FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ-S (1975-1991) oraz XJS (1991-96) => Wątek zaczęty przez: richie w Styczeń 15, 2010, 00:56:35 am

Tytuł: zimowe rosterki - jak wyciągnąć 400KM.???????
Wiadomość wysłana przez: richie w Styczeń 15, 2010, 00:56:35 am
Hejka, jeden z moich projektów zaczyna ewoluować w stronę zewnętrznego bodykita TWR bez tylniej lotki, dodtkowo chciałbym założyć jakieś fajne felgi skręcane coś na wzór ardena ale nie koniecznie - zobaczy się. Problem mam z paskudnie zamulonym v12 kórego chciałbym odmulić tak pod 400KM. :-gwizd :-gwizd :-gwizd o ile nie boje się wpakowania jednego albo dwóch megasqiurtow, założenia przepustnic od xj40, filtrów stożkowych i szerszego ukladu z nierdzewki to pozostaje dalej problem wtrysków i archaicznej listwy, zastanawiam się też nad nowszą skrzynką też hydramatic ale może 700? Nie patrzyłem jeszcze czy podejdzie. Wszystkie opinie mile widziane naprawę chcę zrobić v12 idealne. A no i o takich pierdołach jak irydy też pamietam :-V :-V
Tytuł: Odp: zimowe rosterki - jak wyciągnąć 400KM.???????
Wiadomość wysłana przez: optre w Styczeń 15, 2010, 00:59:24 am
Błagam Cię , tylko nie w jagu  :-K :-K :-K
Tytuł: Odp: zimowe rosterki - jak wyciągnąć 400KM.???????
Wiadomość wysłana przez: richie w Styczeń 15, 2010, 01:05:45 am
optre ja nie wymyślam nic nowego, wszystko juz było przez jaguar racing testowane. xjs z 90 roku to jeszcze nie zabytek także pobawić się można, pomyśl że aston z podobnego motoru wyciąga teraz przawie dwa razy tyle koni
Tytuł: Odp: zimowe rosterki - jak wyciągnąć 400KM.???????
Wiadomość wysłana przez: KRISS w Styczeń 15, 2010, 09:23:11 am
ale co 400 koni?
700-stka podejdzie, jak się uprzesz i wpakujesz elektronikę to podejdzie nawet 4L80
z moich przemysleń:
Musisz go odetkać,
czyli zrobić całkowicie nowe kolektory dolotowe, ale musisz też je gdzieś upakować...  :-gwizd razem z airboxami. ITB + big bore na wydechu. Oczywiście głowice pre HE, wałki i wystarczy. 400 powinno się zjawić niepostrzeżenie. Co do megasquirta - no super, ale umiesz to stroić dla v12?  :-K
75 koni z litra to już sporo mimo wszystko dla silnika z lat 60-tych
Tytuł: Odp: zimowe rosterki - jak wyciągnąć 400KM.???????
Wiadomość wysłana przez: naughtycat23 w Styczeń 15, 2010, 10:24:52 am
Dlaczego pre HE  ??????
Tytuł: Odp: zimowe rosterki - jak wyciągnąć 400KM.???????
Wiadomość wysłana przez: richie w Styczeń 15, 2010, 20:30:56 pm
wogule to jest gość który założył dwa megasquirty i dwie turbosprężarki gareta i wyszło mu jeszcze lepiej. Co do samego kompa to wystroić się da gorzej z podłączeniem pod fabryczną wiązkę, Jarek ma zalozonego megasquirta w fabrycznym boxie w bagazniku ale on robił to z oszczędności, więc trochę inna bajka. W przyszłym tygodniu będe widziałsie z gościem który podobno jest w stanie obmysleć plan dzialania ponadstandartowy ale zobaczymy. Jeśli ktoś ma pomysły, zna strony itp. dajcie znać

Cytuj
z moich przemysleń:
Musisz go odetkać,
czyli zrobić całkowicie nowe kolektory dolotowe, ale musisz też je gdzieś upakować...   razem z airboxami. ITB + big bore na wydechu. Oczywiście głowice pre HE, wałki i wystarczy. 400 powinno się zjawić niepostrzeżenie.

