2008, 17:07:36 pm »
Zapomnialem dodac ze to x300 4.0

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 433
  • Nowe części zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: help!nie chce zapalic
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 17, 2008, 17:48:53 pm »
iskra jest? paliwo jest? pompa paliwa włącza się?
XJR-S 6.0 Asprey#99

kielecki

  • Gość
Odp: help!nie chce zapalic
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 17, 2008, 18:06:22 pm »
paliwo jest.jak sprawdzic iskre i pompe? co jeszcze moze byc?

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 433
  • Nowe części zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: help!nie chce zapalic
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 17, 2008, 18:15:47 pm »
Pompę powinno być słuchać z okolic baku jak się załącza na chwilę po przekręceniu kluczyka. Czujesz paliwo z rur wydechowych? Wykręć którąś świecę i zobacz czy jest mokra.
XJR-S 6.0 Asprey#99

czapka

  • Gość
Odp: help!nie chce zapalic
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 17, 2008, 18:18:32 pm »
Jeżeli jest iskra i paliwo to bardzo prowdopodobne że padł czujnik położenia wału.

kielecki

  • Gość
Odp: help!nie chce zapalic
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 17, 2008, 18:25:46 pm »
Podnioslem maske i krecilem i czuc bylo paliwo.Z rur lekki dymek szedl.Pompe musze sprawdzic.Ten czujnik to cos powaznego(kosztownego)? A swiec to ja nie widze.Tam sa tylko cewki

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 433
  • Nowe części zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: help!nie chce zapalic
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 17, 2008, 19:18:45 pm »
Jeżeli jest iskra i paliwo to bardzo prowdopodobne że padł czujnik położenia wału.

jest dokładnie odwrotnie
XJR-S 6.0 Asprey#99

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 433
  • Nowe części zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: help!nie chce zapalic
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 17, 2008, 19:19:46 pm »
Podnioslem maske i krecilem i czuc bylo paliwo.Z rur lekki dymek szedl.Pompe musze sprawdzic.Ten czujnik to cos powaznego(kosztownego)? A swiec to ja nie widze.Tam sa tylko cewki

odkręć cewkę, pod spodem jest świeca
XJR-S 6.0 Asprey#99

kielecki

  • Gość
Odp: help!nie chce zapalic
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 17, 2008, 20:47:46 pm »
Rozumiem ze jak jest iskra i paliwo to powinien palic.A jak nie ma iskry to moze byc czujnik.A cos jeszcze moze byc?Bede to jutro sprawdzal i chcialbym miec jak najwiecej informacji.Jagoholic prosze nieco obszerniej :-R

TeedyLondon

  • Gość
Odp: help!nie chce zapalic
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 17, 2008, 23:43:09 pm »
Witam serdecznie  mam ten sam problem Przyjechalem do Polski postanowilem odpoczac na ojczystej ziemi  zanim dojade do domu !! stanolem na parkingu odpoczac i napic sie kawy  wrocilem do samochodu i o zgrozo nie chce odpalic  a do domu daleko !! Jagoholic gdzie ty masz  siedzibe !! bo nie wie gdzie czesci  jakies znalezc Stoje kolo Swiebodzina przed Zielona gora ???

czapka

  • Gość
Odp: help!nie chce zapalic
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 18, 2008, 21:55:32 pm »
Jeżeli jest iskra i paliwo to bardzo prowdopodobne że padł czujnik położenia wału.

jest dokładnie odwrotnie

Nie wiem co według Ciebie ma być odwrotnie, ale w ciągu ostatniego miesiąca miałem dwa takie przypadki więc obstaję przy swoim.

jarek-jerryjag

  • Gość
Odp: help!nie chce zapalic
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 19, 2008, 08:54:33 am »
prawdopodobnie chodzi o wtryskiwacze.

TeedyLondon

  • Gość
Odp: help!nie chce zapalic -witam ponownie
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 12, 2008, 00:19:27 am »
uf  juz jestem w domu !!!  słuchajcie dla przypomnienia xj8 sport x300 z 1998r po przejechaniu odcinka 1200 km za jednym strzałem postanowiłem odpocząć na Polskiej ziemi ! zrobiłem sobie przerwę ok 1,5 godzinki . Wracam do  Jaga  kluczyk w stacyjkę rozrusznik kreci jak szalony a silnik nic ,nie odpala ;(. A ze stałem na dużym parkingu przy CPN na trasie świecko -poznań zaraz przy Jagu zebrała się spora grupka kierowców TIR-ów ,oraz innych "mechaników" wszyscy zgodnym chórem ze padł rozrząd !( Rozrząd  wymieniałem cały  kilka miesięcy wcześniej) sprawdziłem iskra  jest! paliwo jest !podjechaŁ mechanik z AA (asistance) nie mylic z anonimowymi alkoholikami :) widzial moje próby odpalenia Jaga i powiedział : ten silnik nie ma kompresji-hm pewnie padł rozrząd! tak mi zeszło cale popoludnie i nastała noc! kupilem  1 l oleju silnikowego ! i pożyczyłem strzykawke (z tym mialem najwiekszy problem) wykrecilem swiece do każdego cylindra wstrzyknąłem  trochę oleju! wyjąłem bezpieczniki pompy paliwa, zakreciłem wszystko jak ma być .Zakrecilem silnikiem  przez moze pół minuty potem wsadziłem bezpieczniki pompy paliwa na miejsce! I ODPALIŁ  RADOSC OGROMNA !! i popedzilem do domu jak na skrzydlach!!!
To wydarzenie pewnie przyprawiło mnie o pare dodatkowych siwych włosow ale udało sie !! i uzbrojony w strzykawke i olej spedziłem mily tydzien w |Polsce i wróciłem do domu w |Londynie!! I tak naprawde to nie wiem co sie stalo ! jaka była lub jest przyczyna tego ze stracił kompresje ? Moze cos podpowiecie !!
na trasie o długosci 1268km spalilem 118litrow srednia 10,2
wiekszosc trasy jechalem z predkoscia 140km/h   a na niemieckiej  A2   170-190 km/h (jakies 430km)
To była moja pierwsza tak długa trasa , wrazenia  bajeczne ,nie spodziewałem sie ze na całej trasie Francja Belgia Holandia Niemcy (tam w szczególności)Ludzie oglądaja sie za Jaguarem
hehe Banan na twarzy przez wiekszosc drogi !! to tyle .Prosze napiszcie  jezeli macie jakies pomysły co to moze byc z moim silnikiem POZDRAWIAM SERDECZNIE

jarek-jerryjag

  • Gość
Odp: help!nie chce zapalic
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 12, 2008, 01:26:33 am »
Wydaje mnie sie ze to problem odpalania w co nie chce wierzyć.zdarzyło mnie sie na jagach xj40 .x300 oraz i to często na v8.
dobrze ze unieruchomiłes pompę. ja sie staram uruchomić silnik  bez wlewania oleju. wyjmuje(druga osoba ) przekaźnik pompy paliwowej a ja zaczynam kręcić po 5-10 sekundach druga osoba wkłada przekaźnik  i auto odpala( za każdym przekręceniem kluczyka benzyna jest wtryskiwana do cylindrów co powoduje przy nie odpaleniu mycie cylindrów przez benzynę [wypukanie oleju z tloków}i brak lub obniżenie kompresji. Mozę byc powodem niszczenia nikasil-u.
wydaje mnie sie ze Jaguar zle zaprojektowal zapalanie aut rozgrzanych za duzy-długi wtrysk.