Autor Wątek: Witam serdecznie  (Przeczytany 6293 razy)

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.281
Witam serdecznie
« dnia: Lipiec 20, 2008, 00:20:53 am »
Na wstępie chciałem się przywitać z miłośnikami marki Jaguar.

Jag odkąd pamiętam zawsze wywoływał u mnie szybsze bicie serca. Nawet do ślubu jechaliśmy XJ40. Co prawda szukałem X300 lub X308, niestety albo śpiewali kosmiczną cenę albo kierowca nie był zainteresowany propozycją. Zawsze chciałem mieć któregoś z nich, a najbardziej XJC. Niestety moja żona zawsze była przeciwna temu pomysłowi. W końcu po paru latach udało mi się ją udobruchać i zgodziła się na Jaga. Co prawda nie na XJC czy serię III XJ-ta, ale na X-Type'a lub S-Type'a, no ostatecznie na X308.  W związku z powyższym zacząłem poszukiwania kota. Im bliżej zakupu tym bardziej się go boję. Proszę Was o podpowiedź i doradzenie/odradzenie. Który z kotów będzie najtańszy w utrzymaniu. Chodzi mi o ceny części, serwisu i o awaryjność poszczególnych modeli. Co, którego dręczy i jakie są to koszta. Nie ukrywam, że nastawiam się bardziej na X z 3 litrowym silnikiem, ze względu na napęd 4x4. Nie zależy mi na mocy silnika, ale jeśli chodzi o X to z takim silnikiem go widzę. Jeśli miała by to być S-ka to z silnikiem 3.0, a X308 najlepiej 3.2, no chyba, że się trafi perełka z 4.0. Oczywiście z grę wchodzi tylko automat. Nie ukrywam, że chciałbym kupić od pierwszego właściciela i bezwypadkowego, i na dodatek z małym przebiegiem.

Z góry bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Jest XE MY20, XJ6 BRG MY95
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

autoklima

  • Gość
Odp: Witam serdecznie
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 20, 2008, 00:32:38 am »
witamy
pierwsza rada chcąc kupic jaga weż ze sobą do poocy kogos nie akochanego w tych autach

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.281
Odp: Witam serdecznie
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 20, 2008, 01:16:13 am »
4x4 w Iksie tylko dlatego, bo innego nie widzę. Klekotem jeździć nie będę bo drażni mnie ten dźwięk. A po drugie ze względu na żone. Czasami i ona jeździ autem, a boję się że nie da sobie rady w zimę z tylnim napędem. Nigdy nie prowadziła tylnionapędowego auta. No chyba, że się trafi eSka lub XJ to będzie musiała sobie poradzić. Prawdziwe terenówki mnie nie kręcą.
Jest XE MY20, XJ6 BRG MY95
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Gerry

  • Gość
Odp: Witam serdecznie
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 20, 2008, 12:38:08 pm »
Witam w klubie zarażonych.
Zdecydowanie na auto do codziennego użytku polecam trzylitrowego Iksa, X-typki to chyba najmniej awaryjne auta w historii tej marki. S-typa odradzam bo z tego co tu czytam ludzie mają z nim i duzo problemów. Ale Iks 240 koni z napędem 4x4 - poezja.
Pozdroxy z Kielc.

Batman

  • Gość
Odp: Witam serdecznie
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 20, 2008, 22:54:28 pm »
Witamy w gronie!!  Owocnych poszukiwań

bombki

  • Gość
Odp: Witam serdecznie
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 20, 2008, 23:23:54 pm »
Witaj kolego

emilwol

  • Gość
Odp: Witam serdecznie
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 21, 2008, 10:58:03 am »
Czołem Choina!

Nawiasem mówiac swiatecznie nam sie zrobilo....

Choina , Bombki....

