FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Jasomit w Październik 03, 2020, 23:40:39 pm
-
Witam, dziwna sprawa ze sprzęgłami do tego modelu.
Używek brak a nowe nie tanie.
Czemu pytam?
Ostatnio w moim samochodzie zaczęło zdrowo telepać a biegi wchodzą tylko przez podwójne wysprzęglenie, dźwięków jakiś brak.
Zakładam że rozlazła się dwumasa.
Czy Może pasuje zestaw z innego auta?
Moje pytanie nie jest bezzasadne, kiedyś w jeepie założyłem sprzęgło od omegi bo oryginalne musiałbym zamawiać z USA, a w mondeo zrobiłem konwersję na jednomasę, tu nie pamiętam z czego.
Przez te doświadczenia wiem że jedno sprzęgło jest montowane w kilku markach/modelach.
Może ktoś wie coś na ten temat?
Jaguar S Type 3.0 manual 2000r.
-
sprzęgło nie pasuje od żadnego auta, w x type w dieslu pasuje od mondeo, ale tutaj tylko oryginał a koszta kosmos, mogę sprawdzić jak będę w rodzinnym mieście, miałem prawie nowe sprzęgło tylko wysprzęglik byś musiał dokupić
-
Właśnie kupiłem sprzęgło za 870zl nowe luk. Polecam na ebay wpisać nr sprzęgła. Sprzęgło zamontowane i działa jak trzeba. Także nie rozumiem tego że na V12 wychodzi ponad 2k zł sprowadzane z UK. A samemu zamówić z UK wychodzi ok 870zl z wysyłką 😑. Czas oczekiwania około tygodnia.
-
No proszę, światełko w tunelu, a już miałem kombinować.
A to sprzęgło to kompletne?
Jakby można linka? Bo tam jeszcze zakupów nie robiłem.
-
https://m.ebay.pl/itm/LUK-624-3803-09-CLUTCH-KIT/402134792649?_mwBanner=1&_rdt=1 to zamawiałem. I to jest na 10 zębów i 10mm kółek. Jeżeli by ktoś szukał nr oryginału to tu jest fajna strona i można sobie sprawdzić https://webcat.schaeffler.com/web/schaeffler/pl_PL/PKW/56/3953/10279/applicationSearch.xhtml?result=1603120718942&showResult=1
A jeżeli chodzi o to od czego pasuje to wymiarami i frezem w bmw e39/e46 w silniku benzynowym 3.0/3.5 jest identyczne i takie miałem już zamawiać. Na szczescie znalazłem na ebay. Natomiast nie wiem jak docisk z bmw. Szykalem kogoś kto miał by w okolicy to sprzęgło żeby zmierzyć ale nie trafiłem nic.
-
Po dość długim czasie, w końcu wyrwałem skrzynię biegów.
Na forum, nie pamiętam czy tym , czytałem że można wyjąć i założyć skrzynię w trzy godziny.
Ja powiem że chyba jakiś cudotwórca tego dokona, bo wątpię zeby mimo pomocy i zaplecza było to możliwe.
po demontażu wiem skąd wibracje.
Ale powiem że czegoś takiego nie widziałem, docisk lata jak chce, tarcza względem docisku, przesunięta dobre pół centymetra.
Ale ja nie o tym.
Trzy sprawy, ktoś spawał, nitował dwumasę?
którą stroną siedzi tarcza, wypadła mi i nie wiem.
Jak z wymianą łożyska na wałku zdawczym skrzyni, mam na nim luz, jakie jest tam łożysko i czy łatwo wymienić?
No czwarte jeszcze, tarcza z tłumikiem drgań z BMW E 39 3.0i pasuje plug&play czy nie bardzo?
-
Nie mogę Ci wysłać priv bo masz skrzynkę pełną.
-
Hm, w skrzynce puchu.
Kolejne pytanie, u mnie rozpadło się łożysko, czy warto je wymieniać? Bo sprężyny całe, swoją drogą, dwie sprężyny przy takiej mocy? Trochę dziwne.
Rozpolowilem dwumasa, wygląda ok, tylko łożysko centralne rozłożone.
-
Sprzęgło złożone i siedzi na swoim miejscu, odpowietrzone, ale nie mogę wbić biegu. Czuć opur na pedale, jakby wwysprzeglik chodzil, ale nie rozłącza, jutro skrzynia znowu do wyjęcia, ktoś ma pomysł?
-
tarcza załozona na odwrót
-
Miałeś rację, tarcza odwrotnie.
Sprzęgło tymczasowo zrobione za 100zl.
Na razie hula, jeszcze ogarnąć silnik.
A oraz ma może ktoś starą zbędna dwumase? Stan obojętny, chętnie przyjmę, czy odkupie za nie duże pieniądze.
W międzyczasie bym ją sobie przygotował.