FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ-S (1975-1991) oraz XJS (1991-96) => Wątek zaczęty przez: Mamczur w Grudzień 14, 2021, 17:12:19 pm

Tytuł: Godny polecenia warsztat do wymiany uszczelki pod głowicą 5.3 V12
Wiadomość wysłana przez: Mamczur w Grudzień 14, 2021, 17:12:19 pm
Drodzy Forumowicze! Jaguar XJS 5.3 V12 rok 1990. Zdiagnozowana "wywiana" uszczelka pod głowicą. Czy jesteście w stanie polecić warsztat, który podjąłby się wyzwania? Jestem ze Śląska. Czy ktoś już to przerabiał w swoich autach z silnikami V12? Jakie macie doświadczenia? O jaki pieniądzach mówimy? Pozdrawiam serdecznie.
Tytuł: Odp: Godny polecenia warsztat do wymiany uszczelki pod głowicą 5.3 V12
Wiadomość wysłana przez: Mamczur w Grudzień 15, 2021, 13:31:05 pm
Dzisiaj jestem po rozmowie z Panem Bogusławem Sitko z Rybnika https://www.carservice.rybnik.pl. Terminy są odległe, ale widać, że facet zna się na rzeczy, więc chyba warto poczekać.
Tytuł: Odp: Godny polecenia warsztat do wymiany uszczelki pod głowicą 5.3 V12
Wiadomość wysłana przez: Jacko13 w Grudzień 23, 2021, 22:25:10 pm
Cześć, jeśli  wymyślisz coś innego to mogę Cię wspomóc (pożyczyć) płytę do zdejmowania głowic i wzorniki do odpowiedniego ustawienia wałków rozrządu, w moim '87 wymieniałem obydwie, i temat niespecjalnie skomplikowany dla średniej klasy mechanika.
-Po moich doświadczeniach uważam że temat spokojnie do opanowania - ważne aby nie "dziadować" na uszczelkach, materiałach i wymienić od razu wszystko zgodnie ze sztuką.
-Polecam także sprawdzić napinacz rozrządu (z czasem pęka ślizg)+ łańcuch/inne ślizgi
-Sprawdź rozdzielacz ciśnienia oleju
-Jak będziesz miał wymontowaną listwę wtryskową daj wtryski na sprawdzenie (myjkę ultradzwiękową) koniecznie sprawdź węże gumowe pośrednie do nich
-Polecam także nie rozstawać się z kluczem dynamometrycznym - wykaz Nm znajdziesz w dostępnych podręcznikach
-Polecam także lekturę poprzednich wpisów speców np: jerryjag Ci ludzie to prawdziwa skarbnica wiedzy
-Jak już kopiesz przy silniku to tak naprawdę dobra okazją aby przetrzepać wszystko po kolei
-Kot odwdzięczy się radością z jazdy, u mnie po takim całościowym serwisie silnik pracuje jak 'zegarek"
Tak z ciekawości możesz zdradzić na jakiego rzędu kwotę szacuje koszty z materiałami Twój mechanik za całość (1 czy 2 głowice)?
-Jeśli potrzebujesz więcej napisz na priv