Autor Wątek: cewki zapłonowe  (Przeczytany 2730 razy)

hary0087

  • Gość
cewki zapłonowe
« dnia: Lipiec 31, 2017, 12:04:07 pm »
Witam. Czy wie ktoś jaka powinna być oporność cewek zapłonowych w 3.0 2001r? Któraś ma przebicie po zagrzaniu i autko przy nagłym dodaniu gazu szarpie. Dopiero powyżej 3 tys zaczyna pracować w miarę normalnie jednak ciągle to nie jest to... 3 dostępne cewki pomierzone na zimno maja oporność 5.78 omów więc zakładam że tyle powinno być...

hary0087

  • Gość
Odp: cewki zapłonowe
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 02, 2017, 20:14:14 pm »
No jak tam Panowie... nie mial nikt problemu z cewkami? Moze w takim razie znajdzie sie ktos kto pomierzy u siebie na cieplym silniku i na zimnym i poda mi jaka ma opornosc? 3.0 silnik przed liftem bo potem podobno inne cewki byly. Bylbym bardzo wdzieczny 😉

Offline msiwow

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 567
Odp: cewki zapłonowe
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 02, 2017, 21:01:12 pm »
Jeśli cewka ma przebicie jest to prosta sprawa do sprawdzenia, jak je wyjmiesz będzie widać 'uciekajaca' iskre. Lub nawet bez iskry przy ogledzinach znajdziesz pęknięcie.

Oporność za wiele tu nie daje. Cewki sprawdza się specjalnym bodajże przyzadem. Niektóre bosch serwisy to mają. Reszta sprawdza wzrokowo.

hary0087

  • Gość
Odp: cewki zapłonowe
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 02, 2017, 22:40:43 pm »
Sprawa wyglada tak ze na zimnym zanim temp. osiagnie ok. 80° jest wszystko ok. Jak sie juz zagrzeje to zaczyna przerywac i go szarpie. Na luzie obroty faluja i slychac z tlumika ze nierowno pracuje do tego smierdzi benzyna. Spalanie w obecnym stanie wedlug komputera pokazuje mi ok 20l/100km a przed usterka bylo do 15l. Najbardziej odczuwalne szarpanie jest w granicach od 2 do 3 tys obrotow. Nie chcialbym kupowac 6 nowych cewek jesli mam walnienta jedna. Swiece wymienialem tydzien temu.

Wizualnie wszystkie wygladaja dobrze. Nie ma na nich zadnych sladow ktore moglyby wskazywac na uszkodzenie. Kiedy zaczelo szarpac go na cieplym wyskoczyla kontrolka check engine i byly bledy:
Czujnik zmiennych faz rozrzadu bank B
Wykryte wypadanie zaplonu cylinder 2
 Po wymianie czujnika nie zdazylem dojechac by skasowac bledy i znikly same. Po podpieciu do kompa brak bledow i na desce nic nie swieci. Auto po wymianie czujnika pracuje duzo lepiej jednak problem jaki sie pojawil wskazuje na wadliwa cewke.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 03, 2017, 10:56:56 am wysłana przez MicGin »

Offline jurlich

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 346
  • S-Type 2001 3.0 V6 Sport - automat
Odp: cewki zapłonowe
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 03, 2017, 14:28:23 pm »
U mnie, gdy kot kuśtykał na którąś cewkę, to z tego co pamiętam jedna z wymienianych miała oporność rzędu 5,0kOm, reszta ok 5,7kOm.

hary0087

  • Gość
Odp: cewki zapłonowe
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 04, 2017, 17:19:05 pm »
Sprawa zalatwiona. Wymienione cewki i autko smiga jak nalezy. Co do opornosci cewek to kolega "msiwow" mial racje. Stare maja praktycznie po rowno w granicach 5.7ohm nowe 6.5ohm. Wiec mierzenie rezystancji w moim przypadku nic nie wskazywalo. Musialaby byc spora roznica zeby w ten sposob wyeliminowac uszkodzona cewke.
Jedyne co mnie niepokoi to sytuacja ze wskazaniem sredniego zuzycia paliwa. Autko na pewno nie pali tyle ile pokazuje komputer a pokazuje 24l/100km. Wie ktos skad komp bierze do tego wyliczenia dane? Nawet jesli mam ustawione na chwilowym wskazaniu i jade na tempomacie i pokazuje mi ok 10l/100km to srednia jest bez zmian czyli ciagle sporo powyzej 20l

Offline msiwow

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 567
Odp: cewki zapłonowe
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 04, 2017, 20:46:19 pm »
Co do spalania jedź na diagnostykę komputerową... Może coś wyjdzie na komputerze.

Wracając do cewek mierzylem kiedyś swoje stare w x300 mając w ręku jedną nowa. Też nie było różnic...

hary0087

  • Gość
Odp: cewki zapłonowe
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 04, 2017, 21:47:21 pm »
Bylem na kompie chyba ze 6 razy. Mam mozliwosc sprawdzenia za darmo i nie ma zadnych bledow.

Offline jurlich

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 346
  • S-Type 2001 3.0 V6 Sport - automat
Odp: cewki zapłonowe
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 05, 2017, 12:42:12 pm »
A kasowałeś to średnie spalanie? Zapewne komputer pamięta spalanie sprzed wymiany cewek. Najlepiej po każdym tankowaniu kasować sobie spalania na banku A i B. Ja tak robię, że na A mam średnie od ostatniego tankowania, a B kasuję za każdym razem, gdy gdzieś wyjeżdżam - mam wtedy odniesienie od spalania aktualnego do tego "całościowego" z A :)

hary0087

  • Gość
Odp: cewki zapłonowe
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 05, 2017, 23:12:50 pm »
Kasuje za kazdym razem A jak tankuje. Zrobilem dzisiaj 300km i spalanie jest ok juz. Teraz srednie pokazuje mi niecale 12l/10km 😉 :-thank

Offline jurlich

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 346
  • S-Type 2001 3.0 V6 Sport - automat
Odp: cewki zapłonowe
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 06, 2017, 15:44:25 pm »
No to w normie :)
U mnie w trasie na tempomacie przy prędkości ok 100-120 km/h pokazuje średnie spalanie w granicach 8-9 litrów. W cyklu mieszanym ok. 12l/100km :)

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.071
Odp: cewki zapłonowe
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 07, 2017, 07:04:26 am »
Na problemy z układem zapłonowym jest stara dobra metoda . Spryskiwacz do kwiatów,woda ,ciemny garaż lub noc . Na uruchomionym silniku pryskamy po instalacji ,pojawiajace się błyski pokazują uszkodzony element.
Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwi±zania z³o¿onych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.