FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ X351 (2009 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: takipan w Styczeń 24, 2021, 13:57:41 pm

Tytuł: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
Wiadomość wysłana przez: takipan w Styczeń 24, 2021, 13:57:41 pm
Witam,

aktualnie jestem po zakupie Jaguara XJL 5.0 V8 wolnossącego z 2013r. z USA. Samochód odbiorę za ok. 3 tygodnie. Przebieg auta to ok. 75000km. Jazda próbna - auto fruwa, w domu do tej pory auta <2.0. Skrzynia przerzuca biegi idealnie, chodzi bez zarzutów jak i motor. Jedynie robione będą poprawki lakiernicze. Auto wyświetla CheckEngine chyba dlatego, że nie ma jednej przepływki z filtrem powietrza, bo poza tym chodzi bez zarzutu.

Teraz mam pytania - co należy powymieniać po przyprowadzeniu auta pod dom i przygotowania go do eksploatacji? Czy wymieniać wszystkie płyny, jakie? Olej w skrzyni i silniku?
 
Dodatkowo mam pytanie co do odklejającej się skóry na podszybiu? Są na to jakieś metody, wie ktoś jak to sie naprawia?


Dzieki za pomoc i pozdrawiam
Tytuł: Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
Wiadomość wysłana przez: Yoohas w Styczeń 24, 2021, 16:50:39 pm
Płyny to oczywista oczywistość i najmniejsze zmartwienie  ;D Dziwne by było, gdybyś nie wymienił wszystkich. Olej zalecany to właściwie woda ;). I oczywiście trzeba go wymieniać co 10.000 km a nie jak każe instrukcja.

Czy w historii masz informację o wymianie napinaczy rozrządu? Lub lepiej - całego rozrządu?

Te silniki mają wadę fabryczną. Więc w zasadzie pytanie jest kiedy? a nie czy?

Także gdyby tego w historii nie było to trzeba się pewnie szykować. Jeśli przy odpalaniu na zimnym silniku słyszysz grzechotanie łańcucha to już sygnał.

Przy okazji warto wymienić pompę paliwa i plastikowe przewody w układzie chłodzenia.

Może też być tak, że Check Engine pokazuje właśnie błędy przestawionego rozrządu. Wtedy to już definitywny sygnał do rozebrania silnika ;)
Tytuł: Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
Wiadomość wysłana przez: takipan w Styczeń 25, 2021, 13:13:21 pm
Dziękuje za szybką odpowiedź i zainteresowanie tematem. Natomiast chciałbym jeszcze zapytać jak to kosztuje? Gdzie najlepiej nabyć te części, czy to jest sam łańcuch czy razem z rolkami, zębatkami itp.? Czy to dużo rozbierania? Bo jestem zielony w tym temacie, z góry przepraszam i dziękuję za odpowiedź
Tytuł: Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
Wiadomość wysłana przez: Yoohas w Styczeń 25, 2021, 19:13:25 pm
Rozbierania w huk. Niektórzy robią tylko napinacze i łyżwy (względnie tanio, prosto ale bywa, że nieskutecznie).

Pełna naprawa to ok. 18-22 roboczogodziny. Do tego oryginalny zestaw rozrządu.

Przy okazji pompa wody i wspomniane rurki. Przy założeniu, że nie stanie się nic złego przy np. wyjmowaniu wtrysków, głowice są ok. to w realiach stolicy wychodzi ok. 11-14k zł.
Tytuł: Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
Wiadomość wysłana przez: a1410 w Styczeń 26, 2021, 18:59:12 pm
Kurka, silnik V8 5,0 ma wadę rozrządu? Myślałem, że w Jaguarze już to przerobili i od modelu X308 z 2001 roku wszystkie rozrządy są już wieczne. Tak przynajmniej jest w X350/358, w których nikt nie wspominał o problemach z rozrządem! A w nowszym modelu znowu jakaś skucha?! No normalnie szok :o A ja już się rozglądałem za 5,0 z kompresorem  :-nie
Tytuł: Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
Wiadomość wysłana przez: Yoohas w Styczeń 27, 2021, 10:16:03 am
Różne są wersje wydarzeń :)

Faktycznie 4.2 nie ma problemów.

