FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: CezaryXF w Grudzień 14, 2022, 11:11:06 am
-
Witam!
Proszę o informacje dot. ładowania akumulatorów w XF 3.0 AWD benzyna 2014 rok. Teraz mało jeżdżę i będę musiał pewnie kontrolować i doładowywać akumulatory, jest zima i zimno. Rozumiem, że przy wyłączonym zapłonie/na postoju obwody obu akumulatorów są rozdzielone od strony plusa. Czy mogę je ładować dobrym elektronicznym prostownikiem bez odłączanie plusa ( i minusa) od instalacji, w samochodzie, każdy akumulator (duży i mały) niezależnie? Oczywiście po sprawdzeniu testerem. Samochód stoi pod chmurką. Do czego jest duży a do czego mały akumulator. Który z nich odpowiada za podtrzymanie pamięci danych w samochodzie?
Z góry dziękuję za informacje i pozdrawiam!
-
Witam. Ja ładowałem do tej pory tylko duży bez rozłączania, ponieważ istnieje ryzyko że pilot przestanie Ci działać gdy rozłączysz i osobiście wolę nie ryzykować. Ładowanie jak już wspomniałeś odpowiednim prostownikiem. Ja daję plus na aku a minus gdzieś na masę auta, bez problemu do full.
-
Mały akumulator jest od start stop nie ładowałem jego nigdy. Tak jak kolega wyżej napisał ładowałem Aku plus na klemę a minus do karoserii.
-
Dziękuję za info. Póki co nic nie ładowałem. Po dwóch tygodniach postoju (na co dzień mam drugie autko na zakupy w okolicy) samochód pięknie odpalił przy -5 stopniach. Piękny rozruch, tylko przy mrozie trzeba chwilę poczekać aż obroty spadną poniżej 1000, wcześniej nie ruszam. Chyba dobrze postępuję? Mały akumulator mam nowy, kupiłem w maju zaraz po zakupie auta - diagnostyka pokazywała jakiś błąd tego aku. Czyli duże aku mogę ładować w samochodzie mikroprocesorowym prostownikiem.
Pozdrawiam!
-
Ja używam urządzenia CITEK test & charge. Podłączam + do + i - do -. wtyczka do kontaktu i ładuję do pełna, bez wyjmowania akumulatora z samochodu. Wyjmowałem już kilkakrotnie akumulator z samochodu bez zachowania jakichś specjalnych procedur i jak na razie brak problemów z kluczykami czy czymkolwiek innym.
Mały akumulator u mnie jest padnięty i nie wymieniam go , przynajmniej nie irytuje mnie system start stop, nie załącza się. Jag XF 2013 3.0d.
-
Witam!
Duży aku ładowałem w aucie bez odłączania bo tester wykazał niepełne naładowanie po dłuższym postoju. Wszystko ok.
Jak mi miesiąc po zakupie auta całkiem padł mały aku (po odłączeniu od instalacji miał bez obciążenia około 3 V ) to auto nie dało się uruchomić. Po wymianie na nowy dokładnie taki sam wszystko działa.
Pozdrawiam.
-
A gdzie znajduje sie mały akumulator 🤔
-
Nie wszystkie modele ze stop start mialy maly aku
-
Hej. A czy mały aku można wymienić bez stresu? Te same parametry oczywiście, czy jednak tam też coś może się odwalić?Aku kupione, chęci są i stres jest 🙂
-
Ja wymieniałem dwa na raz, musisz mały Aku też zrobić adaptację. Myślę że pozostawiając duży Aku możesz wymienić mały bez problemu.
-
Testowałem właśnie wczoraj ten mały i jest zupełnie rozładowany nawet z dłuższą trasa mu już nie pomaga a duży testowałem też i pokazuje że jest prawie na full. A mimo to nie kręci żwawo. Jakie objawy były u was?
-
Witam!
U mnie w 3.0 SC AWD 2014 340 km z polskiej dystrybucji mały aku jest w bagażniku obok dużego. Mechanik założył mi nowy, jak wcześniej pisałem, nie wiem tylko czy robił adaptację nowego aku i czy ona jest niezbędna. Wszystko działa normalnie.
Pzdr.