Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10
31
Nowi Forumowicze i Jaguary / Spełnione marzenie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez kangurek dnia Grudzień 21, 2025, 03:08:57 am »
Witam wszystkich forumowiczów  jcpf-animated

W końcu, po wielu latach mogę w końcu oficjalnie dodać tutaj swój wpis, w którym pochwalę się tym, że oficjalnie zostałem właścicielem mojego wymarzonego Jagura X-Type'a  ;D Wymarzony jest dlatego, że mój tata kupił ten model, kiedy byłem dzieckiem i wtedy właśnie zostało mi zaszczepione zamiłowanie do tej marki i konkretnie tego modelu. Po tym kiedy musiał się z nim rozstać postanowiłem sobie, że kiedyś też sobie ''takiego'' kupię, no ale, nie będę zbędnie przeciągać. Marzenie spełnione, plany są konkretne i na pewno będę się nimi dzielić w momencie wcielenia ich w życie  8)

Pozdrawiam.

 :logojcpf:
32
XJ X350, X358 (2003-2009) / Odp: Pompa powietrza
« Ostatnia wiadomość wysłana przez PeterX dnia Grudzień 21, 2025, 00:19:58 am »
No ja też nie wiem, być może w manualu serwisowym jest coś o tym.
Przegląd przejdzie bez problemu, ta pompa uruchamia się tylko na 30 sekund na zimnym silniku.
33
XJ X350, X358 (2003-2009) / Odp: Pompa powietrza
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Halunnn dnia Grudzień 20, 2025, 23:58:39 pm »
No do przekaźnika napewno nie dochodzi tym cienkim kablem sygnał. To jest pewne. A przejście z kompa do przekaźnika jest normalnie. Dwa nie przejdzie mi przeglądu auto jak to nie działa.
Przekaźnik nie puszcza dalej napięcia na pompę bo nie dostaje sygnału. Myślałem że to coś po drodze z komputera do przekaźnika ale kabel ma przejście. Dlatego teraz chciałem bezpośrednio przy komputerze sprawdzić czy sygnał wychodzi ale nie wiem jakie tam wartości powinny byx
34
XJ X350, X358 (2003-2009) / Odp: Pompa powietrza
« Ostatnia wiadomość wysłana przez PeterX dnia Grudzień 20, 2025, 22:08:25 pm »
 Ustal na 100%; że do przekaźnika nic nie dochodzi, bo jeśli go zwierasz na krótko to jeszcze nie znaczy, że nie otrzymuje sygnału z ecmu. Poza tym, to nie ma się czym przejmować, Secondary air to układ, który sluży kompletnie do niczego, wrzuć w gniazdo obd byle jaki interfejs i kasuj czeka z telefonu :)
35
XJ X350, X358 (2003-2009) / Odp: Pompa powietrza
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Halunnn dnia Grudzień 20, 2025, 17:23:29 pm »
Dziękuję ci bardzo kolego akurat będę miał co robić na sobotę. Przedzwonie ten kabel i mam nadzieję że coś będzie z nim nie tak, bo jeżeli nie kabel to co ? ecm by padł ?

No stety lub niestety przejście kabla jest od wtyczki do wtyczki a więc czy to coś z ECM. Ogólnie to w takim dość mocno zalewowym miejscu się znajduje ten moduł. U mnie wygląda jak by ktoś go z blota wykopal. Choć jak już mi się udało rozłączyć zaklejone wtyczki mułem to piny jak i wtyczka od środka wyglądają jak nowe. Jaka wartość powinna być na tym kablu sterującym czy na tym pinie? Chce podpiac miernik z drugiej strony jak wszystko będzie poskładane i odpalić auto zobaczyć czy coś komputer wysterowuje. Ale jeżeli tam koło pompy na przekaźniku nic nie było i kabel ma przyjście to i pewnie tu przy module nic się nie pojawi. ?
36
XJ X350, X358 (2003-2009) / Odp: Pompa powietrza
« Ostatnia wiadomość wysłana przez PeterX dnia Grudzień 19, 2025, 15:38:12 pm »
Schemat układu poniżej w linku, to prosty układ, zarządza tym of kors ECM na dwóch kablach piny 50+55. Najważniejsze, że pompa działa.
Ów cienki kabel leci do ECMu na pin 50, stamtąd przychodzi komenda "startuj".
https://www.mediafire.com/view/t06lmqmcb5g6v6m/Secondary_air.jpg/file