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.281
Odp: Witam serdecznie
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 24, 2008, 16:12:24 pm »
Z decyzją co kupić wstrzymam się do zlotu.
Mam nadzieję, że na zlocie posiadacze kotków pozwolą mi przyjrzeć im się dokładnie.
Jest XE MY20, XJ6 BRG MY95
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Gerry

  • Gość
Odp: Witam serdecznie
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 24, 2008, 19:24:30 pm »
Mądra to decyjzja, bo będzie tam pewnie cały przekrój tej rewelacyjnej marki. Tylko że jak z żoną przyjedziesz to trzeba będzie dwa Jagi od razu kupić ;D.

ja$

  • Gość
Odp: Witam serdecznie
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 24, 2008, 22:44:29 pm »
witamy CIE choina  :-tylko

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.281
Odp: Witam serdecznie
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 24, 2008, 23:01:04 pm »
jak z żoną przyjedziesz to trzeba będzie dwa Jagi od razu kupić
Nie, nie, dwóch napewno nie będzie. Ale jeden musi być. I tak jest troche przeciwna zakupowi Jaga. Ale tym razem nie popuszcze. Ostatnie auto ona wybierała, a teraz przyszedł czas na mnie.
Jest XE MY20, XJ6 BRG MY95
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

qbaty

  • Gość
Odp: Witam serdecznie
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 25, 2008, 09:25:34 am »
Nie, nie, dwóch napewno nie będzie. Ale jeden musi być. I tak jest troche przeciwna zakupowi Jaga. Ale tym razem nie popuszcze. Ostatnie auto ona wybierała, a teraz przyszedł czas na mnie.
No no... moja też tak mówiła... Ale jak na ostatnim spotkaniu w Trójmieście przejechała się X-typkiem to inne samochody przestały się dla niej liczyć ;)

Robson

  • Gość
Odp: Witam serdecznie
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 04, 2008, 22:51:18 pm »
Witam serdecznie w naszych skromnych progach.  :-V :-V :-za :-tylko
A do zlotu już nie daleko, więc napewno będziesz mógł pooglądać większy wybór kociaków, łacznie z tymi najbardziej ekonomicznymi v12 5.3 litra  ;D :-V

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.281
Odp: Witam serdecznie
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 11, 2008, 23:57:17 pm »
Podjąłem decyzję, że kupię X300/X308 4.0 w Longu. Którego byście polecili? Który z nich jest mniej awaryjny? Do którego części są tańsze. Auto ma mi służyć na codzień. Rocznie robię około 15-20.000 km. Cena zakupu nie gra tutaj dużej roli. Mogę wydać 40-50.000zł. Także 40k za X300 to bardzo dużo, ale czy nie za mało na X308. Wiadomo chciałbym wydać jak najmniej, ale wole dołożyć i kupic zadbany egzemplarz. Stąd ta różnica 10k zł. Kupić Jaguara to nie problem, ale utrzymać go. Dlatego pytam się o koszty serwisowania. Do tej pory jeździłem autami francuskimi (Clio II, Megane II) gdzie spalanie wynosi 7-8l/100km, a Jag 16l. Przyzwyczajony jestem do naprawiania auta na oryginałach, a nie jakiś tanich zamiennikach czy używkach. Mam zamiar podtrzymać mój zwyczaj w Jagu.
Jest XE MY20, XJ6 BRG MY95
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

jarek-jerryjag

  • Gość
Odp: Witam serdecznie
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 13, 2008, 05:31:48 am »
z mojej orientacji kup X300  wymieniaj olej co 6tys kilometrow . musisz wymienić świece i olej w transmisji ale auto  bez porównania rzadziej będzie odwiedwiedzac warsztaty. Jesli chcesz wybrać wersje Limo niż zwykłą (dluzsza o okolo10 cm. co zalecam bo więcej miejsca dla pasazerow z tylu pali trochę więcej okolo 1-2 litrow na 100 km.) ja uważam ze najlepsze wersje to ostatnie lata produkcji modeli .wszystko dopracowane sprawdzone i ulepszone. Model x300 1997. wersja europejska Daimler,
lub amerykańska -Jaguar-VDP.
Ps .jeśli będziesz mial na oku amerykańską wersje prześlij mi Vin # to sprawdzę jego historie.
posiadam dwie wersje tych aut 1996 VDP i 1998 .jestem Jaguar Master Technician i przez to wybieram XJ6 .