Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10
51
XJ X300, X305, X308 (1994-2003) / Odp: Problem z odpaleniem
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mati_1987 dnia Październik 13, 2025, 11:41:11 am »
Jak to zdiagnozować?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
52
XJ X300, X305, X308 (1994-2003) / Odp: Problem z odpaleniem
« Ostatnia wiadomość wysłana przez katar83 dnia Październik 13, 2025, 11:25:13 am »
Masz cos nie tak z czujnikiem polozenia walkow rozrzadu. To ten duzy okragly sensor pod napinaczem lancucha z malym okienkiem.

http://jimbutterworth.co.uk/8campositionsensor.jpg

Jak cos jest nie tak z sygnalem z niego to auto wlasnie kreci z pare sekund zanim odpali, bo wtedy uzywa sygnalu z czujnika polozenia walu.

53
X-TYPE (2001-2010) / Zgaszony silnik- włączone światła na "0"
« Ostatnia wiadomość wysłana przez RistO dnia Październik 13, 2025, 11:19:21 am »
Cześć,
kolejny (mam nadzieję) drobny problem z moim Jaguarem X-type 3.0.
Rano idąc do samochodu na parkingu (pod blokiem, parking zewnętrzny) zauważyłem, że świeciły się przednie światła- samochód nie był odpalony od poprzedniego dnia, zamknięty, a przełącznik świateł był w pozycji "0". Był dość mocno zaparowany- zimno, a wczoraj wniosłem trochę wilgoci (mokra kurtka).
Winą może być przełącznik, bezpiecznik albo któryś z przekaźników albo czujnik zmierzchu?
Po włączeniu świateł i przejechaniu kilku kilometrów światła się już nie świeciły.
Mam obawy, czy problem był dziełem przypadku, czy może winna jest elektryka (kable, przełącznik, przekaźnik etc.) i problem będzie nawracać, co w końcu zje mi akumulator i któregoś ranka po prostu nie odpalę.
Będę bardzo wdzięczny za wskazówki- jednak Jaguar lubi kaprysić i lubi uwagę człowieka  :P
54
E-PACE (2017 - obecnie) / Odp: Przegląd automatyczna skrzynia biegów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mojomr dnia Październik 13, 2025, 11:18:43 am »
No, rzeczywiście ??????
Byłem akurat na przeglądzie 26 września - zostawiłem auto, wróciłem za pół godziny i było po wszystkim = odebrałem podstemplowany dowód. Diagnosta sam wiedział co i jak ;D
55
X-TYPE (2001-2010) / Odp: X-Type 3.0 LPG niskie ciśnienie paliwa
« Ostatnia wiadomość wysłana przez RistO dnia Październik 13, 2025, 11:11:00 am »
Ogólnie wlałem mu na pół baku K2 benzin, ale zamówiłem jeszcze Archoil AR6400 i 6900 (oczywiście te do PB, nie do ON).
Do końca tygodnia czeka mnie jeszcze 4x30km w dojeździe do pracy, a na weekend trasa 200km w jedną stronę, więc jak tylko przyjdzie Archoil AR6400 to wlewam- na pół baku zwiększę nieco dawkę, a potem na trasę doleję do pełna z normalną dawką, a przed trasą powrotną odepnę akumulator na 15-30 minut i zobaczymy jak poradzi sobie z mapowaniem benzyny. Trasa do mapowania wydaje się być ok -20km spokojnej jazdy + 180km na S-ce.
Możliwe, iż sam nieświadomie namieszałem mu w mapie benzyny, bo zapomniałem, że raz odpiąłem mu akumulator na ok 20 minut, po czym jeździłem na kolejny dzień startując na benzynie, a potem przełączając na gaz po ok 1km. Zapomniałem o tym wspomnieć.

Wrócę z aktualizacją za jakiś czas.
Pozdrawiam! 
56
E-PACE (2017 - obecnie) / Odp: Przegląd automatyczna skrzynia biegów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Vganaaz dnia Październik 12, 2025, 21:34:27 pm »
U mne już niestety tylko zintegrowany  :(
57
XF (2008 - obecnie) / Odp: Zaparowane górne światło stopu.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez piotrrf dnia Październik 12, 2025, 18:23:04 pm »
Niestety nie.
W lato, gdy jest dłużej ciepło to jest ok.Gdy tylko krótko, to nie zdąży odparować.
Wystarczy, że przyjdą wilgotne dni i znowu zaparowane.
Nikt z moich mechaników nie chce tego ruszać.
Chyba się boją, że uszkodzą.
Pewnie jakaś uszczelka puszcza.
58
XF (2008 - obecnie) / Odp: Zaparowane górne światło stopu.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez maciasxf dnia Październik 12, 2025, 18:16:29 pm »
Udało się naprawić to jakoś? Mam to samo..
59
XF (2008 - obecnie) / Lampy przednie LED XF 2016 USA i tylne.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez maciasxf dnia Październik 12, 2025, 17:35:02 pm »
Cześć!
Posiadam od niedawna jaguara xf'a i zastanawiam się dlaczego prawa lampa led świeci bardzo nisko i nie da się jej manualnie podnieść śrubką na imbus oraz świeća bardzo wąsko punktowo a lewą da się regulować oraz światło jest szerokie i doświetla lewą jak i prawą stronę. Czy takie lampy się przerabia na EU a jeżeli tak to w jaki sposób? Tylnie lampy z usa również jak i jaką pociągnać wiązkę i co zrobić żeby spełniały warunki EU. Jaki jest koszt takich przeróbek?
Dzięki za pomoc
60
X-TYPE (2001-2010) / Odp: X-Type 3.0 LPG niskie ciśnienie paliwa
« Ostatnia wiadomość wysłana przez voitec dnia Październik 11, 2025, 13:10:49 pm »
Mam wątpliwości co do tego pomysłu mechanika z tymi dodatkami. Lepiej te pieniądze przeznaczyć na Pb Pressure od LPG Tech.
Mocno streszczam i upraszczam. X-type nie ma obiegu powrotu paliwa z listwy, pompa pompuje paliwo zależnie od tego jak ją wysteruje ECU, który opiera się na odczytach czujnika ciśnienia paliwa na końcu listwy. Jak jeździsz na LPG, to pompa dalej pompuje, ale okazuje się, że do utrzymania ciśnienia nie jest potrzebna tak intensywna praca pompy, więc ją "spowalnia". Później przełączasz na Pb, a on nie chce jechać, bo nauczył się (tak, jest to proces adaptacyjny), że nie trzeba tak mocno pompować, żeby zapewnić ciśnienie. Bez prawidłowej emulacji (lub przelewu), tak aby ciśnienie paliwa przy pracy na LPG było prawidłowe, nie unikniesz problemów. Najprostszym sposobem na weryfikację czy przyczyną jest brak emulacji, to odłącz akumulator na kilka minut - powiedzmy 15. Podłącz i pewnie błędów nie będzie. Do czasu zrobienia jakiegoś przebiegu na LPG, który spowoduje znów rozjazd ciśnień. Oczywiście najpierw trzeba zacząć od ustalenia czy masz emulator/przelew zrobiony. W mojej ocenie jeśli jest, to nie działa prawidłowo.
Strony: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10