kolektorów sie nie boje, zrobie je nowe z nierdzewki, airboxy tak samo i dzięki temu trochę miejsca wyżej będzie, generalnie jak to z prototypami bywa narazie wszystko w głowie ale mam kolegę który zrobi mi projekt w autocadzie. zobaczymy, myślę że pomysł warty uwagi.
Tytuł: Odp: zimowe rosterki - jak wyciągnąć 400KM.???????
Wiadomość wysłana przez: jag-max w Styczeń 15, 2010, 20:38:23 pm
polecam: http://www.msefi.com/index.php oraz http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=30815
Tytuł: Odp: zimowe rosterki - jak wyciągnąć 400KM.???????
Wiadomość wysłana przez: nowicjusz w Styczeń 25, 2010, 17:16:50 pm
nim zaczniesz sie osmieszać jak agrotuningowcy montujący filtry stozkowe to moze przypomnij sobie lub zaczerpnij wiedzy z zakresu praw fizyki -jesli takie dobre są te stozki  to dlaczego zaden producent nowych aut ich nie stosuje a woli zastosować inter coler  ??
Tytuł: Odp: zimowe rosterki - jak wyciągnąć 400KM.???????
Wiadomość wysłana przez: tomz w Styczeń 25, 2010, 18:17:57 pm
co ma filtr do intercoolera.........  ??????
Tytuł: Odp: zimowe rosterki - jak wyciągnąć 400KM.???????
Wiadomość wysłana przez: optre w Styczeń 25, 2010, 18:45:26 pm
To samo co piernik do wiatraka.  :-W
żarcik oczywiście, filtr filtrem, a intercooler ma chłodzić powietrze dostające sie do silnika.
Tytuł: Odp: zimowe rosterki - jak wyciągnąć 400KM.???????
Wiadomość wysłana przez: richie w Styczeń 25, 2010, 19:29:14 pm
Cytuj
nim zaczniesz sie osmieszać jak agrotuningowcy montujący filtry stozkowe to moze przypomnij sobie lub zaczerpnij wiedzy z zakresu praw fizyki -jesli takie dobre są te stozki  to dlaczego zaden producent nowych aut ich nie stosuje a woli zastosować inter coler  ??

w takim razie jestem agrotunigowcem, jeżeli masz lepszy pomysł na odblokowanie to napisz, nie jest tajemnicą że v12 jest zamulony m.in. przez dopływ powietrza, storzki zakłada się ze względu na ilość miejsca a nie ze względu na to że są niebieskie albo żółte. Napisz jakie ty masz pomysły ale pewnie ich nie masz więc...... Stożek w jaguarze ma tylko pełnić rolę filtra przyrost mocy jest przez zmianę przepustnicy i blow boxa ale oczywiście najlepszy jest oryginalny filtr jaguara notabene rodem z lat 60-tych.
Jeżeli uważasz że upgrade to agrotuning to ok twoje prawo tylko dlaczego wszystkie firmy które reanimują xk, e-typy i inne z tych lat wkładają większość części po upgreade?

Tytuł: Odp: zimowe rosterki - jak wyciągnąć 400KM.???????
Wiadomość wysłana przez: nowicjusz w Styczeń 25, 2010, 19:30:48 pm
a co da zamontowanie stozkowego filtra powietrza ktory bedzie pobierał gorące powietrze z komory silnika?


Tytuł: Odp: zimowe rosterki - jak wyciągnąć 400KM.???????
Wiadomość wysłana przez: nowicjusz w Styczeń 25, 2010, 19:34:19 pm
a co ma intercoler do stozkowego filtra ??
miał was naprowadzić co sie dzieje z powietrzem gdy sie je schładza a co sie dzieje gdy sie je ogrzewa i co dzieki temu ze jest zimne zasysane do komory spalania sie zyskuje ale widać agrotuning gorą
Tytuł: Odp: zimowe rosterki - jak wyciągnąć 400KM.???????
Wiadomość wysłana przez: kyrios_paulus w Styczeń 25, 2010, 19:38:00 pm
Nie rzucaj skrótami myślowymi i niedokończonymi myślami. Mów o co chodzi, bo tak to do usranej śmierci można się bawić :) A i tobie będzie lepiej, bo wybacz, nie każdy musi być mistrzem fizyki, chemii i gramatyki Afrikaans w jednym.