Numeracja pinów ECM:
https://www.mediafire.com/view/1v0r597i1e2r30f/ECM.JPG/file


Tak przy okazji: pompa Secondary air OE Fomoco do Jaga to jest to samo co Ori nowy Pierburg za 450 zeta do starych BMW, trzeba tylko podmienić gniazdo i zagnieść konektory, ori konektorki są na szczęście na tyle masywne, że bez problemu wytrzymują demontaż i powtórne zagniecenie. Nie polecam pomp z Alliex, bo ich łożyskowanie wytrzymuje rok i są oszukane, tj. nie maja odpowiedniego wydatku powietrza, skutkiem czego czekendżin będzie się zapalać od czasu do czasu.





37
XE (2014 - obecnie) / Gwiazdy niebo :)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez karolina dnia Grudzień 19, 2025, 04:23:10 am »
A moze... ? A może mam :)
Niestety filmik jest za duży więc nie potrafię tego Wam wrzucić ale jest pięknie
38
S-TYPE (1999-2007) / STFT, LTFT i ciśnienie w kolektorze (3.0 V6)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KeryaneK dnia Grudzień 18, 2025, 22:41:39 pm »
Cześć, ;)

Ostatnio w moim Jaguarze 3.0 z 2004r (pełen lift) wyskoczył check wraz z restricted performance. Podpiąłem kompa, no i wyniki.. cóż:

Idle:
SFT Bank1: 11%
SFT Bank2: 14.2%
LFT Bank1: 7,87%
LFT Bank2: 11,8%
Mainfold absolute pressure: 42kPa
Fuel rail pressure: 375KPa

2500RPM:
SFT Bank1: -0.8% then 0% for a next 2 sec after letting the pedal go
SFT Bank2: 1.58% then 0% for a next 2 sec after letting the pedal go
LFT Bank1: 1.58%
LFT Bank2: 4.72%
Mainfold absolute pressure: 18kPa
Fuel rail pressure: 384KPa

Wychodzi więc na to (o ile dobrze je interpretuje), że gdzieś mi wchodzi lewe powietrze. Mimo wszystko jest to tylko moja interpretacja i prosiłbym kogoś, kto zna się na temacie nieco bardziej niż ja, aby potwierdził moje obserwacje i ewentualnie podał które dokładnie uszczelki/uszczelniacze należy wymienić.

Dodatkowo, po rozgrzaniu silnika Jaguar często przerywa przy dużym obciążeniu na niskich obrotach (czuć jakby ktoś stukał w silnik) - domyślam się, że to kwestia cewek, mimo braku żadnych kodów błędu. Niby mam kod "P1582: Throttle Monitor Data Avalaible" lecz nie mam pojęcia jak z poziomu SDD przeczytać te logi. Mimo wszystko prosiłbym o wskazówki, czy to może być coś innego, żebym mógł się nastawić. :)

Dzięki!
39
Rajdy, Zloty i Pikniki Jaguar Club Poland Foundation / Odp: RAJD ZAMKI POMORZA - WIOSNA 17-19.04.2026
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Hopsing dnia Grudzień 18, 2025, 17:29:43 pm »
Dzień dobry.
Proszę dopisać do listy Hopsing+1. 
Pozdrawiam wszystkich.
40
Nowi Forumowicze i Jaguary / Odp: Dzień dobry, czy tu biją?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez JCPF7777 dnia Grudzień 18, 2025, 13:42:43 pm »
Niemców tu nie biją, ale gdybyś jeździł Ładą, to ...  ;D

Udanej zabawy na Forum.
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10