Może to Ci coś pomoże:
"The engine control module (ECM) can switch the voltage regulator between two voltages to optimize the charging of the battery.
The low voltage regulator setting is 13.6 volts and the high voltage regulator setting is 15.3 volts, measured with the generator at 25°C
(77°F) and charging at a rate of 5 amps. These values decrease with a rise in temperature or current flow."
Potwierdzam ten cytat. Strona 2081 JAGUAR WORKSHOP MANUAL.
Ciekawa lektura. Zaglądam tam często szczególnie w sprawie
momentów dokręcenia różnych śrub [ Nm ] . Instrukcja pdf jest dostępna bezpłatnie
Czytając pierwsze strony tego topicu napędziłem sobie niezłego stracha ,
bo też jestem wrażliwy na te mrugania oświetlenia. U mnie radyjko i CD
samoistnie raz chodzi ciszej a raz głośniej. Sprawdziłem w moim 2,5V6
na zimnym silniku ładowanie zaczyna się od 15,1 V a po rozgrzaniu u przejechaniu
kilku km spada do 13,4 V.
Namówiliście mnie jednak do zakupu lepszej bateryjki. Bo jednak to 75Ah to ciut za mało.
Pozdrawiam wszystkich a w szczególności VOITEC . Bardzo pouczający topic