FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XE (2014 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: stingear w Marzec 23, 2023, 20:10:06 pm

Tytuł: Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D
Wiadomość wysłana przez: stingear w Marzec 23, 2023, 20:10:06 pm
Witam,
chciałbym zapytać, czy ktoś już wymieniał u siebie pierścienie na tłokach? Jeśli tak, to jak to wygląda od strony technicznej lub w przypadku wymiany w serwisie, jak wygląda kosztowo.
Prawdopodobnie moje są zużyte ze względu na przebieg i poprzednich właścicieli. Dymi spod korka, aczkolwiek lekko. Korek podskakuje, ale go nie wyrzuca, jak miało to miejsce przed wymianą łańcuchów rozrządu.
Chyba że te "przedmuchy" są spowodowane brudnymi zaworami? A może to jednak odma? Tak właściwie to gdzie jest ta odma w tym silniku? Czy jest zintegrowana z pokrywą zaworów?
Tytuł: Odp: Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D
Wiadomość wysłana przez: Robik w Marzec 23, 2023, 20:57:32 pm
Wygoogluj po numerze czesci:

G4D3-6J014-AC

Odma jest na gorze silnika z lewej strony, mozesz odpiac wąż i sprawdzic czy jest w niej olej, ktory nastepnie idzie na turbinę. Mozliwe ze pierscienie sa ok tylko interwaly olejowe z ASO tj. 34Kkm zrobily swoje i sa zapieczone. Moze warto byloby zrobic płukankę podczas jazdy i dodatkowo na postoju. Ciekawa historia, pewnie sporo nerwow juz straciles o wymiarze finansowym lepiej nie wspominac.


