Autor Wątek: Jaguar XE ściąganie w prawo nadal występuje po serwisowaniu w ASO  (Przeczytany 2311 razy)

Offline FilipBonn

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Kocham to forum
Jaguar XE ściąganie w prawo nadal występuje po serwisowaniu w ASO
« dnia: Październik 20, 2022, 19:26:32 pm »
Witam, postaram się w miarę zwięźle opisać problem jako że trwa on już dość długo. Jaguar XE rocznik 2020
Jakiś rok temu miałem niewielką stłuczkę - prawy reflektor, kawałek maski, nadkole. Wg ASO nic wielkiego , auto stało jakieś dwa miesiące u nich na placu bo czekało na części. Po takim staniu okazało się że przednie tarcze też do wymiany bo się zapiekły od tego stania - wymienione też w ASO.
Autko odebrane i jeździło się Tip-Top, jeżdżę głównie po mieście. Po kilku miesiącach wypadła mi trasa dłuższa i  okazało się że przy prędkości autostradowej przy rozgrzanych hamulcach auto ściąga w prawo nawet przy niewielkim hamowaniu. W jeździe po mieście czy na zwykłej drodze problem wogóle nie występuje, natomiast przy prędkościach autostradowych i rozgrzanych hamulcach pojawia się bardzo nieprzyjemne ściąganie w prawo nawet przy delikatnym zwalnianiu (czasem nawet odczuwalne jako prawie nieprzyjemne szarpnięcie).
Na początku myślałem że wina zimówek , więc poczekałem na zmianę na letnie (jak pisałem, w swojej typowej eksploatacji głównie jeżdżę po mieście więc na codzień problem wogóle nie jest odczuwalny, co nie znaczy że nie istnieje...) na letnich to samo było akurat wypadał mi przegląd w ASO więc zgłosiłem to , za pierwszym razem powiedzieli że wszystko przecież OK.
Problem występował nadal więc po tygodniu pojechałem znów ,okazało się, że za pierwszym razem poprostu nikt się nim nie przejechał, za drugim razem faktycznie dostrzegli problem.
Auto stało kilka dni podobno sprawdzili układ hamulcowy, geometrię, opony i wszystko OK. Piszę podobno bo to przekaz ustny jaki otrzymałem. Ostatecznie usłyszałem że "zaktualizowano sterowniki" i problem nie będzie występował. Tak wiem, gadka brzmi jak tani tekst do wciskania klientom.
Na początku faktycznie problem jakby ustąpił ? Jakiś czas temu znów jeździłem w dłuższe trasy po autostradzie i problem znów się pojawił, za drugą trasą nawet się nasilił - ze dwa razy myślałem że "zaparkuję" na barierkach.

Zamierzam udać się po raz kolejny do ASO - auto jest jeszcze na gwarancji - ale nie wiem jak do tego podejść żeby faktycznie się tym zajeli a nie spławili, bo to bedzie już trzecia wizyta na przestrzeni kilku miesięcy .


Jeśli ktoś miał podobne doświadczenia z serwisami ASO może doradziłby na co zwrócić uwagę, jak rozmawiać. Pisać jakies pisma czy przesada?

Offline kupis99

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
  • Zauroczony Kotem
Odp: Jaguar XE ściąganie w prawo nadal występuje po serwisowaniu w ASO
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 21, 2022, 11:16:33 am »
Hmmm,

Tak na pierwszy rzut oka wygląda, jakby nie równomiernie samochód hamował, dlatego ściąga.
Wiesz co podjedź na pierwszą lepszą stację diagnostyczną, niech wjedzie auto na rolki i niech sprawdzą ci jak hamuje, dokładnie to samo co się robi na przeglądzie, wtedy zobaczysz czy siła hamowania lewej i prawej strony jest taka sama.
Nawet przy małej prędkości będzie to widać. Jeśli wyjdzie, różnica to wtedy wiesz co zgłosić w ASO.

Jak rozumiem samochód ściąga w tą samą stronę gdzie był uderzony, więc tym bardziej jest to dziwne. Jak dla mnie problem leży gdzieś w hamulcach, bo jak sam powiedziałeś, problem występuje przy hamowania, a nie przy jeździe, wiec wszystko co z jazdą bym odpuścił, bo nie tu jest problem, problem zaczyna się pojawiać jak hamujesz i na tym bym się skupił.

Niech się wypowiedzą, ci co znają się lepiej, ale jak od stania mogą się zapiec tarcze ?? ?? ??  :-trudno :-trudno :-trudno
Moim zdaniem chyba nie powinny, wiesz mogły zajść rdzawym nalotem, mogły lekko złapać klocki tarczy, ale po przejechaniu 100m i kilkukrotnym zahamowaniu, wszystko powinno wrócić do normy. Przecież jak samochód stoi to tarcze się nie grzeją, wiec nie ma się co zapiec.


Obecnie Jaguar XE 2021 R-Dynamic HSE

Offline FilipBonn

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar XE ściąganie w prawo nadal występuje po serwisowaniu w ASO
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 23, 2022, 19:53:13 pm »
Dzięki za odpowiedź, na diagnostyce byłem i hamulce łapią równo.
Zastanawia mnie dlaczego tego w ASO nie wyłapali , podobno wszystko sprawdzili.

Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 299
  • X358L/4.2/2008
Odp: Jaguar XE ściąganie w prawo nadal występuje po serwisowaniu w ASO
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 23, 2022, 23:59:38 pm »
No jeśli hamulce biorą równo to znaczy, że coś się zmienia w geometrii podczas hamowania, coś się poddało przy uderzeniu, czyli któryś sworzeń lub tuleja i koło delikatnie odchyla się w prawo lub cofa przy hamowaniu. Z tego co wygooglałem przednia zawiecha w XE to klasyka, więc trzeba obadać górny wahacz, dolny wahacz, banan, sworznie /raczej by stukały/ koniecznie na podnośniku czterokolumnowym lub kanale, poprawna diagnoza zawiechy musi przebiegać w pozycji w jakiej pracuje, na dwukolumnowym wszytko idzie do dołu, napręża się i jest lipa a nie sprawdzanie.
W skrajnym przypadku mogło coś polecieć w maglu, odpukać, ale raczej też dawałoby jakieś odgłosy przy skręcaniu lub wyczuwalny dyskomfort.

Offline FilipBonn

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar XE ściąganie w prawo nadal występuje po serwisowaniu w ASO
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 24, 2022, 19:16:39 pm »
Dzięki za podpowiedź, ciekaw jestem tylko czy w serwisie tego nie znaleźli bo nie drążyli tematu czy raczej woleli za głęboko na gwarancji nie szukać.

Online Robik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 220
  • XE R-Sport 2.0D
Odp: Jaguar XE ściąganie w prawo nadal występuje po serwisowaniu w ASO
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 25, 2022, 07:37:01 am »
Jedyna rzecz jaka mi jeszcze przychodzi do glowy to podjechać na ustawienie geometrii do jakiegoś niezależnego warsztatu. Koszt niewielki, pewnie w granicach 150-200 zł a może złapią jakiś błąd w nastawach.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Jaguar XE ściąganie w prawo nadal występuje po serwisowaniu w ASO
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 25, 2022, 20:22:49 pm »
Skoro złapało nadkole i błotnik to musiało też pójść w oponę/felgę. Wg mnie zawieszenie z tej strony do porządnego sprawdzenia. Do tego wszystkiego zdjąć zacisk hamulcowy z prawej strony i zobaczyć jak to się wszystko ściera. Czy równo, czy widać jakieś anomalia w klockach.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline FilipBonn

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar XE ściąganie w prawo nadal występuje po serwisowaniu w ASO
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 06, 2022, 10:39:09 am »
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i porady. Obecnie po kolejnej wizycie w ASO, jak wcześniej nic nie znaleźli (brak luzów, geometria dobra, hamulce dobre - taką informację dostałem) otrzymałem także wiadomość że samochodem jeździł kierownik i żadnych nieprawidłowości nie stwierdził. Więc umówiłem się na kolejny dzień na jazdę z kierownikiem serwisu, prosili abym "zademonstrował" co się dzieje. Przewiozłem, pokazałem i kierownikowi przynał rację że faktycznie samochód przy delikatnym zwalnianiu znosi w lekko w  prawo.

Po tym wszystkim dowiedziałem się że jest to delikatne zbaczanie, że nie wymaga agresywnego kontrowania kierownicą i tak może być, że każda marka ma swój urok i że on na ten moment nie ma pojęcia co to może być.

Powiem szczerze że się zagotowałem jak usłyszałem że w samochodzie za kilkaset tysięcy, który ma przejechane dopiero 23 tys km tak może być i koniec.

PS Tragikomiczne było jak kierownik się mnie spytał czy sprawdzałem amortyzotory... To ja mam je sprawdzać? Brak słów.


Offline kupis99

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
  • Zauroczony Kotem
Odp: Jaguar XE ściąganie w prawo nadal występuje po serwisowaniu w ASO
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 06, 2022, 20:47:50 pm »
Hmmm, faktycznie podejście rodem z PRL (tak ma być i koniec).
A czy w okolicy masz inny serwis JLR ?
Ja trzymałbym się wersji, że skoro samochód od nowości tak nie miał, to dlaczego tak ma mieć po stłuczce i podnosiłbym kwestie wadliwej lub niepełnej naprawy.

Jeśli nie masz w pobliżu innego serwisu, to sprawdź o ile jest oddalony od ciebie najbliższy inny, zadzwoń o opowiedz swoją historię, może ktoś wpadnie na coś konstruktywnego, ewentualnie podjedź na oględziny auta, wiesz z mechanikami to jak z lekarzami, dwie diagnozy są lepsze od jednej, ale już trzy są lepsze od dwóch.

Jedno jest pewne, skoro było dobrze to i powinno być dobrze, a nie ten typ tak ma, nie ważne za ile masz auto, dla kogoś 50 tyś zł to kupa szmalu a dla innego 500 000 zł to kupa szmalu, tak samo z autami, jedno jest pewne mają być sprawne.

Obecnie Jaguar XE 2021 R-Dynamic HSE