Autor Wątek: pasek klinowy, alternator  (Przeczytany 61239 razy)

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #105 dnia: Grudzień 23, 2016, 13:36:21 pm »
Na moje Twoje aku powiedziało papa - i od tego bym zaczął 11,7V to stanowczo za mało

Offline KoloRZ

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #106 dnia: Grudzień 23, 2016, 16:37:59 pm »
Z całym szacunkiem nie o to pytałem. 11,7V pokazywał po pół godzinie podłączenia do kompa a więc stania z przekręconym kluczykiem, włączanym zapłonem, radiem itp. Po wczorajszej krótkiej trasie, postoju w nocy na mrozie -5, pokazał dzisiaj rano 12,4V i kręcił bez najmniejszego problemu.
Moje pytanie dotyczy stricte wartości napięcia ładowania jakie powinien dawać alternator.
Pozdrawiam

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #107 dnia: Grudzień 23, 2016, 18:51:53 pm »
Regulator do zmiany i juz. Kompa nie ominiesz bo komp też jakoby go wzbudza. 12.5 to stanowczo za mało, jakbys mial 13.5 to mogło by tak zostać, jest do przyjęcia
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 878
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #108 dnia: Grudzień 26, 2016, 14:46:09 pm »
KoloRZ, to cytat z Jaguar Workshop Manual X-Type.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline KoloRZ

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #109 dnia: Styczeń 01, 2017, 11:49:10 am »
 :-thank Dzięki za odpowiedzi. Poobserwowałem przez jakiś czas i ewidentnie mam za niskie napięcie ładowania.
voitec dzięki za tytuł manuala :) jakoś wcześniej nie wiedziałem o jego istnieniu a teraz mam lekturę do poduszki  :-V
Pozdrawiam i wszystkiego dobrego w 2017!

Offline gienekwichura

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Kocham to forum
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #110 dnia: Październik 04, 2017, 22:16:35 pm »
Może to Ci coś pomoże:

"The engine control module (ECM) can switch the voltage regulator between two voltages to optimize the charging of the battery.
The low voltage regulator setting is 13.6 volts and the high voltage regulator setting is 15.3 volts, measured with the generator at 25°C
(77°F) and charging at a rate of 5 amps. These values decrease with a rise in temperature or current flow."

Potwierdzam ten cytat. Strona 2081 JAGUAR WORKSHOP MANUAL.
Ciekawa lektura. Zaglądam tam często szczególnie w sprawie
momentów dokręcenia różnych śrub [ Nm ] . Instrukcja pdf jest dostępna bezpłatnie


Czytając pierwsze strony tego topicu napędziłem sobie niezłego stracha ,
bo też jestem wrażliwy na te mrugania oświetlenia.  U mnie radyjko i CD
samoistnie raz chodzi ciszej a raz głośniej. Sprawdziłem w moim 2,5V6
na zimnym silniku ładowanie zaczyna się od 15,1 V a po rozgrzaniu u przejechaniu
kilku km spada do 13,4 V.

Namówiliście mnie jednak do zakupu lepszej bateryjki. Bo jednak to 75Ah to ciut za mało.
Pozdrawiam wszystkich a w szczególności VOITEC . Bardzo pouczający topic
 :-tylko

Offline alex_racing

  • Aspirant
  • Wiadomości: 9
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #111 dnia: Grudzień 16, 2017, 14:07:35 pm »
podzielę się informacją, post stary ale pewnie nie jeden jeszcze tu zajrzy, a właśnie odebrałem z serwisu.

fura: xtype 2002r 2.5benz v6 4x4

- objawy: 2-3 dni postoju i nie odpala, napiecie łądowania 15,26V  +  do wymiany koło pasowe alternatora ze sprzęgłem.

- odbiór: napięcie ładowania 14.4 V, wymieniono regulator napięcia, sprzęgiełko pasowe, łożyska alternatora, sam alternator przeszedł testy i wszystko okej.  Natomiast wyszło dodatkowo że rok temu kupiony Akumulator Varta wyrzucił z siebie tylko 572Ah i 36% żywotności, więc jeżeli intercars uzna reklamacje to dostane nowy...

- czas robocizny: 2 dni
- koszt części i robocizny (nie łatwej jak wiadomo musieli sporo gratów demontować żeby się do alternatora dobrać) - 640zł
- wykonawca: bardzo polecany przez kolegę mechanika - MASIERAK SERWIS Lublin ul. Powojowa 2.

Offline kolo1604

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Kocham to forum
x-type 2,5 v6 alternator problem z ładowaniem
« Odpowiedź #112 dnia: Czerwiec 25, 2018, 16:23:46 pm »
ponawiam problem ładowania jak w poprzednich postyach
po zapaleniu 15,1v po pięciu minutach spada na 13,2 i tak trzyma czasem jeszcze się kontrolka zaświeca rozszyfrowałem już elektrykę z majstrem
alternator już trzeci wszystkie sprawne podłączony jest jednym z czterech kabli z kostki (schemat kostki jest na alternatorze ) do sterownika silnika kupiłem już nawet sterownik o tych samych nr. ale jest problem z przerzuceniem immobilizera

Może ktoś rozwiązał już ten problem proszę o pomoc jakieś podpowiedzi
I jak by ktoś mógł włączyć zapłon przytrzmać przycisk opcji komputera aż wyświetli się test zapalić i przełączać opcje aż wyświetli się bat
i po obserwować jak działa ładowanie podczas jazdy przez jakieś 10min. :-trudno  :-thank

Offline rrrobson

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 133
  • Jaguar X-Type
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #113 dnia: Czerwiec 25, 2018, 19:46:40 pm »
W filmie poniżej masz przedstawione w jaki sposób można podmienić ECU bez konieczności programowania immobilizera:
https://www.youtube.com/watch?v=UIUYIqdhE0E

Jednak nie łatwo będzie znaleźć taki zestaw z europejskim licznikiem.

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #114 dnia: Czerwiec 25, 2018, 20:13:12 pm »
Ja bym przerzucił wsad z jednego ECU do drugiego

Offline kolo1604

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Kocham to forum
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #115 dnia: Czerwiec 26, 2018, 15:38:33 pm »
mój elektronik coś jeszcze walczy ale mówi że jest problem a czy może ktoś sprawdził ładowanie w dobrze działającym kocie  :-A
źle napi

Offline kolo1604

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Kocham to forum
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #116 dnia: Czerwiec 26, 2018, 20:02:09 pm »
 :-gwizd
Źle napisałem należy
Trzymać rip przycisk opcji komputera włączć zapłon i jak wyświetli się test to zapalić i przełączać rip aż na opcję bat.
I poobserwować z 10min jak przebiega ładowanie