Tytuł: Odp: Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D
Wiadomość wysłana przez: piotrrf w Marzec 23, 2023, 21:46:34 pm
Plukanke robilem niedawno przy wymianie na nowy olej. Pierwszy raz. Auto musi stac ,nie slyszalem o tym by mozna z plukanka jezdzic lub gazowac .Silnik nie moze byc pod obciazeniem.Chodzic ma na wolnych obrotach ok.20 min. Plukanka to wlasciwie nafta.Jesli pierscienie sie skleily to powinno pomoc plukanie.
Tytuł: Odp: Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D
Wiadomość wysłana przez: Robik w Marzec 24, 2023, 05:56:17 am
Jest nowy typ plukanki uzywanej podczas jazdy.
https://fb.watch/jsVqUz4DMu/
Osobiscie jestem zwolennikiem wymiany oleju co 10Kkm. Problemem jest to ze nasz silnik po dwoch trzech serwisach w trybie longlife oznacza praktycznie silnik do remontu. Mam propozycje do kolegi, aby skontaktował się ze specjalistą od remontów tych silników, ogloszenia sa na OLX, facet ma siedzibę w Luboniu pod Poznaniem, wieść niesie ze jest w tym naprawde dobry.
Tytuł: Odp: Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D
Wiadomość wysłana przez: piotrrf w Marzec 24, 2023, 09:48:12 am
Osobiscie nie zaryzykowalbym jazdy z plukanka. Jednak to moje zdanie i kazdy moze robic po swojemu.
Gdy kupowalem mojego XFa zwrocilem uwage na kartki wymiany oleju przypiete do silnika. Inna sprawa,ze wlascicielem byl mechanik. Jedna byla nawet z wymiana po 8 tys.km. A jak patrze na elektroniczna ksiazke obslugi serwisowej ,to widze ze sa tylko oficjalne przeglady i wymiany.
Ja sie nie znam na silnikach tak dobrze ale masz racje,ze moze powinien kolega zapytac tego goscia z Lubonia.
Tytuł: Odp: Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D
Wiadomość wysłana przez: stingear w Marzec 24, 2023, 21:05:21 pm
Myślałem o tej płukance. Zamówiłem Liqui Moly 5128 DIESEL MOTORSYSTEMREINIGER. (https://www.ebay.de/itm/294711771284 (https://www.ebay.de/itm/294711771284)) Sprawdzę tą odmę organoleptycznie. Co do serwisu olejowego, to jestem pewien, że poprzedni właściciele sobie w chuya lecieli i robili Longlife. Nie dostałem 4 lat historii auta.  Ja wymianę zrobiłem od razu przy zakupie, a następną po niecałych 12kkm. Kolejna wymiana była niecały 1k potem, jak naprawiali, co spieprzyli. I tego interwału co 10kkm sie będę trzymał. Nie odpuszczę i znajdę wszystko, co go boli i to zrobię. Mam w planie kilka lat nim pojeździć, więc zadbam o niego, a potem sprzedam go z czystym sumieniem. Tak jak każde moje auto, wkońcu dbając o auto dbam o swoje bezpieczeństwo.
Tytuł: Odp: Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D
Wiadomość wysłana przez: piotrrf w Marzec 25, 2023, 08:59:25 am
Oni nie lecieli w CH... Oni zostali zmanipulowani reklamami.
Ja mam kilku takich w pracy.
Jeden nawet skończył szkołę o profilu mechanicznym.
Nie da się Ich przekonać.
Kolego,nie zwróciłeś uwagi przy kupnie na ten szczegół?
Podziwiam Twój upór w naprawie. Niestety ja mam to samo podejście do auta. Piszę... niestety,bo ciągle tracę dużo na takich autach. Tzn.ostatnio unikam takich samochodów.
Jednak walczę od lat z SLK. Doprowadziłem go do całkiem fajnego stanu. Koszt wolę przemilczeć 😥
Tytuł: Odp: Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D
Wiadomość wysłana przez: goral73 w Marzec 25, 2023, 10:13:39 am
Myślałem o tej płukance. Zamówiłem Liqui Moly 5128 DIESEL MOTORSYSTEMREINIGER. (https://www.ebay.de/itm/294711771284 (https://www.ebay.de/itm/294711771284)) Sprawdzę tą odmę organoleptycznie. Co do serwisu olejowego, to jestem pewien, że poprzedni właściciele sobie w chuya lecieli i robili Longlife. Nie dostałem 4 lat historii auta.  Ja wymianę zrobiłem od razu przy zakupie, a następną po niecałych 12kkm. Kolejna wymiana była niecały 1k potem, jak naprawiali, co spieprzyli. I tego interwału co 10kkm sie będę trzymał. Nie odpuszczę i znajdę wszystko, co go boli i to zrobię. Mam w planie kilka lat nim pojeździć, więc zadbam o niego, a potem sprzedam go z czystym sumieniem. Tak jak każde moje auto, wkońcu dbając o auto dbam o swoje bezpieczeństwo.

Co do tej płukanki - to jest "czyścik " wtrysków paliwa - o to Ci chodziło  ?
Płukankę do silników przed wymianą oleju stosuję taką : https://allegro.pl/oferta/liqui-moly-engine-flush-pro-line-2662-0-5l-plu-8405691303 - oczywiście to przykład z allegro.
Tytuł: Odp: Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D
Wiadomość wysłana przez: anutemix w Marzec 25, 2023, 10:26:57 am
Tylko ten link co wysłałeś, czytałeś opinie o tym ustrojstwie? Moim zdaniem częsta wymiana oleju i tyle nie trzeba z niczego płukać silnika. To tylko moje zdanie.
Tytuł: Odp: Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D
Wiadomość wysłana przez: goral73 w Marzec 25, 2023, 10:44:54 am


 Nie zmuszam ani nie namawiam każdy robi jak uważa za stosowne . To wasze  samochody więc .....
Tytuł: Odp: Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D
Wiadomość wysłana przez: stingear w Marzec 27, 2023, 08:39:25 am
Czesta wymiana jak najbardziej, ale ona nic nie da, jak poprzedni właściciele jełopy byli i syf w silniku zostawili. Trzeba to doprowadzić do porządku. Jak już wszystko będzie jak należy, to nie będe się bawił w żadne dodatki.
Tak, płukanka do zaworów i wtrysków. Do samego silnika będę robil później przy wymianie oleju.
Wymieniłem drugi niwelator drgań, efekt odczuwalny. Niestety nadal są drobne wibracje, więc wymienie jeszcze ten 3ci z przodu i bede dalej walczył z silnikiem.
Szukam obecnie warsztatu lub kogoś w okolicy, co jest w stanie ciśnienie w komorach mi sprawdzić.
Tytuł: Odp: Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D
Wiadomość wysłana przez: piotrrf w Marzec 27, 2023, 13:37:28 pm

