FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-S (1975-1991) oraz XJS (1991-96) => Wątek zaczęty przez: ostrowele w Maj 07, 2021, 10:28:31 am
-
Cześć wszystkim!
To mój pierwszy post na forum :)
Wpadł mi do głowy pomysł, którego nie mogę się pozbyć już od dłuższego czasu - kupno Jaguara XJS w przyzwoitym stanie (przyzwoity czyli nie do pełnej renowacji, a jedynie do naprawy jakieś pojedyncze rzeczy, bo coś na pewno będzie). Posiadanie samochodu z V12 to małe marzenie, a wiadomo - marzenia trzeba spełniać!
Mimo to staram się nie emocjonować za bardzo i chciałem podpytać Was - znawców, z czym posiadanie takiego samochodu się wiąże?
Przyjmę wszelkie rady - jak to jest z tą awaryjnością, czy faktycznie jest aż tak źle? Jakie koszty? Na co uważać? Którą generację najlepiej kupować? Czy kupno XJSa w okolicach 30-40k ma sens"? Czy myślicie że ceny XJS-ów będą rosły w najbliższych latach? Przyjmę wszystkie rady lub uwagi jakie tylko macie :)
Mam na oku ten egzemplarz sprowadzony z ciepłych stanów USA, więc liczę że rdza nie będzie dużym problemem (https://www.otomoto.pl/oferta/jaguar-xjs-coupe-ID6DKUHv.html (https://www.otomoto.pl/oferta/jaguar-xjs-coupe-ID6DKUHv.html). Na pewno jest tam wyciek płynu chłodniczego, oraz kiepskie hamulce - możliwe że do wymiany będzie pompa + na pewno trochę innych pierdół o których jeszcze nie wiem. Poza tym samochód podobno jeździ bez problemów.
Dodam jeszcze na koniec że nie jestem raczej typem człowieka który sam grzebie w samochodzie. Nie znam sie na tym za bardzo, więc żadnych ewentualnych napraw nie będę wykonywał samodzielnie a w serwisie.
Z góry dzięki za wszelkie rady i odpowiedzi!
Miłego dnia,
Krzesimir
A ten filmik nie daje mi spać po nocach :)
https://www.youtube.com/watch?v=ZTX620omSHs&t=197s (https://www.youtube.com/watch?v=ZTX620omSHs&t=197s)
-
Jeśli nie grzebiesz samodzielnie to XJS V12 (z przeróbką na manualną skrzynię, skoro wkleiłeś link do filmu ;)) będzie kosztował dziesiątki tysięcy złotych.
Zrób proste rozeznanie - ot, zwykła wymiana hamulców na tylnej osi ;D
W mojej opinii 6.0 jest trochę lepszy niż 5.3. Ale trudno trafić za dobre pieniądze.
Silniki R6 to zupełnie inny poziom kosztów. A XJS z silnikiem 3.6 lub 4.0 jeździ naprawdę godnie.
Ceny już rosną. Jeśli liczysz na wzrosty to chyba odrobinę zbyt późno ;) XJ-S i XJS w ostatnich latach wystrzelił, głównie z powodu astronomicznych kwot za E-type. Ale tam wzrosty się zatrzymały, zatem trudno oczekiwać wzrostów u młodszego brata ;)
-
Cześć, jestem na etapie odbudowy bardzo ładnego (dobrze utrzymanego) egzemplarza, jeśli samemu niewiele zrobisz koszty mogą być znaczne i zabić radość płynącą z jazdy klasykiem... Pisz priv.
-
Kupno XJSa w sytuacji gdzie samemu nie bedzie sie grzebac wiaze sie z dosc duzymi kosztami, mimo ze auto jest proste jak budowa cepa(szczegolnie AJ6), tak na jego widok mechanikom odbija palma i gotowi sa do puszczenia cie z powrotem w samych skarpetach.