Z drugiej strony skala problemów z rozrządem w 5.0 jest nieporównywalnie mniejsza niż w 4.0 z plastikowym szajsem ;)

Generalnie dominują opinie, że źródłem problemów z jednej strony jest łyżwa napinacza, która jest z aluminium i wyciera się od tłoczka napinacza, powodując niewystarczające napinanie. I to jest szeroko opisane, omówione. Zestawy naprawcze mają już poprawione łyżwy.

Druga sprawa to kilka przypadków, kiedy po wymianie napinaczy i łyżwy problem powrócił. I tu jako najczęstszą przyczynę podaje się olej. Może być tak, że wymiany zgodnie z instrukcją (w ilu przypadkach już to słyszeliśmy...) powodują osadzanie nagaru i zatykanie kanału olejowego prowadzącego do napinacza. Olej spływa, tłoczek nie jest wystarczająco napięty i przy odpaleniu rozrząd przeskakuje.

Napinacze mają 2 tłoki - na sprężynkę i na olej. Pierwszy daje wstępne napięcie, drugi dociska łyżwę po uruchomieniu silnika.

Natomiast po wykonaniu naprawy i przy regularnych zmianach oleju jest to wspaniały silnik.

Nie zniechęcałbym się. Problemy z napinaczami i rozrządami to obecnie dość powszechna sprawa w wielu autach. Kupić z udokumentowaną wymianą albo jeśli takowej nie ma ostro negocjować cenę. Jeśli grzechocze przy odpalaniu grzecznie zaproponować sprzedającemu rabat 20k na naprawę.
Tytuł: Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
Wiadomość wysłana przez: nordyk w Luty 07, 2021, 09:53:04 am
Używa z was ktoś oleju 0w40 ? Zamiast 5w20 lub 0w20 ? W de jeden z nieautoryzowanych serwisów jagow i land range roverów takowy mi polecili. Też od Millersa 0w40. Jest dużo rowerów z 5.0 w których przycieraja się panewki na oleju 0w20/5w20.
Tytuł: Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
Wiadomość wysłana przez: Marwes w Luty 21, 2021, 23:15:04 pm
Czy wspomniany problem z rozrządem dotyczy również silnika 3.0 z kompresorem?
Co co układu chłodzenia, zamierzam wymienić potencjalnie wadliwe elementy (rurki? króciec?), ale mechanik z naprawdę dobrego i polecanego serwisu pompy wody nie zaleca wymieniać.
Tytuł: Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
Wiadomość wysłana przez: rmazurek w Luty 22, 2021, 08:48:48 am

Biorac pod uwage ze ludzie zalecaja wymiane pompy praktycznie razem z servisem olejowym (czytaj co roku) radze zastanowic sie nad zmiana mechanika.
Tytuł: Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
Wiadomość wysłana przez: Marwes w Luty 22, 2021, 22:52:22 pm
Serio? Jakieś uzasadnienie dla takiego postępowania? Coraz większych cudów się dowiaduję na temat serwisu swojego samochodu. Producent zaleca wymianę oleju co 26 tys. km (wiadomo, przegięcie), ja olej zmieniam co 12-15 tys., ale tu zaraz pojawia się mnóstwo głosów oburzenia, że trzeba przecież co 8 tys. Serio? Może co miesiąc?
Teraz że pompę wody wraz olejem :/
A co z filtrem paliwa? W benzyniaku producent nie zaleca.
Tytuł: Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
Wiadomość wysłana przez: Yoohas w Luty 22, 2021, 22:58:17 pm
Akurat z olejem to dobry pomysł. Może nie 8kkm ale 10kkm będzie ok.

