Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10
51
XE (2014 - obecnie) / Odp: Problem z Bluetooth Incontrol Touch
« Ostatnia wiadomość wysłana przez TheIslander dnia Sierpień 19, 2025, 08:56:51 am »
Jaki rocznik auta i skąd jesteś? Jak z okolic Wrocławia to możemy coś spróbować podpiąć pod komputer i zobaczyć co wypluje.
52
XE (2014 - obecnie) / Odp: Jaguar Xe p 250 2020 rok Problem z plynem od chlodnicy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez brawet dnia Sierpień 18, 2025, 22:34:35 pm »
ja mam od nowości i dolewam płyn co jakiś czas. mam 34 k przebiegu i z 5 razy dolewałem. nie wiem o co chodzi.
53
XE (2014 - obecnie) / Odp: Wymiana świec w 2.0 benzyna
« Ostatnia wiadomość wysłana przez kupis99 dnia Sierpień 18, 2025, 21:40:39 pm »
Panowie, podzielę się opinią po zmianie świec przy 65 tyś km. W serwisie powiedzieli że świece w połowie były już wypalone i w sumie to była dobra decyzja choć do tych rzeczonych 100 tys km. Powinny na oparach dociągnąć.

Po wymianie ewidetnie czuć bardziej aksamitną pracę silnika, szczególnie stojąc na światłach na wolnych obrotach, wcześniej było delikatnie czuć pracę silnik, czasem nawet na obrotomierzu było widać delikatne ruchy wskazówki i takie nieznaczne bujanie na obrotach.
Po wymianie absolutnie nic takiego się nie dzieje, wskazówka obrotomierza stoi w miejscu a pracy silnika w ogóle nie czuć, więc, wydaje mi się że było warto, bo różnica jest wyczuwalna, nie będę się wypowiadał na temat ilości spalania paliwa itd. Bo tu żadnych zmian nie zaobserwowałem a napewno nie jeździłem na tyle dużo żeby się wypowiedzieć, ale bardziej aksamitną pracę silnika czuć już po zatrzymaniu na pierwszych światłach.
54
XE (2014 - obecnie) / Odp: Wymiana świec w 2.0 benzyna
« Ostatnia wiadomość wysłana przez kupis99 dnia Sierpień 18, 2025, 11:09:44 am »
Wydaje mi się że na świecy było NGK.
55
XE (2014 - obecnie) / Odp: Wymiana świec w 2.0 benzyna
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Czester Bednarz dnia Sierpień 17, 2025, 20:29:40 pm »
Czyli klepią to w denso albo ngk.

Ponoć do silników z wtryskiem bezpośrednim układ anoda - katoda świecy powinnien być zwrócony "otwartą" częścią do wtryskiwacza. Żeby tak było to klepacze świeć muszą ustawiać narzynki gwintujące w maszynach produkcyjnych tak, żeby zgrywało się to w konkretnym modelu silnika z wtryskiwaczem. Pytanie w tym momencie czy przy zamiennikach zawracają sobie tym głowę.

Dzięki temu jest spadek emisji CO2 o 1g na 100 km i planeta nie płonie, a jelenie i misie polarne będą nam uściskiwać dłoń.
56
XJ X300, X305, X308 (1994-2003) / Odp: X308 - bardzo słabe wspomaganie kierownicy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez p123 dnia Sierpień 17, 2025, 18:31:04 pm »
Wiecie co, niedobrze ze mną ...
Sam zamieściłem kiedyś wątek o servotronic'u a tu pytam jak on działa :)
to ten wątek : https://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,45499.msg333294.html#msg333294
Wynika z niego, że na "postoju" na zawór podawane jest napięcie, które wywołuje przepływ prądu o wartości 854 mA i wtedy zawór ( bypass ) jest zamknięty a całe ciśnienie idzie na przekładnię. Ze wzrostem prędkości prąd maleje do 12 mA a zawór się otwiera.
Czyli jak odepnę zasilanie zaworu to zawór jest otwarty i ciśnienie omija przekładnię przez co wspomaganie jest mizerne. Zmierzyłem na podstawce modułu servotronic'a, że nie mam przejścia z tej kostki do zaworu co oznacza uszkodzenie zaworu, brak styku lub urwany któryś z przewodów co wydaje mi się najbardziej prawdopodobne. Na samym module servotronic'a sprawdziłem że po przekręceniu kluczyka pojawia się 12 V na obwodzie zaworu więc zakładam że ten moduł działa choć by być pewnym powinienem się przejechać z podpiętym miernikiem i patrzeć czy napięcie się zmienia.
Muszę znaleźć jakiś kanał, albo najazd, względnie pożyczyć gdzieś kobyłki i ostatecznie zweryfikować tą hipotezę podpinając miernik w miejsce zaworu przy maglu.
Piotr
57
Technika ogólna, Literatura / Odp: Katalog częsci (on-line)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Czester Bednarz dnia Sierpień 17, 2025, 10:58:14 am »
Coś podobnego do klasyków
https://www.jaguarclassicparts.com/uk

