FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: growler84 w Lipiec 30, 2022, 07:25:06 am
-
Witam wszystkich 😀 posiadam jaguara x-type 2.5 v6 4x4 z 2003 r . Od jakiegoś czasu silnik nie wykręca się powyżej 3 tyś obrotów, żaden z mechaników nie wie czemu wymieniłem przepustnice , przepływomierz powietrza i doszedłem do paliwa. Wyciągłem pompa paliwa okazało się że siatkowe filterki były zalepione więc wyczyscilem poskladalem i auto przez 2 dni jeździło w pełnym zakresie obrotów po czym nowa przypadłość, na niskich obrotach zaczyna się dlawic i gaśnie. Dopuki kręci się powyżej tyś obr. Chodzi jaj marzenie ale jak jest poniżej np jak staje na światłach to już się dlawic i nawet jak dodaje gazu to już nic nie pomaga i efekt jest ten sam. Komputer pokazuje mi sterowanie pompa paliwa poza górną granicą, cisnienie na pompie sprawdziłem manometrem i jest 6.5bar około A na wentylku przy listwa 3.5bar. Kupiłem sterownik pompy po wymianie wyskakują błędy temperatury paliwa i problem został więc założyłem spowrotem swój, wymienilem tez tegulator cisnienia paliwa ale nic to nie zmienilo. Nie mam pojęcia gdzie szukać dalej przyczyny .
-
Poradziłem sobie przyczyną była pompa paliwa
Wymieniłem pompę paliwa i kot zaczął mruczeć 😀 nauczka na na przyszłość nie wszystkie używane części są sprawne mimo tego że po podpieciu na krótko dają dobre parametry. Pozdrawiam
-
Yyy, jak wymieniłeś regulator ciśnienia paliwa, skoro jako takiego go nie ma w tym silniku? ;-)
Czyli finalnie przyczyną była pompa paliwa? Mierzyłeś ciśnienie w trakcie występowania problemu?
-
Cisnienie mierzyłem ale nie podczas jazdy. A jak to nie regulator cisnienia to co znajduje sie na koncu listwy paliwa po prawej stronie ? Wiem tzn podejrzewam że z lewej strony jest czujnik temp paliwa którego nie potrafię zdemontować bo jest na sprezynce zabezpieczony A po prawej ?
-
Czarny czujnik, z 3 przewodami i złączem do podciśnienia, to czujnik ciśnienia paliwa.