Miewam na gazie takie oto błędy: P0302, P0306 i P1316 - ogólnie wypadające zapłony na banku 2. Czasem pojawia się także P0430 czyli katalizator na banku 2. Szukałem na necie analogii i znalazłem historię gościa też z X-em, który miał podobne błędy i zakakujące rozwiązanie:
Oto ciekawy cytat:
"Chciałbym podsumować moją przygodę... Głównym problemem okazała się awaria katalizatora. Przepalił się i to tak pechowo, że zatkał szczelnie wylot spalin. Ciśnienie nie miało którędy uchodzić, więc przedostawało się na dół silnika poprzez szczeliny między pierścieniami a cylindrem. Ujawniło się to po uszczelnieniu miski olejowej, kiedy to ciśnienie nie miało ujścia i olej zaczął wyciekać odmami. Po rozebraniu silnika okazało się, że stanęły pierścienie olejowe, przez co przepchanie katalizatora nie przyniosło większej poprawy. Silnik się nie przytarł, pierścienie są w normie, dostały jedynie panewki. W poniedziałek odbieram kota i zobaczymy czy to wszystko. Nie tłumaczy to problemów z ładowaniem, czy skoku temperatury o którym pisałem. Przeczyściłem wszystkie złącza, sprawdziłem kable od aka, zobaczymy, może będzie ok."
Ja u siebie mam podobne błędy, bo też wypadające zapłony (tyle, że rząd 2), też mam P1316 i... też czasami wyskakuje mi błąd katalizatora (rząd 2). Więc może u mnie także katalizator spowodował zatkanie wylotu spalin? Z tego co pamiętam, to jakiś mechanik też mi kiedyś powiedział, że coś było robione z miską olejową... tak jak u tamtego. No i co jakiś czas mam dziwne plamy pod samochodem... Czy to może być to?