FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: jagmaniac w Styczeń 28, 2023, 23:40:42 pm
-
hej,
macie jakies porady jaki skaner odb kupic ? ktory dobrze ogarnia xj40 - plus jaki soft, jesli soft trzeba odddzielnie?
-
żartujesz :P. tu nie ma OBD2, za skaner robi multimetr ;D, nie wiesz co kupiłeś? >:D
-
hej,
macie jakies porady jaki skaner odb kupic ? ktory dobrze ogarnia xj40 - plus jaki soft, jesli soft trzeba odddzielnie?
:-hehe :-hehe :-hehe :-hehe :-hehe :-hehe :-hehe
tak jak kolega napisał , multimetr w rękę i to czasem najskuteczniejszy sposób diagnozowania XJ40 , w wersji z akumulatorem w bagazniku jest złacze diagnostyczne , ale nie słyszałem , zeby jakiś uniwersalny skaner cos z niego sczytał ( to OBD1)
teoretycznie potrzebowałbys czegos takiego ( fotka przykładowa , nie pamietam ilu pinowe jest złacze , sa jeszcze wersje z bolcem itp. )
(https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/922/wHksB9.png) (https://imageshack.com/i/pmwHksB9p)
-
To złącze wystawia to samo co VCM
-
Prawdopodobnie większość tego co VCM , ale po cos ono jest dodane , zapewne umożliwia sprawdzenie dodatkowych rzeczy , na które nia ma kodu , albo pomaga precyzyjniej okreslic w czym jest problem , przydałby sie ktos kto uzywał go do diagnostyki(zeby sie wypowiedział co mozna przez nie odczytać).
-
Zlacza sa do PDU, do modeli 1990-1994, obecnie praktycznie nie do zdobycia, a nawet jak sie jakies pojawi na sprzedaz to jest to wydatek rzedu 6000 PLN+
Takze multimetr i praktyka to najlepsze 'OBD' do XJ40 :)
-
żartujesz :P. tu nie ma OBD2, za skaner robi multimetr ;D, nie wiesz co kupiłeś? >:D
hahahhaaaa... caly czas zadaje sobie pytanie.... CO JA KUPILEEEM????
ale serio... jakos tak mi sie zakodowalo w glowie obd2 :D i z pelnym przekonaniem nie sprawdzajac nic... zapytalem o skaner obd..
pewnie dlatego ze skoro widze kontrolke czek endzin gdzies tam w rogu na zegarach to ... przeciez musi byc obd... hahhaaa
ja niemadry....
-
Nie musisz się chłostać ;D
-
za pozno... zakup tego czegos bylo juz wystarczajaca chlosta.
-
Dla mnie jedyny sens pchania sie w Jaga to kupic go w dobrym stanie z ewentualnymi drobnostkami do naprawy bo remonty sie w ogole nie oplacaja i predzej sie odechce :D
-
moj jest sliczny, bo odbudowie itp i raczej ja osobiscie mam mega frajde ze moge cos w nim zrobic... poza tym swietnie sie czuje jak moge pojechac na jakis zlot i go pokazac... robi dziad wrazenie... fajne to autka sa...
swoja droga uwazam ze dla takich dziwakow jak my (sorry jesli kogos urazilem lub mam czelnosc tez sie zaliczac do takowych) to akurat jag/daiml jako klasyk - switnie sie nadaje, jeszcze i czesci sa, i srodowisko ludzi dosc duze z tymi autami... gdybym mial wybierac drugi raz to znow by to byl wlasnie daimler.
-
Zlacza sa do PDU, do modeli 1990-1994, obecnie praktycznie nie do zdobycia,
Ja posiadam PDU
-
Dzialajace? I masz zlacza do XJ40 do niego? Wkleilbys chociaz kilka zdjec, w UK moze zostaly ze dwa egzemplarze, w US jest ich troche wiecej, jestes pewnie jedyna osoba w Polsce posiadajaca PDU, tylko pogratulowac :)
-
Jeszcze w trakcie uruchomienia, ale robi sie, i sie zrobi na 100%. To co narazie nie działa lub czego brakuje jestem w stanie naprawic/dorobić we wlasnym zakresie. Tak bede posiadał złącze do XJ40.