działa i do współczesnych modeli.

Przykładowy link:

https://parts.jaguarlandroverclassic.com/parts/index/hierarchy/id/260/brand/jaguar/

liczbę w linku zamieniamy kodem modelu jaguar ktory nas interesuje

250 to stary XF,
260 to nowy XF
760 to XE

itd....
58
XE (2014 - obecnie) / Odp: Jaguar Xe p 250 2020 rok Problem z plynem od chlodnicy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Czester Bednarz dnia Sierpień 17, 2025, 10:20:58 am »
Pewnie robili test szczelności na zdjętym korku i mogli nie sprawdzili samego korka czy trzyma

Ja bym wymienił korek. Majątku nie kosztuje, jest na allegro, a wymienisz sam.

https://parts.jaguarlandroverclassic.com/parts/index/hierarchy/id/760.1368.4203/brand/jaguar/

Jak masz pecha to może być uszczelka pod głowicą, która puszcza tylko przy butowaniu. Ciężko to na postoju sprawdzić
59
XF (2008 - obecnie) / Odp: Brak mocy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MarekV6 dnia Sierpień 16, 2025, 17:00:25 pm »
Na trasie coś strzeliło i auto straciło moc po czasie komunikat o ograniczonej wydajności silnika.
A okazało się że rozszczelniła się jakaś puszka a nie mogę takiej nigdzie znaleźć w internecie jest po lewej stronie auta pod zbiornikiem od wspomagania.
60
XE (2014 - obecnie) / Jaguar Xe p 250 2020 rok Problem z plynem od chlodnicy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Famparampa1 dnia Sierpień 16, 2025, 13:07:51 pm »
Witam potrzebuje pomocy mam nadzieje ze ktoś mial podobny problem  albo zna rozwiązanie tego problemu.
Posiadam Jaguara Xe p250 z 2020 roku 2.0 benzyna aktualnie 96000 przebiegu
1. Pierwszy problem to był ze auto sie wyłączało na austradzie i nie reagowało na gaz i trzeba,bylo zjeżdżać na pas awaryjny i na nowo włączać silnik wtedy nie bylo już tego problemu zdążyło mi sie to 3 razy w ciągu 2 lat na autostradzie
Byłem u mechanika zobaczyć ze mi ubyło plynu od chlodnicy i postawił diagnozę ze to pompa wody, pompę wody naprawili
Co jakiś czas zauważyłem ze mi ubywa troche plynu w chlodnicy ale w pewnym momencie pp przejechaniu około 100km ubyło mi ze z maksimum do poniżej minimum plyn
Byłem znowu u mechanika i sprawdzali szczelność  układu chlodnicy kompresorem na 1.6 bara na zimnym i ciepłym silniku
I nic nie wykryto. Po odebraniu auta i wroceniu do domu około 5 km auto przy nagrzaniu wybijało plyn chlodnicy pod sam korek a nie był napełniany wczesniej przez mechanika
Robiłem test c02 i nic nie wykazał
Mial moze ktoś,coś podobnego albo wie co to może być?
Mechanika twierdzi ze to może być wszystko i nie wyklucza uszczelki pod głowica
Proszę o pomoc
Pozdrawiam
Strony: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10