Z góry dziękujemy za jak najobszerniejsze wyjaśnienie zjawisk, jakie połączone są z zamontowanie intercoolera i filtru stożkowego.
Tytuł: Odp: zimowe rosterki - jak wyciągnąć 400KM.???????
Wiadomość wysłana przez: nowicjusz w Styczeń 25, 2010, 19:40:06 pm
przeprasza ze zachowalem sie jak gowniarz i napisałem cokolwiek ;)
Tytuł: Odp: zimowe rosterki - jak wyciągnąć 400KM.???????
Wiadomość wysłana przez: kyrios_paulus w Styczeń 25, 2010, 19:41:32 pm
I dlaczego się obrażasz, jeżeli ktokolwiek zwróci Ci uwagę? Po prostu prościej jest wyjawić CAŁE swoje zdanie w danym temacie i nie bawić się z innymi w 'zgadnij kotku co mam w środku'...
Tytuł: Odp: zimowe rosterki - jak wyciągnąć 400KM.???????
Wiadomość wysłana przez: richie w Styczeń 25, 2010, 19:44:51 pm
poprostu problem polega na tym że tam się intercooler nie zmieści, widziałem raz w xjs i cała góra była przebudowana , zmodyfikowana chłodnica, wywalona klima itp. Pomysł fajny gorzej z wykonaiem.
Tytuł: Odp: zimowe rosterki - jak wyciągnąć 400KM.???????
Wiadomość wysłana przez: nowicjusz w Styczeń 25, 2010, 19:55:49 pm
intercooler to raczej przy uturbianiu silnika -miało tylko dać do myslenia po co sie je montuje własnie w silnikach turbo.
zamiast agrotuningowych stozków lepszy efekt da zamontowanie w miejsce oryginalnego filterka wkład tzw sportowy ale pod warunkiem ze w aucie jest sonda lambda ktora mierzy skład mieszanki paliwo i powietrze i w razie potrzeb ecu wydłuza lub skraca czas wtrysku albo jakis spec zabierze sie do tego profesjonalnie i przeprogramuje ecu własnie pod wieksze dawki powietrza co przy oryginalnym programie bez korekcji na podstawie czujnika zawartości tlenu w spalinach spowodowałoby tylko zubozenie składu mieszanki doprowadzając do bardzo szybkiego wypalenia zaworów w głowicy.Samym dolotem zyska sie jakies 0,5 % wiecej mocy bez mechanicznej ingerencji w głowice .
to na tyle przynajmniej narazie bo sie w koncu nic na tym nieznam i niemam zielonego pojęcia o czym pisze .
Tytuł: Odp: zimowe rosterki - jak wyciągnąć 400KM.???????
Wiadomość wysłana przez: richie w Styczeń 25, 2010, 20:06:39 pm
widać że się znasz ale nie przeczytałeś od początku tego co napisaliśmy bo to co ty napisałeś wyklucza tamto.
Tytuł: Odp: zimowe rosterki - jak wyciągnąć 400KM.???????
Wiadomość wysłana przez: Choina w Styczeń 25, 2010, 20:16:40 pm
Panowie, ja wam powiem o co chodzi. Nowicjuszowi chodziło o to, żeby nie montować stożka(ów) nad kolektorami które dają ciepłe powietrze, bo to i tak nie da efektu, a jak da to znikomy. Do stożków trzeba pociągnąć zimne powietrze z zewnątrz (z nadkola, ze zderzaka) i najlepiej oddzielić jakąś ścianką termiczną.

Teraz znowu zerwał się jak Filip z konopi o czasach, a nie do czytał o megasquirtcie.
Tytuł: Odp: zimowe rosterki - jak wyciągnąć 400KM.???????
Wiadomość wysłana przez: richie w Styczeń 25, 2010, 23:26:56 pm
problem polega na tym ze temat nie jest debatą nad wyższością intercoolera nad stożkiem czy innym filtrem sportowym bo to jest jasne tylko chciałbym żeby ktoś jeśli ma to napisał konkretne rozwiązanie i tyle, jeśli nie ma to sam będe pisał co i jak w moim projekcie jak troche mróz odpuści.
Tytuł: Odp: zimowe rosterki - jak wyciągnąć 400KM.???????
Wiadomość wysłana przez: naughtycat23 w Styczeń 26, 2010, 09:45:03 am
Odniose się tylko do zasysanego chłodego powietrza - tak jak mówicie problem polega na tym że wymiana filtra samego filtra nic nie da, w komorze silnika panuje wysoka temperatura więc efekt może być wręcz odwrotny do oczekiwanego i zamiast większej mocy uzyskamy spadek mocy chybaże układ dolotowy zostanie niejako przedłużony i powietrze będzie zasysane z okolic własnie nadkola ale z punktu widzenia estetycznego będzie to kiepsko wyglądało dlatego można by go przedłużyc czy inaczej zaadaptować inny tak aby sięgał zaraz nad miejscem gdzie znajduje się chłodnica tuż za przednim grillem. Jest taka zasada im chłodniejsze powietrze tym lepsza moc ciepłe powietrze ma znaczenie dla ekonomii jazdy- silnik jest zamulony ponieważ konstruktorzy musili znależć kompromis między moca a ekonomią podróżowania.

Tytuł: Odp: zimowe rosterki - jak wyciągnąć 400KM.???????
Wiadomość wysłana przez: naughtycat23 w Styczeń 26, 2010, 09:50:37 am
Richie zerknij na stornkę leaping jaguar tam jest udokumentowany proces odnawiania v12 i zjęcie kolektórów dolotowych o których mówiłem wygląda to dobrze sam właściciel wprowadził kilka upgradów polecam ciekawa acz krótka lektura ale daje pogląd odnośnie tego tematu.

Interesuje się tutningiem od wielu lat jednak nigdy nie dotyczyło to samochodów marki Jaguar ale informacje nabyte częśto procentują i w tym temacie możliwości jest pełen wachlarz tylko koniec końców dobrze jest gdy wygląda to dość estetycznie bo z tego co rozumiem chodzi nam o podkęcenie możliwośći silnika a nie robienia z niego dragstera ???