Pompa wody ponoć co ok. 50kkm.
Tytuł: Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
Wiadomość wysłana przez: a1410 w Luty 27, 2021, 22:03:04 pm
Zalejcie Panowie swoje silniki dobrym olejem syntetycznym 5W/40[nie hydrocrackiem], a większość problemów rozwiąże się sama, żadne panewki nie będą się zacierać a i ślizgom rozrządu dobrze to zrobi!  I takiego oleju nie trzeba wymieniać co 8-10 tys. tylko co 20  8)
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Luty 28, 2021, 13:36:08 pm
Tak, zalej 5W40 ten silnik to zimny rozruch będzie super gładki. Maks co bym wlał to 0/5W30
Tytuł: Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
Wiadomość wysłana przez: nordyk w Luty 28, 2021, 19:47:14 pm
5w40 może nie ale 0w40 zalałem i  zrobiłem już po niemczech prawie 7 tkm i jeszcze jeździ.
Tytuł: Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
Wiadomość wysłana przez: a1410 w Marzec 24, 2021, 22:05:36 pm
Tak, zalej 5W40 ten silnik to zimny rozruch będzie super gładki. Maks co bym wlał to 0/5W30
Dla zimnego silnika nie ma znaczenia, czy będzie to 5W/30 czy 5W/40, bo właśnie cyfra 5 mówi o zachowaniu się oleju w niskich temperaturach i 5 zawsze znaczy 5, czyli oba te oleje zachowają się tak samo, natomiast w wysokich temperaturach 40stka będzie dużo bardziej "smarowna" i zdecydowanie lepiej wpłynie na trwałość wszystkich elementów obrotowych silnika. Silnik podziękuje Ci za 40stkę szczególnie podczas upałów, gdyż powyżej 30 stopni Celsjusza temperatury zewnętrznej 30stka pracuje już na granicy swoich możliwości, a 40stka ma jeszcze 10 stopni zapasu  ;D
Tytuł: Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
Wiadomość wysłana przez: takipan w Maj 06, 2021, 21:09:33 pm
Witam ponownie, mam pytanie dotyczące czujników ciśnienia opon. Na czujniku podana jest częstotliwość, a z tego co słyszałem w amerykańskiej a europejskiej wersji kluczyka częstotliwość jest inna. Czy ta częstotliwość na czujniku ma jakiekolwiek znaczenie? Ewentualnie jak mam ugryźć mój problem, bo jeden czujnik na pewno mam do wymiany.

