FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: pawnucy84 w Sierpień 02, 2020, 17:57:33 pm
-
Dzień dobry. Przymierzam się do zakupu kociaka xj x300 bez różnicy czy 6 czy 8. Mam do was dwa pytania. Siedzę już kilka ładnych tygodni w internetach i staram się znaleźć jak najwięcej informacji o kotku. Znalazłem dużo na temat przepustnicy czy ceramiki w silniku ( ale to w 308), o głównych miejscach gdzie pokazuje się ruda (progi, kielichy) i wariacja elektryki,czy wycieki z silnika. Do rzeczy.
Na co jeszcze zwrócić uwagę?
Jak jest z dostępnością części zamiennych przy większych awariach silnika?
Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
-
x300 występuje tylko w wersji 6 lub 12 cylindrów. To tak dla porządku ;)
O x300 zostało już chyba wszystko powiedziane/napisane.
Silniki R6 kuloodporne. Skrzynie automatyczne trudne do zabicia, łatwe do naprawy. Choć jest coraz drożej.
Zawieszenie trywialne w budowie, łatwe w naprawie. Problematyczna belka przednia. Koroduje, nowych brakuje, używane też skorodowane.
Dyfry przy większych przebiegach wyją.
Co do korozji - koroduje raczej słupek A, przegroda silnika, ramka tylnej szyby, tylne nadkola, progi (głównie z przodu), przednie błotniki (ponoć do dostania nowe za ok. 2500-3000 zł).
Prosty, archaiczny samochód. Bardzo fajna propozycja wejścia w świat "modern-classic". Perspektyw na wzrost wartości brak. Poza XJR, Daimler, V12, LWB itp. Jedyna zasada (uwaga, odkrywcze) - kup dobry egzemplarz. Odpuść skorodowane złomy, ubogie wersje typu 3.2 Executive.
-
Mam na oku kilka sztuk. Ceny zaczynają się od 3700 do 4500 euro. Wszystko w Niemczech. Ze zdjęć i rozmowy z właścicielami nie ma większych problemów z tymi autkami (Hy Hy ponad 5 metrów autko) w Polsce mam s-klase w126, a chcę coś do wożenia w niedziele na miejscu. Pytanko jeszcze jedno. Nie widziałem i nie oglądałem na żywo żadnego kociaka. Nie znam tego samochodu. Czy jest możliwość zobaczenia stanu słupków, grodzi silnika tak ,, gołym okiem " bez rozbiórki?
Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Tak, korozję widać najczęściej w dolnych rogach tylnej szyby. Co do komory silnika - przyjrzyj się blachom na wysokości głowicy - trochę trzeba się pogimnastykować. Poza tym słupki A - jeśli gdzieś widzisz choćby małe bąble na lakierze to zapewne jest już źle ;)
Znacznie łatwiej poradzić sobie z korozją nadkoli i progów.
Generalnie w okolicach 7000 EUR powinny być już egzemplarze w stanie na granicy 2/3. 4000 EUR to trochę na styk ;)
-
I dziękuję pięknie za rzeczową odpowiedź. Pozdrawiam serdecznie.
Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
-
No problemo ;) To tylko takie powierzchowne podstawowe informacje. Są jeszcze drobiazgi jak problemy z zegarkiem elektronicznym, szyberdachem ale to już szczegóły do opanowania.
Powodzenia w poszukiwaniach. X300 to chyba ostatni XJ bardzo przyjazny użytkownikowi, który chce przy nim samodzielnie pomajstrować.