FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X350, X358 (2003-2009) => Wątek zaczęty przez: nowyzielony w Sierpień 20, 2020, 13:54:16 pm
-
Czy macie jakąś skuteczną metodę na zdiagnozowanie kończącego się konwertera skrzyni biegów? Albo inaczej, co może powodować podobne objawy (falowanie obrotów na 5,6 biegu w zakresie 1200-2000 obrotów + dźwięk "duszącego się odkurzacza") dodam jedynie, że silnik pracuje poprawnie, dolot szczelny).
A jeżeli to konwerter, to używany, czy regeneracja? Widziałem na stronie Ravenolu, że także regenerują i dają do 36 miesięcy gwarancji bez limitu kilometrów.
-
Jeżeli poziom oleju w skrzyni jest w normie, to obydwa objawy sugerują uszkodzenie konwertera, a falowanie obrotów dodatkowo wskazuje na ciągłe rozpinanie i zapinanie biegu co w efekcie prowadzi do zniszczenia tarczek danego biegu. Naprawa cię nie minie, a im szybciej tym lepiej bo konwerter w końcu rozsypie się całkowicie i zaśmieci skrzynię opiłkami metalu
-
Nie napisałeś , czy falowanie występuje zarówno na zimnym jak i na w pełni nagrzanym silniku . Falowanie na zimnym silniku może być wynikiem zbyt małej ilości oleju , a na ciepłym najprawdopodobniej kończącym się konwerterem . Konwerter najlepiej kupić nowy , ale z tego co wiem nowych już w zasadzie nigdzie nie ma , są za to fabrycznie regenerowane . Konwerter po regeneracji niczym się nie różni od całkiem nowego , bo zostają wymienione zużyte elementy na nowe , a całość ponownie odpowiednio wyważona . Używki sobie odpuść , nigdy nie wiesz ile jeszcze okładzin zostało .
-
Problem występuje w zasadzie tylko przy zimnym silniku. Po rozgrzaniu problem ustępuje, pozostaje natomiast praktycznie niezauważalne falowanie na tempomacie w niskim zakresie obrotów. Czy macie może pod ręką nazwę oleju do skrzyni?, bo wymieniałem ostatnio płyn wspomagania i miałem problem z ustaleniem właściwego.
Dodam jedynie, że cała skrzynia chodzi wręcz idealnie. Bez szaparnia, bardzo płynnie zmienia biegi.
-
Skrzynia Ravenol 6HP, wspoma Dexron III
-
Dzięki!
Odzywam się w poniedziałek / wtorek, bo zawieszenie czeka :D
-
Jeżeli jednak okaże się, że stan oleju masz dobry, to świetny fachowiec od skrzyń działa w Brąswałdzie. Jeżeli będziesz potrzebował kontaktu daj znać na priva.
-
U mnie na zimnym silniku nie faluje jak chwyci temperature faluje 5 -6 bieg od 1200-2000 obr. Po przejechaniu 20 -30 km wszystko ustępuje . Olej stan dobry nawet za dużo. Czy to konwerter ?
-
Trudno powiedzieć. U mnie na początku było podobnie, ale brakowało około 0,7 litra oleju w skrzyni. Po dolewce wszystko wróciło do normy ale tylko na jakieś 20 tys. kilometrów. Po przejechaniu tych 20 tys. skrzynia ponownie zaczęła lekko poszarpywać w tym samym przedziale obrotów i dodatkowo podczas lekkiego przyspieszania pojawił się dźwięk duszącego się odkurzacza. Ponieważ autko zbliża się do 180 tys kilometrów postanowiłem oddać je na wymianę oleju. Po zdjęciu miski okazało się, że w misce są opiłki z konwertera i po nieudanej próbie znalezienia nowego serwis oddał mój konwerter do regeneracji. Dodatkowo konieczna była wymiana tarczek 5go oraz 6go biegu i panewek wałka skrzyni. Serwis wymienił też uszczelnienia z przodu, tyłu oraz wiązki skrzyni spod którego był lekki wyciek. Ponieważ był demontaż konwertera, to dzięki temu wymieniony został cały olej na Ravenol 6HP.
Teraz skrzynia chodzi jak nowa i pewnie będę miał z nią spokój przez najbliższe 100tys. kilometrów :D
Pozdrawiam
-
Jeszcze jedna uwaga dotycząca konwertera w XJR. Fachowiec od napraw skrzyń powiedział, że w tak mocnych autkach jak nasze XJRy, jeżeli często korzystamy z pełnej mocy i lubimy ostro przyspieszać to rzadko zdarza się, żeby konwerter wytrzymał dłużej niż 200tys. kilometrów