Autor Wątek: ST-R 4.2 '03 - Gubi bieg z 1-2 / dławienie się | Bonus pytanie.  (Przeczytany 1552 razy)

Offline Artur.d

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Kocham to forum
ST-R 4.2 '03 - Gubi bieg z 1-2 / dławienie się | Bonus pytanie.
« dnia: Kwiecień 19, 2021, 17:41:23 pm »
Witam, krótko i zwięźle:
Przy mocniejszym naciśnięciu gazu(65-75%) z postoju oraz w niskich obrotach, auto rozpędza się i naglę lekko szarpie(jakby się dławił), slychać  zawyżone obroty ale nie jedzie. Po chwili znajduje bieg i jedzie normalnie.

Podczas jazdy wszystko plynie działa. Niedawno zostało wymienione: świece, olej, filtr pow. i paliw i oleju, olej skrzyni(zero metalu w oleju), przepustnica wyczyszczona.

1. Jakieś sugestie / rozwiązania?
2. Czy może to mieć coś wspolnego z czujnikiem przepustnicym? W rezultacie silnik dostaję złą mieszankę paliwa i powietrza?
3. Nie wygląda to na skrzynie, bo to szarpnięcie jest bardziej jak zadławienie i nie ma żadnego stukania w skrzyni.

Dzięki wielkie

Ps/ Czy ktoś może mial też styczność z P0121 i Limp mode po myciu auta / dużych deszczach. Elektryka wtedy sprawia figle. Jakieś rozwiązanie?

Offline sylabista

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 58
  • 2.5V6
Odp: ST-R 4.2 '03 - Gubi bieg z 1-2 / dławienie się | Bonus pytanie.
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 21, 2021, 19:49:19 pm »
Skoro słychać zawyżone obroty, ale auto nie przyspiesza to brzmi jakby sprzęgło się ślizgało.

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: ST-R 4.2 '03 - Gubi bieg z 1-2 / dławienie się | Bonus pytanie.
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 28, 2021, 20:47:12 pm »
...Ps/ Czy ktoś może mial też styczność z P0121 i Limp mode po myciu auta / dużych deszczach. Elektryka wtedy sprawia figle. Jakieś rozwiązanie?
Zalewa wtyczkę od TPS - standardowa "usterka" przez podszybie woda małą dziurką na wkręt od niego właśnie centralnie leje się na TPS-a. Przepustnica przechodzi w tryb awaryjny. Był nawet biuletyn serwisowy i mądrale wymyśliły okrągłą naklejkę z taśmy  :-clap Ona chyba nawet ma swój numer katalogowy - to są angielskie śmieszki  :-tylko
Trzeba zdjąć podszybie przykleić nowe plasterki na kołkach montażowych podszybia. Ja dodatkowo zmodyfikowałem jeszcze całość uszczelką wzdłuż całego podszybia żeby kierowała wodę do spływu a nie lało po całym silniku. Niestety lata swoje robią i guma z plastikiem nie przylegają już idealnie do szyby i robi się powódź pod maską.
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
By³ Jaguar S-Type R
By³ S-Type 3.0 2001