Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10
21
XJ X350, X358 (2003-2009) / Odp: Pompa powietrza
« Ostatnia wiadomość wysłana przez PeterX dnia Grudzień 21, 2025, 11:54:27 am »
Daj spokój z ECM, jeśli byłby walnięty to wiele innych rzeczy by nie działalo, poza tym to drogi moduł, a jego programowanie jako nowego modułu to nie jakaś bulka z masłem, przebiega inaczej niż pozostałych modułów. Nie możesz po prostu włożyć innego ECMa nawet od kota z takim samym silnikiem bo to bedzie kaplica. Te pozostałe wężyki są od próżni, na foto wykaz części od tego, jest to dobrze opisane w dokumentacji, chyba technical guide i na forum USA, kiedyś ktos też z tym walczył.
 
22
Nowi Forumowicze i Jaguary / Odp: Spełnione marzenie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez marek230482 dnia Grudzień 21, 2025, 10:08:00 am »
Spełnianie marzeń to się ceni :D
Jeszcze fajnie by było jakbyś dał więcej zdjęć, opis. Jaki silnik? wyposażenie?
23
XJ X350, X358 (2003-2009) / Odp: Pompa powietrza
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Halunnn dnia Grudzień 21, 2025, 08:56:38 am »
Mieszkam w Niemczech tu nie przejdzie. Za każdym razem się zapala kontrolka więc nie ma mowy żeby ktoś to tu podbił.
Czy ten sterownik silnika można tak podmienić czy trzeba tam w nim coś programować?

Tam jeszcze jakieś wężyki idą z kolektora ssącego może tam gdzieś jest problem i po prostu komputer nie widzi jakiegoś sygnału i nie puszcza dalej sygnału start do pompy. Masz może jakieś schematy ogólnie tego ustrojstwa żeby zrozumieć jak to dokładnie działa wtedy można lepiej ta przyczynę zlokalizowac

A może jest tu jakiś mechanik co tylko Jagi ogarnia i ma wiedzę ponad kosmiczna :) albo macie namiar do kogo się zgłosić. Za pomoc naturalnie mogę wspomóc PLN ani.....
24
Nowi Forumowicze i Jaguary / Spełnione marzenie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez kangurek dnia Grudzień 21, 2025, 03:08:57 am »
Witam wszystkich forumowiczów  jcpf-animated

W końcu, po wielu latach mogę w końcu oficjalnie dodać tutaj swój wpis, w którym pochwalę się tym, że oficjalnie zostałem właścicielem mojego wymarzonego Jagura X-Type'a  ;D Wymarzony jest dlatego, że mój tata kupił ten model, kiedy byłem dzieckiem i wtedy właśnie zostało mi zaszczepione zamiłowanie do tej marki i konkretnie tego modelu. Po tym kiedy musiał się z nim rozstać postanowiłem sobie, że kiedyś też sobie ''takiego'' kupię, no ale, nie będę zbędnie przeciągać. Marzenie spełnione, plany są konkretne i na pewno będę się nimi dzielić w momencie wcielenia ich w życie  8)

Pozdrawiam.

 :logojcpf:
25
XJ X350, X358 (2003-2009) / Odp: Pompa powietrza
« Ostatnia wiadomość wysłana przez PeterX dnia Grudzień 21, 2025, 00:19:58 am »
No ja też nie wiem, być może w manualu serwisowym jest coś o tym.
Przegląd przejdzie bez problemu, ta pompa uruchamia się tylko na 30 sekund na zimnym silniku.
26
XJ X350, X358 (2003-2009) / Odp: Pompa powietrza
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Halunnn dnia Grudzień 20, 2025, 23:58:39 pm »
No do przekaźnika napewno nie dochodzi tym cienkim kablem sygnał. To jest pewne. A przejście z kompa do przekaźnika jest normalnie. Dwa nie przejdzie mi przeglądu auto jak to nie działa.
Przekaźnik nie puszcza dalej napięcia na pompę bo nie dostaje sygnału. Myślałem że to coś po drodze z komputera do przekaźnika ale kabel ma przejście. Dlatego teraz chciałem bezpośrednio przy komputerze sprawdzić czy sygnał wychodzi ale nie wiem jakie tam wartości powinny byx
27
XJ X350, X358 (2003-2009) / Odp: Pompa powietrza
« Ostatnia wiadomość wysłana przez PeterX dnia Grudzień 20, 2025, 22:08:25 pm »
 Ustal na 100%; że do przekaźnika nic nie dochodzi, bo jeśli go zwierasz na krótko to jeszcze nie znaczy, że nie otrzymuje sygnału z ecmu. Poza tym, to nie ma się czym przejmować, Secondary air to układ, który sluży kompletnie do niczego, wrzuć w gniazdo obd byle jaki interfejs i kasuj czeka z telefonu :)
28
XJ X350, X358 (2003-2009) / Odp: Pompa powietrza
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Halunnn dnia Grudzień 20, 2025, 17:23:29 pm »
Dziękuję ci bardzo kolego akurat będę miał co robić na sobotę. Przedzwonie ten kabel i mam nadzieję że coś będzie z nim nie tak, bo jeżeli nie kabel to co ? ecm by padł ?

No stety lub niestety przejście kabla jest od wtyczki do wtyczki a więc czy to coś z ECM. Ogólnie to w takim dość mocno zalewowym miejscu się znajduje ten moduł. U mnie wygląda jak by ktoś go z blota wykopal. Choć jak już mi się udało rozłączyć zaklejone wtyczki mułem to piny jak i wtyczka od środka wyglądają jak nowe. Jaka wartość powinna być na tym kablu sterującym czy na tym pinie? Chce podpiac miernik z drugiej strony jak wszystko będzie poskładane i odpalić auto zobaczyć czy coś komputer wysterowuje. Ale jeżeli tam koło pompy na przekaźniku nic nie było i kabel ma przyjście to i pewnie tu przy module nic się nie pojawi. ?
29
XJ X350, X358 (2003-2009) / Odp: Pompa powietrza
« Ostatnia wiadomość wysłana przez PeterX dnia Grudzień 19, 2025, 15:38:12 pm »
Schemat układu poniżej w linku, to prosty układ, zarządza tym of kors ECM na dwóch kablach piny 50+55. Najważniejsze, że pompa działa.
Ów cienki kabel leci do ECMu na pin 50, stamtąd przychodzi komenda "startuj".
https://www.mediafire.com/view/t06lmqmcb5g6v6m/Secondary_air.jpg/file

Numeracja pinów ECM:
https://www.mediafire.com/view/1v0r597i1e2r30f/ECM.JPG/file


Tak przy okazji: pompa Secondary air OE Fomoco do Jaga to jest to samo co Ori nowy Pierburg za 450 zeta do starych BMW, trzeba tylko podmienić gniazdo i zagnieść konektory, ori konektorki są na szczęście na tyle masywne, że bez problemu wytrzymują demontaż i powtórne zagniecenie. Nie polecam pomp z Alliex, bo ich łożyskowanie wytrzymuje rok i są oszukane, tj. nie maja odpowiedniego wydatku powietrza, skutkiem czego czekendżin będzie się zapalać od czasu do czasu.





30
XE (2014 - obecnie) / Gwiazdy niebo :)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez karolina dnia Grudzień 19, 2025, 04:23:10 am »
A moze... ? A może mam :)
Niestety filmik jest za duży więc nie potrafię tego Wam wrzucić ale jest pięknie
Strony: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10