Oglądałeś moje filmy co umieściłem w tym temacie?
Ja nic z tym nie robię bo z tego co wyczytałem ten silnik wytwarza takie wibracje.
Z tym, że ja czuję tylko na wolnych obrotach jak stoi auto.
Lekko dodam gazu i jest Ok.
Nie jeździłem innym Jaguarem z dieslem ale jechałem innym autem, który ma podobną kulturę pracy.
Nie widziałem dużej różnicy.
Co innego benzyna. Moje przyzwyczajenie do tego napędu, podpowiada mi zmianę na benzynę z Diesla.
Tytuł: Odp: Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D
Wiadomość wysłana przez: PeterX w Marzec 27, 2023, 14:53:20 pm
Kolego Stingear, wymiana pierścieni prawdopodobnie nic nie da, blok ulega z czasem pewnej owalizacji, efekt może być taki, że z nowymi pierścionkami będzie jeszcze gorzej. Jak już będziesz mieć zdjęty dół i górę to majster pomierzy i obejrzy tuleje i tłoki, wał, resztę gratów i dopiero się dowiesz na czym stoisz, czy to tylko nagary czy już dewastacja. Jeśli gra dla Ciebie jest warta zachodu to wykladasz 15 tPLN i robisz glowice z sprzętem, blok, rozrząd i co tam będzie trzeba, potem serwisy olejowe co 10 tkm  choćby z czarodziejskimi płukankami i cieszych sie autem, zapominasz o wydatku, jak załatwisz to półśrodkami to wyjdzie na końcu dwa razy tyle umeczysz sie i znienawidzisz ten samochód, zasze to sie tak kończy, ale powodzenia mimo wszystko.
Tytuł: Odp: Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D
Wiadomość wysłana przez: stingear w Marzec 27, 2023, 19:33:35 pm
Wibracje wibracjami, u mnie też jest to wyczuwalne na postoju lub niskich obrotach. Powyżej 1500o/m drgania znikają. Czasami irytuje podczas jazdy jak mam właśnie poniżej 1500o/m, to czuć drgania na kierownicy, fotelu i pedałach. Wymieniłem drugi niwelator drgań, drgania jeszcze zmalały, ale nadal są wyczuwalne.
To co mnie natomiast niepokoi, to że drgania na zimnym są kolosalnie mniejsze, niż na ciepłym. No i te "przedmuchy".  Dziś zalałem tą płukankę do zaworów i wtrysków. Zobaczymy co to da.
https://photos.app.goo.gl/9kkXi7xJz84vptEH6 (https://photos.app.goo.gl/9kkXi7xJz84vptEH6) - dziś nagrałem ciepły silnik, już w 60fps, aby było dobrze widać wibracje i jak dymi spod korka - zauważalnie mocniej niż "po remoncie".
W weekend będę grzebał w odmie. Jak mi się gdzieś uda trafić kogoś, kto mi pomierzy ciśnienie w cylindrach, to będę wiedział, na czym stoję.
Tytuł: Odp: Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D
Wiadomość wysłana przez: piotrrf w Marzec 28, 2023, 21:42:01 pm
Ja moj filmik nagralem zaraz po odpaleniu silnika. Nie pamietam jaka byla temperatura zawnetrzna. Moze u Ciebie bylo zimniej i dlatego tak widac pare z otworu wlewowego.
Z filmu nic nie wynika. Dla mnie to wyglada OK. Nie ryzykowalbym rozbierania silnika dla takiego czegos. Chyba,ze masz to wszystko w ramach gwarancji to mozesz sie bawic. Dla mnie to szkoda czasu na to.
Diesel tak chodzi i trzeba z tym zyc lub przejsc na benzyne.
Tytuł: Odp: Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D
Wiadomość wysłana przez: stingear w Marzec 28, 2023, 22:00:21 pm
No właśnie o to chodzi, że nie jest zimno (stałem w t-shircie). To nagranie zrobiłem dziś po powrocie do domu.
Tu masz inne, zrobione dużo wcześniej niedługo po wymianie łańcuchów: https://www.youtube.com/watch?v=zSoxpab9hMM[/url]
A tutaj drugie nagranie zrobione przed wymianą - korek był dosłownie wyrzucany: https://www.youtube.com/watch?v=TxnsUuVbDzo (https://www.youtube.com/watch?v=TxnsUuVbDzo)
Najpierw chcę uporać się z wibracjami - to nie jest normalne, bo nie jednym diesel'em jeździłem i żadnym tak nie trzęsło - w sumie wcale nie trzęsło. I były to dużo starsze silniki. Przykładowo sławetny niezniszczalny passatowski 1.9TDI
W międzyczasie zapodam mu środki czyszczące. Dziś wleciał do świeć i zaworów. Za jakiś czas jak pozbędę się wibracji i nalatam kolejne 10kkm, to zrobię wymianę oleju wraz z płukanką.
Tytuł: Odp: Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D
Wiadomość wysłana przez: Skiciu w Czerwiec 02, 2023, 13:07:05 pm