-
PDU to bardziej gadżet dl xj40 :D niż narzędzie diagnostyczne
-
PDU to bardziej gadżet dl xj40 :D niż narzędzie diagnostyczne
Jest w tym aucie sporo opcji programowalnych, ktorych bez PDU sie nie zmieni.
Poza tym XJ40 to nie jedyny Jaguar obsługiwany przez PDU jest tego cała masa, a nawet Aston Martiny.
-
Katar83 tu na szybko jakies zdjecia z ekranu.
-
Xj40 fabrycznie używał PDU budowane przez GenRad.
od 1989 xj40 miało OBD1 ( 1988 ale nie było podłączane albo było rozłączane) . OBD2 weszło oficjalnie w 1996 a Jaguar zainstalował juz w 1995 ale z mniejsza ilością Kodow.( niektórzy modele z 1995 nazywali OBD1.5)
PDU mając wszystkie kable i dodatki można skanować auta od 1988 do 2000 +.
PDU było tez stosowane u Forda pod nazwa FDS2000 jednak aby uruchomić fordowski system w Jaguarze potrzeba nowych dysków oraz innych kabli.
Ponieważ oryginalne PDU działało z wszystkimi modelami do 1997 to po 1997 GenRad zbudował dodatkowe pudełko MPA aby można było sie połączyć z OBD2 z modelami po 1997 czyli XJ8, XJR i XK.
Niestety z modelami x czy s już nie ma szans połączenia zostaje WDS
Kiedyś sprowadziłem parę FDS2000 z Niemiec i Anglii . Po przerobieniu przewodów i zaprogramowaniu dyskami Jaguara dość dobrze działają ale ich adapter do obd2 nie nadaje sie do Jaga. Trzeba szukać na ebay MPA. Przed inflacją można było znaleźć za 300 dolarów.
-
Wyglada rewelka, jak mowilem obecnie praktycznie nie do zdobycia. Jestem ciekaw opcji pod AJ6 EMS, czy czyta jakiekolwiek napiecia na roznych czujnikach, etc?
-
Powiem Ci w przeciągu mysle 2 dni. Jestem na etapie odtworzenia kabla łączącego z samochodem. Czekam na jeden element, który jest w drodze do mnie. Reszta jest jak widać uruchomiona już.
-
Sprzęt działa. Można grzebać w funkcjach alarmu (zmieniać pewne funkcje), wszelkie naprawy elektryczne, są w postaci jakby kreatorów, czyli sprawdza sie np dany element typu zapalniczka, jesli nie dziala wedle instrukcji, pdu wyswietla rysunek samochodu i konkretnej wtyczki oraz pinu do ktorego należy podpiąć koncówkę pomiarową podłączoną do PDU.
Oczywiscie można testować podzespoły typu system alarmowy, PDU uruchamia swiatła czy syrene czy oświetlenie wnetrza i oczekuje potwierdzenia czy podzespół działa poprawnie czy tez nie, jest tez szereg innych testów.
Co do podglądu parametrów pracy czujników silnikaw czasie rzeczywistym jak narazie nie bylem w stanie sie ich doszukać wiec albo tego nie ma albo jak narazie nie znalazłem. Są menu o nazwie data logger, w których widać iż można uzyskać przeróżne wykresy ale na tą chwilę nie wiem jeszcze czego dotyczą być może właśnie parametrów pracy jednostki napędowej.
-
wyglada swietnie, szkoda ze nie ma jakiegos DIY z czyms takim...
-
PDU można stosować nawet w modelach takich jak xj8 ( odb2) tylko trzeba miec dodatkowy adapter MPA i posiadani odpowiednich CD . Widziałem ze możną znaleźć na internecie kopie tych programów.
Jest też możliwość używania fordowskiego ( pdu) nazywanego -fds2000. Jednak trzeba przerobić pare końcówek aby móc połączyć sie z Jaguarami .
PDU jest wolnym skanerem ale ma wiele możliwości diagnozowania czy np programowaniu kluczy do późniejszych modeli.
Fakt jest ze majac schemat i miernik tez mozna sporo zreperować .