Autor Wątek: XJ6 4,0 '96 - problem ze skrzynią, tryb awaryjny  (Przeczytany 3759 razy)

Jasiek1

  • Gość
XJ6 4,0 '96 - problem ze skrzynią, tryb awaryjny
« dnia: Lipiec 28, 2009, 08:46:23 am »
Witam serdecznie, od niedawna jestem posiadaczem XJ6 4,0 z 96 roku. Ogólnie autko w pełni sprawne, kochane ale dwa razy zrobił mi dziwnego psikusa. Mianowicie raz w trasie po hamowaniu zgasł mi silnik i zapaliła się kontrolka od skrzyni biegów. Jag zapalił ale kontrolka nadal sie świeciła i Kotek po wrzuceniu D jechał cały czas na 3 biegu. Po ostygnięciu kontrolka zgasła i wszystko było ok. Dzisiaj zdarzyło mi sie to ponownie w mieście (skrzynia nie była zagrzana nawet). Proszę o info co moze byc tego przyczyną, czy jest to jakiś tryb awaryjny skrzyni ? Poprzedni własciciel nie mówił mi kiedy był zmieniany filtr i olej, więc stary olej bądż zapchany filtr jest przyczyna tego błędu. Olej sprawdzałem - jest. Coprawda ktos nalał za duzo (jakieś 2cm ponad max na bagnecie). Czy ktoś moze spotkał się z tym problemem ? Pozdrawiam, Jasiek1.

tomz

  • Gość
Odp: XJ6 4,0 '96 - problem ze skrzynią, tryb awaryjny
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 28, 2009, 12:39:27 pm »
jaki jest kolor oleju?

Jasiek1

  • Gość
Odp: XJ6 4,0 '96 - problem ze skrzynią, tryb awaryjny
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 28, 2009, 13:53:36 pm »
O kolor mnie nie pytaj bo akurat z kolorami mam problem - tzw. lekka odmiana daltonizmu  ;D Niemniej nie jest brudny, moze troche ciemniejszy niz nowy. Z mojej obserwacji wydaje mi się, że nie jest to czerwony ATF, ma inny kolor ale nie potrafie powiedzieć jaki  ::)

tomz

  • Gość
Odp: XJ6 4,0 '96 - problem ze skrzynią, tryb awaryjny
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 28, 2009, 18:30:48 pm »
no i radzio1 rozwiązał kolejny problem w mgnieniu oka  ;D

barbie

  • Gość
Odp: XJ6 4,0 '96 - problem ze skrzynią, tryb awaryjny
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 30, 2009, 14:14:52 pm »
... Coprawda ktos nalał za duzo (jakieś 2cm ponad max na bagnecie). Czy ktoś moze spotkał się z tym problemem ? Pozdrawiam, Jasiek1.
Poziom oleju w skrzyni automatycznej sprawdza się Hot, Idle, on Park.

Czyli auto rozgrzane, na wolnych obrotach - lewarek na P.
Wtedy wyciągnąć bagnet i stan powinien być taki, jak fabryka przewiduje.

Powąchaj bagnet! (Nie śmiej się!). Nie może śmierdzieć spalenizną. Jeśli śmierdzi to coś się ślizga w skrzyni i grzeje. Remoncik prawie pewny i lepiej nie czekać, bo będzie drożej.
Jeśli nie śmierdzi - to po pierwsze zmień olej i filtr (ale w dobrym zakładzie, a nie u Pana, który się zna). Przy okazji - sprawdź wszelkie wtyczki sterowania (polecam płyn do styków).

Czasem "Transmission Fault" zapala się z powodu zbyt szybkiego przełożenia z wstecz na drive lub odwrotnie. Nie śpiesz się z tym - poczekaj! Auto musi stać. Poczekaj nim ruszysz.

Dokładniejsza diagnostyka wymaga podłączenia "komputera".

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: XJ6 4,0 '96 - problem ze skrzynią, tryb awaryjny
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 31, 2009, 10:13:56 am »
przejrzałeś kable? wjedź na kanał i przejrzyj.

Jasiek1

  • Gość
Odp: XJ6 4,0 '96 - problem ze skrzynią, tryb awaryjny
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 31, 2009, 11:37:12 am »
Witam, olej sprawdzałem na gorąco ale na drive "D", byc może to jest przyczyną nadmiernego stanu. Kable i wtyczki również przeglądałem, wszystko wygląda dobrze ale nie ruszałem nic.

Sprawdzę dziś ten zapach oleju i ruszę wtyczki przy skrzyni.

Filtr i olej tez juz na dniach zmienię a póki co postawiłem kotka, żeby go nie męczyć :)

Dzięki za odpowiedzi .....