Zainteresował mnie ten temat. Poszedłem do garażu i sprawdziłem jak wygląda to w moim samochodzie i okazało się, że wygląda bardzo podobnie jak u Ciebie. Zacząłem się zastanawiać nad kondycją mojego silnika - jak kupiłem to miał przebieg 59 tyś km, teraz 75 tyś km. Wpadłem na pomysł, ze przejrzę lokalne ogłoszenia sprzedaży XE z silnikiem 2.0d i pojadę obejrzeć jako potencjalny kupiec. Oglądałem dwa pojazdy:

- XE 2015 rok produkcji silnik 2.0d 180KM, przebieg 51 tyś km - również drgania i tak samo dmuch z pod korka wlewu oleju oraz bagnetu
- XE 2017 rok produkcji silnik 2.0d 180KM, przebieg 97 tyś km -  również drgania i tak samo dmuch z pod korka wlewu oleju oraz bagnetu

Więc w mojej opinii ten silnik chyba tak ma bo nie chce mi się wierzyć w przypadek, że dwa egzemplarze plus moje auto oraz Twoje kolego stingear mają taką przypadłość :)

Także przestałem się tym martwić i jeżdżę ciesząc się autem :) Oczywiście będę dalej obserwował co się wydarzy i dam znać :)
Tytuł: Odp: Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D
Wiadomość wysłana przez: piotrrf w Czerwiec 02, 2023, 16:37:07 pm
Tez tym sie nie przejmuje. Auto jezdzi i oby tak dalej.
Tytuł: Odp: Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D
Wiadomość wysłana przez: stingear w Czerwiec 02, 2023, 22:30:34 pm
Te dymienie też już ignoruję, ale z drganiami w kabinie zdecydowanie jest coś nie tak, bo jest ono nieregularne i zdecydowanie ma to coś wspólnego z podciśnieniem. Drgania raz są słabsze, prawie niewyczuwalne, a raz mocne, w dodatku podczas jednej jazdy na dwóch zatrzymaniach się na dwóch różnych światłach. Co by było ciekawie, ta zmiana pojawia się nawet podczas przemieszczania się na skrzyżowaniu, czyli ruszenie się o kilka metrów i ponowne zatrzymanie. Muszę sprawdzić przewód podciśnienia poduszek - nowy leży i czeka na wymianę - oraz pompę Vacuum.
Tytuł: Odp: Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D
Wiadomość wysłana przez: Skiciu w Czerwiec 05, 2023, 08:22:55 am
Daj znać czy te przewody coś pomogły :) Jestem bardzo ciekawy :)

Jak kupowałem swój samochód i sprawdziłem historię serwisową, to był wpis przy przebiegu 59905 - wymiana wałków wyrównoważających za 10 547 zł.

Ale mam tak samo jak u Ciebie, czasem drgania / wibrację są nie zauważalne, a czasem aż irytuje, podnosisz lekko obroty i wibracje znikają.

Koty jednak sa kapryśne :)