pozdrawiam i dzieki
Tytuł: Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
Wiadomość wysłana przez: rmazurek w Maj 07, 2021, 08:02:45 am
czestotliwosc musi byc taka jak jest oryginalnie.
Najłatwiej kupic czujnik z taka sama czestotliwoscia jak masz.
Tytuł: Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
Wiadomość wysłana przez: takipan w Maj 19, 2021, 16:13:18 pm
Panowie. W serwisie w mieście chcą zalać olej 5w20 Havoline. Zgodny z rekomendacjami tak twierdza
Czy to dobry olej?
Ponadto goście mówią że wchodzi 7.2l do v8.
Tytuł: Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
Wiadomość wysłana przez: Mercek w Maj 19, 2021, 19:54:41 pm
Marka oleju raczej bez znaczenia, parametry 5w40, tak mi polecił kierownik serwisu Jaguara i tego się trzymam. Olej na pewno nie zaszkodzi wymieniać co 10 tys, nie będzie kłopotów.
Tytuł: Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
Wiadomość wysłana przez: a1410 w Maj 23, 2021, 18:55:46 pm
Panowie. W serwisie w mieście chcą zalać olej 5w20 Havoline.
A wybierasz się za koło podbiegunowe? Bo tylko tam taki olej ma jakieś uzasadnienie, w Europie centralnej musi być przynajmniej 30stka, a najlepiej 40stka
Tytuł: Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
Wiadomość wysłana przez: takipan w Czerwiec 01, 2021, 10:13:59 am
To dlaczego na korku jest 5w20 i taki poleca producent? To co zrobić jak zalany świeży 5w20?
Tytuł: Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
Wiadomość wysłana przez: rmazurek w Czerwiec 01, 2021, 11:08:09 am
zalezy skad pochodzi auto
Tytuł: Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
Wiadomość wysłana przez: Kao w Lipiec 01, 2021, 00:08:41 am
Witam wszystkich, pozwolę się przykleić do tematu bo dotyczy tega samego. Jeździłem x-typem, miałem zmieniać markę ale jak patrzę na xj to chyba nie odpuszczę :P Sprawa wygląda tak że nie stać mnie na całego ale znalazłem pod siebie fajną ofertę, auto rozbite 150 tyś przebiegu 2011 rok, 385 koni, krajówka. Dobrze że zajrzałem na forum bo już byłem napalony na to auto ale jak widzę temat rozrządu to trochę ostygłem. Powiedzcie mi jaki jest koszt rozrzadu ( same części) i jakie ma wady fabryczne ten silnik, co jest nieakceptowanie drogie a mało żywotne? a może ktoś mógłby mi zweryfikować jakoś historię napraw w ASO?
Tytuł: Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
Wiadomość wysłana przez: Yoohas w Lipiec 01, 2021, 22:34:20 pm
To jeszcze raz - są setki informacji pod hasłem Jaguar 5.0 timing chain.

Zrobienie rozrządu z przyległościami to ok. 15-20k zł. Można zrobić tylko napinacze i łyżwy ale to raczej mechanik poprosi o pisemną deklarację o zrzeknięciu się gwarancji  ;D

Jak robisz to tylko GEN. Nie warto iść w zamienniki. I przy okazji wyjdzie, że jakaś pompa do wymiany, rolki głośne, tu jakiś wyciek.

Wtryskiwacze - czasami się wyjmą, czasami połamią. Jeden to 600 zł. Trzeba też kupić nową pokrywę rozrządu, gdyż starej raczej nie uszczelnisz, choćby nie wiem co co cudować.

I wszelkie uroki silnika GDI - czyli nagar.

Kup sobie porządne x350/x358 4.2 SC za te pieniądze, co chcesz wydać na rozbity złom.  ;D  :-boks
Tytuł: Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
Wiadomość wysłana przez: Kao w Lipiec 03, 2021, 09:08:41 am
Ja sam wszystko robie przy autach, mam zapleczę i umiejętności więc z tym nie ma problemu rozchodzi się tylko o koszt części. Gdzieś natrafiłem też na info że po 2012 czy tam 13 były już te silniki poprawione, to prawda czy tylko jakiś mit propagandowy?

co do starego xj to nie chce, jezdziłem 3 lata x typem, wizualnie są podobne dla laików tematu a ja aut podobnych lub takich samych nie kupuje.
Tytuł: Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
Wiadomość wysłana przez: Yoohas w Lipiec 03, 2021, 23:11:44 pm
Robota nie jest trudna w sensie technicznym. Ino upierdliwa.

Zaleca się zakup blokad rozrządu  ;D i specjalnego przyrządu do wyjmowania wtrysków oraz do odkręcenia koła pasowego wału. Także tu nieco wydasz na jednorazowy jednak zabieg.

W wersji na bogato same części w ASO kosztują 16k zł. Ale to już z wariatorami wałków rozrządu, przewodem paliwowym, co to ponoć jest jednorazowy (kosztuje ok. 1000 PLN), a bez problemu udało się go odkręcić i przykręcić.

Także podstawowe graty można skompletować za ok. 6k zł. Do tego speszial tuls, zapewne parę pierdółek, które trzeba zrobić przy okazji. Czyli pewnie wyjdzie ok. 8-10k zł same graty.